افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

تفاهم نامه اجرای طرح فیبر نوری منازل و مشاغل در تهران امضا شد.

  • کد خبر : 157034
تفاهم نامه اجرای طرح فیبر نوری منازل و مشاغل در تهران امضا شد.

به گزارش بازار، صبحانه کاری با حضور «عیسی زارع پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از معاونان وزیر این وزارتخانه با «علیرضا زاکانی» شهردار تهران با موضوع برگزار شد. تشریح اهمیت طرح فیبر نوری برای منازل و مشاغل نشست تفاهم نامه اجرای طرح فیبر نوری منازل و مشاغل پایتخت به امضای دو طرف […]

به گزارش بازار، صبحانه کاری با حضور «عیسی زارع پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از معاونان وزیر این وزارتخانه با «علیرضا زاکانی» شهردار تهران با موضوع برگزار شد. تشریح اهمیت طرح فیبر نوری برای منازل و مشاغل نشست تفاهم نامه اجرای طرح فیبر نوری منازل و مشاغل پایتخت به امضای دو طرف رسید.

در ابتدای این جلسه وزیر ارتباطات گزارشی از اقدامات و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دو سال اخیر ارائه کرد و بیشتر این گزارش به پروژه فیبر نوری منازل و شرکت ها اختصاص داشت. اهمیت این پروژه به عنوان زیرساخت برای توسعه آینده کشور.

زارع پور با تاکید بر اینکه تهران مهمترین کلان شهری است که این طرح باید در آن اجرا شود، گفت: تهران کلان شهری است که جمعیت زیادی را در خود جای داده و سرویس اینترنت با سرعت گیگابیت بر ثانیه نیاز اساسی این شهر محسوب می شود.

وی افزود: تلاش ما ارائه خدمات پرسرعت، باکیفیت و ارزان به کاربران است که تا زمانی که پروژه فیبر نوری منازل و مشاغل تکمیل نشود، محقق نمی شود.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه پروژه فیبر نوری منازل و مشاغل در 200 شهر در حال ساخت است و تاکنون نزدیک به 5 میلیون خانه در کشور تحت پوشش قرار گرفته است، گفت: بر اساس آخرین آمار 4 میلیون خانه در تهران زندگی می کنند. که با اجرای طرح فیبر نوری در منازل و مشاغل پایتخت و تحت پوشش قرار دادن تمامی این منازل، جهش قابل توجهی در تحقق اهداف تعیین شده یعنی ایجاد پوشش 20 میلیونی تا پایان دولت سیزدهم حاصل خواهد شد.

وی درباره اجرای این طرح در تهران خاطرنشان کرد: برای رفع انحصار، ایجاد رقابت و ارائه خدمات بهتر به مردم عزیز، بازیگران جدیدی وارد ارائه خدمات فیبر نوری شده اند و در حال حاضر 9 اپراتور جدید در این طرح فعال هستند که به آنها در شهرهای بزرگ مستقر هستند و کنسرسیومی از این اپراتورها مدیریت پروژه را بر عهده دارند که در تهران نیز اجرا خواهد شد.

در ادامه این نشست علیرضا زاکانی شهردار تهران با تقدیر از اقدامات و دستاوردهای دو سال اخیر وزارت ارتباطات گفت: این دستاوردها حاصل تفکر، فرهنگ و حرکت جهادی است که در وزارت ارتباطات.

شهردار تهران با اشاره به اهمیت پروژه فیبر نوری برای منازل و مشاغل گفت: این پروژه هم از بعد ملی و هم از نظر تسهیل در ارائه خدمات به مردم و از این جهت حائز اهمیت است. از دیدگاه ما شهرداری تهران حاضر به همکاری برای تکمیل این پروژه بدون توجه به جنبه های مادی است.

وی افزود: من به عنوان شهردار تهران و همکارانمان، شهرداری را مبدأ خدمات رسانی می دانم و با توجه به برنامه های کلان و تحولی که در این مدت تدارک دیده شده است، در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به ویژه تبدیل تهران به شهر اسمارت ظاهر خاصی دارد.

زاکانی ادامه داد: بنابراین لازم است وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرداری تهران را شریک راهبردی خود در این پروژه بداند و ما آمادگی داریم به مسئولیت های خود در این پروژه عمل کنیم.

وزیر ارتباطات در ادامه از نگاه راهبردی، حاکمیتی و فرابخشی شهردار تهران قدردانی کرد و گفت: تا زمانی که همدلی و همکاری همه جانبه به ویژه از سوی شهرداری ها صورت نگیرد، این پروژه به سرانجام نمی رسد.

در پایان این جلسه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و شهردار تهران تفاهم نامه اجرای طرح فیبر نوری منازل و مشاغل شهر تهران را امضا کردند که بر اساس آن کل شهر تهران تحت پوشش قرار می گیرد. توسط فیبر نوری تا پایان دولت سیزدهم بتواند صدها مگابیت خدمات به هموطنان این کلانشهر ارائه کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=157034

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.