افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

شرکت ملی گاز و دانشگاه فردوسی قرارداد تحقیقاتی امضا کردند

  • کد خبر : 156416
شرکت ملی گاز و دانشگاه فردوسی قرارداد تحقیقاتی امضا کردند

به گزارش بازار، به نقل از شرکت پالاش گاز شهید هاشمی نژاد، مراسم امضای قرارداد تحقیقاتی طراحی مفهومی شکل گیری و توسعه پارک گوگرد بین شرکت ملی گاز ایران و دانشگاه فردوسی مشهد صبح امروز (دوشنبه 6 آذر) است. در راستای همکاری های پژوهشی و گسترش ارتباط دانشگاه و صنعت در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار […]

به گزارش بازار، به نقل از شرکت پالاش گاز شهید هاشمی نژاد، مراسم امضای قرارداد تحقیقاتی طراحی مفهومی شکل گیری و توسعه پارک گوگرد بین شرکت ملی گاز ایران و دانشگاه فردوسی مشهد صبح امروز (دوشنبه 6 آذر) است. در راستای همکاری های پژوهشی و گسترش ارتباط دانشگاه و صنعت در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

محسن مظلوم فارسی باف، مدیر تحقیقات و فناوری شرکت ملی گاز ایران گفت: جلسه امروز در راستای همکاری های معمول شرکت ملی گاز ایران و دانشگاه ها برگزار شد و این قرارداد پژوهشی با هدف ایجاد مفهومی برای گوگرد است. پارک شهید سلیمانی و دانشگاه فردوسی مشهد.

وی افزود: ایده این مهم در سال 1400 پس از برگزاری کنگره ملی گوگرد در دانشگاه فردوسی توسط مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران مطرح شد و این اقدام پیگیری و جلساتی تشکیل شد. در نهایت در مورد تعریف این پروژه، اینکه چه شاخص هایی و چه محصولاتی باید داشته باشد، به اجماع رسیدیم.

مدیر تحقیقات و فناوری شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: این توافقنامه منجر به ایجاد پل یا (انکودر) مشترک و امضای تفاهم و قرارداد در هفته پژوهش و امروز شد. آنچه از این قرارداد انتظار داریم این است که دانشگاه بازوی علمی و فناوری و توسعه علم و دانش پارک گوگرد شهید سلیمانی پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد باشد که با حضور رئیس جمهور و وزیر کشور افتتاح شد. نفت . در 1401، بنابراین می توانیم از آن برای تبدیل وضعیت یک منطقه تولید به یک منطقه مبتنی بر دانش واقعی استفاده کنیم.

فارسی باف از اهداف مهم این طرح، ارزش افزوده و ایجاد اشتغال بیشتر، تولید ثروت و همچنین عناصر زنجیره ارزش گوگرد و هر آنچه در چشم انداز پارک ها مورد نظر است، دانست و ابراز امیدواری کرد: با کمک دانشگاه می توانیم بستری ایجاد کنیم که ما را به نتایج مطلوب و ارتقای پارک از وضعیت فعلی تولید به وضعیت تولید کاملا مبتنی بر دانش با حداکثر ارزش افزوده و افزایش جمعیت فعال سوق دهد.

یحیی فیضی مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد نیز گفت: در گذشته گوگرد به عنوان ماده اولیه صادر می شد و کشورهای خارجی از تمام مزایای این ماده گرانبها استفاده می کردند اما اکنون با راه اندازی پارک گوگرد سردار شهید سلیمانی در هاشمی نژاد. شرکت پالایشگاه می‌توانیم اقدامات اولیه برای تبدیل این ماده اولیه به محصولات با ارزش افزوده بالاتر مانند گوگرد دانه‌بندی، کود بنتونیت گوگرد و گوگرد میکرونیزه انجام شد و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مجاورت پالایشگاه ایجاد اشتغال شد.

وی ادامه داد: هدف توسعه و گسترش این امر به صورت علمی و در ساختار دانشی است و با نتایج آن بتوان از گوگرد تولیدی در پالایشگاه محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر و الگویی برای سایر پارک های کشور در منطقه به دست آورد. آینده آنها در همین نزدیکی شکل گرفته اند، بیایید باشیم.

لطفی معاون پژوهشی دانشگاه فردوسی نیز این قرارداد را زمینه‌ای برای همکاری بیشتر در خصوص گسترش پارک‌های گوگرد و توسعه زنجیره ارزش گوگرد در کشور و آماده‌سازی بیشتر دانشگاه فردوسی مشهد با تمام توان ارائه کرد. توانمندی های علمی و پژوهشی برای رفع سایر نیازها بر اساس دانش شرکت ملی گاز.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=156416

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.