افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
4

راهنمای سفر به گرجستان | سرزمین چشمه‌های آب گرم

  • کد خبر : 15651
راهنمای سفر به گرجستان | سرزمین چشمه‌های آب گرم

یکی از کشورهایی که در نزدیکی ایران قرار دارد و از مقاصد اصلی سفرهای خارجی ایرانیان به شمار می‌آید، گرجستان است. آشنایی با کشور گرجستان نه تنها برای این منظور که بخواهید به این کشور سفر کنید، بلکه برای بالا بردن اطلاعات عمومی به دلیل ریشه‌های مشترک فرهنگی، مفید به نظر می‌رسد. در این مقاله […]

یکی از کشورهایی که در نزدیکی ایران قرار دارد و از مقاصد اصلی سفرهای خارجی ایرانیان به شمار می‌آید، گرجستان است. آشنایی با کشور گرجستان نه تنها برای این منظور که بخواهید به این کشور سفر کنید، بلکه برای بالا بردن اطلاعات عمومی به دلیل ریشه‌های مشترک فرهنگی، مفید به نظر می‌رسد. در این مقاله از مجله گردشگری اسمارتک نیوز قصد داریم این کشور را معرفی کرده و در واقع برای کسانی که قصد سفر به گرجستان دارند، یک راهنمای جامع سفر آماده کنیم.

ارزانترین بلیط هواپیما تفلیس گرجستان

آشنایی با کشور گرجستان | کشوری بین روسیه و ترکیه

کشور گرجستان یکی از کشورهای منطقه قفقاز است که در ناحیه شمال غربی ایران قرار گرفته است. در همین ابتدای نوشته اطلاعات اصلی که در سفر به گرجستان باید آن‌ها را بدانید در اختیار شما می‌گذاریم و پس از آن مطالب تکمیلی و مفصلی درباره این کشور را خواهیم آورد. در مسافرت به گرجستان باید بدانید زبان رسمی کشور گرجستان، گرجی کارتولی است که اکثر مردم به این زبان سخن می‌گویند. زبان گرجی با الفبای گرجی نوشته می‌شود که یکی از چهارده الفبای موجود در جهان به شمار می‌رود.

نژاد بیشتر مردم گرجستان گرجی است و پس از آن جمعیت این کشور را نژادهای آذربایجانی، ارمنی، روسی و کرد تشکیل می‌دهند. مردم بومی گرجستان، گرجی مسیحی ارتدکس و پیرو کلیسای ارتدکس گرجی هستند ولی دین در این کشور آزاد بوده و اجباری در زمینه مذهب وجود ندارد. در نهایت واحد پول گرجستان «لاری گرجستان» است. بد نیست بدانید جمهوری گرجستان در هر دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد و یکی از اهداف مهم این کشور عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو بوده که تا به امروز گرجستان به عنوان عضو ناظر در هر دو شناخته می‌شود.

ساعت رسمی گرجستان ۳۰ دقیقه از ایران عقب‌تر، پیش شماره تلفن این کشور +۹۹۵ بوده و جهت رانندگی در این کشور در سمت راست است. در ادامه توضیح مفصل‌تری از مشخصات این کشور و شرایط سفر به گرجستان را بیان خواهیم کرد.

شرایط سفر به گرجستان

اخذ ویزا، یکی از شرایط سفر به گرجستان به شمار می‌رود. طبق قوانین جدیدی که دولت گرجستان اعلام کرده است، شهروندان ایرانی که به این کشور سفر می‌کنند نیازی به اخذ ویزا ندارند و ویزای آن‌ها در بدو ورود و به صورت فرودگاهی صادر خواهد شد. فراموش نکنید که برای سفر به گرجستان، عوارض خروج از کشور را باید قبل از سفر پرداخت کنید.

شهرهای مهم و گردشگری گرجستان | تفلیس یا باتومی؟

اگر قبل از این درباره سفر به گرجستان تحقیق کرده یا کلا درباره آن کمی جست و جو کرده باشید، به نام دو شهر برخورده‌اید. تفلیس و باتومی شهرهایی هستند که به احتمال زیاد قبل از این نام آن‌ها را شنیده‌اید. در مسافرت به گرجستان معمولا این دو شهر به عنوان مقصد انتخاب می‌شوند. سفر به تفلیس به عنوان پایتخت گرجستان و پر جمعیت‌ترین شهر این کشور و همچنین باتومی به عنوان دومین شهر پر جمعیت آن، در بین مسافران و گردشگران طرفداران زیادی دارد. به مرور و هرچه جلوتر برویم، با جزئیات این دو شهر بیشتر آشنا خواهید شد اما بهتر است پیش از آن درباره آب و هوا و بهترین زمان سفر به گرجستان بیشتر بدانید.

آب و هوای گرجستان

آب و هوای گرجستان

گرجستان متنوع ترین آب و هوای منطقه قفقاز را دارد. آب و هوای گرجستان نیمه گرمسیری و قاره‌ای است. وجود کوه‌های قفقاز در شمال این کشور، باعث جلوگیری از ورود بادهای سرد شمالی می‌شود و به همین دلیل این کشور آب و هوای معتدل و بارانی داراست. همچنین در مناطق مرکزی با آب و هوای قاره‌ای و خشک مواجه هستید.

بهترین زمان سفر به گرجستان

به احتمال زیاد این سوال برای شما پیش آمده که بهترین زمان سفر به گرجستان چه هنگامی از سال است که در جواب باید گفت این موضوع واقعا بستگی به شما دارد. گرجستان را می‌توان مانند ایران یک کشور چهار فصل دانست؛ در حالی که شما می‌توانید در سواحل آن آفتاب بگیرید و شنا کنید، همزمان این امکان را دارید که در ارتفاعات این کشور به اسکی بپردازید.

در یک نتیجه گیری کلی باید گفت بهترین زمان سفر به گرجستان از اواسط فصل بهار تا اواخر این فصل و همچنین اوایل فصل پاییز است. همچنین زمستان برای لذت بردن از تفریحات زمستانی و تابستان برای بهره بردن از تفریحات آبی در این کشور فصول مناسبی به شمار می‌آیند. اما بهترین زمان سفر ارزان به گرجستان، ماه‌های بسیار سرد و بسیار گرم در این کشور است، چرا که گردشگر کمتری در این ماه‌ها در این کشور حضور دارد و به همین دلیل هزینه‌ها نیز کاهش پیدا می‌کنند.

مهمترین جاذبه های گرجستان

مهمترین جاذبه های گرجستان | از پل صلح تا علی و نینو!

مهم ترین جاذبه های گردشگری گرجستان در دو شهر تفلیس و باتومی قرار دارند که در ادامه تعدادی از آن‌ها را معرفی کرده و مورد بررسی قرار خواهیم داد. در این متن برای کسانی که قصد مسافرت به گرجستان را دارند تنها به نام بردن از جاذبه های گردشگری گرجستان بسنده می‌کنیم و در مطالبی جداگانه به معرفی و بررسی جاذبه های تفلیس و جاذبه های باتومی خواهیم پرداخت.

اگر بخواهیم مهمترین جاذبه های تفلیس را نام ببریم باید به پل صلح، میدان آزادی، مجسمه مادر، خیابان روستاولی، حمام های سولفور، قلعه ناریکالا، تئاتر گابریادزه، موزه ملی گرجستان، دریاچه لیسی، سد جینوالی، دریاچه لاک‌پشت، کلیسای جامع تثلیث و کلیسای متخی اشاره کنیم.

در صورتی که باتومی را برای سفر به گرجستان انتخاب کردید، حتما سراغ جاهای دیدنی این شهر هم بروید. از بهترین جاذبه های دیدنی باتومی می‌توان به بلوار این شهر، مجسمه علی و نینو، میدان پیازا، میدان اروپا، برج الفبا، کلیسای جامع مادر مقدس، دریاچه نوری گلی و سواحل آن اشاره کرد.

بهترین هتل های گرجستان

بهترین هتل های گرجستان

اما در حین برنامه ریزی برای مسافرت به گرجستان باید در مورد محل اقامتتان نیز تصمیم بگیرید و اقدامات مربوط به رزرو آن را انجام دهید. اگر بخواهیم تمامی هتل های گرجستان را معرفی کنیم، لیست بلندی خواهد شد که کارایی آنچنانی هم ندارد؛ به همین دلیل می‌توانید با مراجعه به وب سایت اسمارتک نیوز در بخش هتل های خارجی شهر مقصد خود در کشور گرجستان را وارد کرده و با توجه به اولویت‌ها و اهدافی که از سفرتان دارید هتل های مختلف را مشاهده و با هم مقایسه کنید. پس از این کار و اطلاع از شرایط کلی هتل، رزرو اتاق مورد نظر خود را به آسانی انجام دهید.

مناسبت ها و جشن های ملی در گرجستان

مناسبت ها و جشن های ملی در گرجستان

اگر قصد شما از سفر به گرجستان اقامت کوتاه مدت در این کشور است، می‌توانید طوری برنامه ریزی کنید که در زمان جشنواره‌ها و فستیوال‌ها در این کشور حضور داشته باشید. در ادامه به معرفی تعدادی از این معروفترین جشنواره‌ های گرجستان و زمان برگزاری آن‌ها خواهیم پرداخت:

-جشنواره فرهنگی Egrisoba در فصل پاییز

-جشنواره آهنگ سامگرلو در مهرماه و آبان ماه

-فستیوال تبلیسوبا در اولین هفته آبان

-جشنواره پنیر قفقاز در دوم مرداد ماه

-فستیوال Open Air در تاریخ اول تا سوم تیر ماه

مراکز خرید گرجستان

مراکز خرید گرجستان | بازارگردی به سبک گرجی ها

اما یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید در سفر به گرجستان انجام دهید، بازارگردی و خرید است. مراکز خرید گرجستان مکان‌های مناسبی برای گشت و گذار و تفریح و خرید هستند که بیشتر آنها در شهرهای تفلیس و باتومی قرار دارند. در این بازارها این امکان را دارید که اجناسی از برندهای مطرح جهانی را یافته و خریداری کنید.

برخی از معروفترین مراکز خرید تفلیس شامل ایست پوینت، تفلیس مال، گالری مرانی، گالریا تفلیس، مرکز خرید سنترال، اوت لت پارک، مرکز خرید اوراسیا، مرکزخرید جی تی سی، لیلو مال، مگالین، ساموسلی پیرولی، پکینی اونیو و درای بریج مارکت می‌شوند که برای گشت و گذار و خرید می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید. همچنین از مراکز خرید معروف باتومی می‌توان به باتومی مال، مجتمع مجلل مترو سیتی، مرکز خرید باتومی پلازا، مرکز خرید فرودگاه بین‌المللی باتومی و فروشگاه لباس آنوکی که در آن لباس‌های طراح جوان گرجی، آنوکی آشیدزه، به فروش می‌رسند، اشاره کرد.

مهمترین غذاهای گرجستان

مهمترین غذاهای گرجستان | مقصدی برای شکم گردها

اما در سفر به گرجستان و در میان این همه گشت و گذار حتما با یک پدیده جذاب آشنا شده‌اید و آن غذاهای خوش رنگ و لعاب گرجی است. بسیاری از رستوران های گرجستان غذاهای سنتی این کشور را سرو می‌کنند و شما می‌توانید امتحان کردن این غذاها را هم جزوی از برنامه تفریحی خود به حساب آورید و به نوعی شکم گردی داشته باشید. از جمله این غذاها می‌توان به خاچاپوری آجارولی، خینکالی، کباب متسوادی، آجاپساندالی، بادریجانی نیگوزیت، سوپ خارچو، لوبیو، لوبیانی و چخخبیلی اشاره کرد.

گرجستان، کشور ۴ فصل منطقه قفقاز

با سفر به کشور گرجستان می‌توانید تجربه یک سفر خارجی لذت بخش را داشته باشید، با این مزیت که خیلی احساس غریبی نمی‌کنید، چرا که مردم این کشور بسیار خونگرم هستند و با گرمی پذیرای شما خواهند بود. همچنین ریشه‌های فرهنگی مشترکی که با مردم این کشور داریم به نوعی حس نزدیکی بین ما و آن‌ها را به وجود می‌آورد. گرجستان یک سفر ارزان خارجی محسوب می‌شود که در تمامی فصول می‌توانید برای آن برنامه‌ریزی کنید.

اگر تا به حال به گرجستان سفر کرده‌اید، تجربه مسافرت و اطلاعات کاربردی خود را با خوانندگان ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره سفر به گرجستان

کدام خطوط هواپیمایی از ایران به مقصد تفلیس پرواز دارند؟

قشم ایر، هواپیمایی آتا، ایرعربیا، قطر ایرویز، ترکیش و آنادلوجت از جمله شرکت‌های هواپیمایی فعال در این مسیر هستند.

سوغاتی گرجستان چیست؟

چورچخلا که نوعی آبنبات است، کانتسی که ظروف ساخته شده از شاخ حیوانات محسوب می‌شود، کلاه های پشمی پاپاخی، خنجر و پنیر گرجی از جمله سوغاتی های معروف گرجستان هستند.

شهرهای مهم گرجستان به غیر از تفلیس و باتومی کدام موارد هستند؟

از دیگر شهرهای مهم گرجستان می‌توان به کوتائیسی، باتومی، روستاوی، زوگدیدی، گوری و پوتی (مهم ترین بندر گرجستان) اشاره کرد.

نوشته راهنمای سفر به گرجستان | سرزمین چشمه‌های آب گرم اولین بار در مجله گردشگری. پدیدار شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=15651

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.