افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
2

استفاده از مدل انگلیسی برای پیش بینی آب و هوا در ایران عربستان سعودی از کمبود باران رنج می برد

  • کد خبر : 156366
استفاده از مدل انگلیسی برای پیش بینی آب و هوا در ایران عربستان سعودی از کمبود باران رنج می برد

بازار؛ گروه راه ها و خانه ها: سحر تاجبخش در نشست خبری هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته گفت: برای پیش بینی آب و هوا از مدل برخی کشورها مانند فرانسه، انگلیس، آلمان و ژاپن استفاده می کنیم اما آنچه مشخص است این است که پیش بینی نمی شود. این […]

بازار؛ گروه راه ها و خانه ها: سحر تاجبخش در نشست خبری هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته گفت: برای پیش بینی آب و هوا از مدل برخی کشورها مانند فرانسه، انگلیس، آلمان و ژاپن استفاده می کنیم اما آنچه مشخص است این است که پیش بینی نمی شود. این یک پیشگویی است. و اطلاعاتی است که از طریق معادلات ریاضی حل می شود. از خرداد تا شهریور ماه سال جاری تمامی مدل ها حکایت از افزایش بارندگی در سراسر کشور به ویژه غرب کشور داشت و این مدل ها تا شهریور ادامه داشت.

برای پیش بینی آب و هوا از مدل های برخی کشورها مانند فرانسه، انگلیس، آلمان و ژاپن استفاده می کنیم، اما آنچه مشخص است این است که پیش بینی یک پیش بینی نیست.

وی با بیان اینکه این مدل ها نیز نشان می داد که افزایش بارش در پاییز امسال غیرعادی بوده است، ادامه داد: تا مهرماه روند افزایشی بارندگی داشتیم اما در آبان و آذر پیش بینی بارش محقق نشد. در دهه‌های اخیر، پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت مبتنی بر احتمالات است. الگوهای بارندگی بالاتر از نرمال نشان داده شده است که ما اعلام کرده ایم.

آنچه از خرداد تا شهریور شاهد بودیم بر اساس اطلاعات مدل ها بود که حاکی از بارندگی در کشور به ویژه نیمه غربی بود و این الگو تا شهریور اجرا شد و تا مهرماه افزایش بارندگی داشتیم اما خوب بود. باران در نوامبر و دسامبر، ما نداشتیم

در پاسخ به این سوال، با وجود پیش بینی های انجام شده برای بارش های معمولی پاییزی، آیا شاهد کاهش بارش های پاییزی هستیم؟ وی گفت: آنچه می بینم بر اساس مدل ها و معادلات است و شرایط را قبلا اعلام کرده بودیم و اطلاعات بر اساس پیش بینی نیست و بر اساس معادلات جوی است. آنچه از خرداد تا شهریور شاهد بودیم بر اساس اطلاعات مدل ها بود که حاکی از بارندگی در کشور به ویژه نیمه غربی بود و این الگو تا شهریور اجرا شد و تا مهرماه افزایش بارندگی داشتیم اما خوب بود. باران در نوامبر و دسامبر، ما نداشتیم

رئیس سازمان هواشناسی با بیان اینکه سناریوهای بدبینانه برای منابع آبی دیده شده و همچنان پابرجاست، تصریح کرد: چند سالی است که منابع آبی با مشکل مواجه بوده و باید راهکارهای مختلفی برای آن پیدا کنیم. و مدیریت منابع آب در دستور کار قرار گیرد. و این برنامه حتی اگر بارندگی عادی داشته باشیم در دستور کار است.

وی گفت: با توجه به تحولاتی که در تغییرات اقلیمی رخ داده است، قطعا باید در زمستان سناریوی بدبینانه داشته باشیم. در چهار سال گذشته برف بسیار کمی داشتیم.

روند افزایش قابل توجه دما باید بررسی شود، شاید این یکی از عوامل اصلی بود که اجازه نداد رطوبت به منطقه ما برسد، حتی اگر این اتفاق نمی افتاد، باید در نظر داشت که اقلیم خشک و نیمه خشک حاکم است. . در ایران.

تاجبخش گفت: روند افزایش قابل توجه دما باید بررسی شود، شاید این یکی از عوامل اصلی بود که اجازه نداد رطوبت به منطقه ما برسد، حتی اگر این اتفاق هم نمی افتاد باید در نظر داشت که مناطق خشک و نیمه خشک اقلیم خشک در ایران حاکم است.

رئیس سازمان هواشناسی ادامه داد: الگوی بارش در کشورهای مرزی لزوما نمی تواند مشابه باشد زیرا توپوگرافی و مسیرهای جوی نقش مهمی در این زمینه دارند و با یکدیگر متفاوت هستند و قرار نیست سامانه های بارشی ترکیه وارد ایران شود. میانگین بارندگی در ترکیه 500 میلی متر و در ایران 230 میلی متر است.

وی با اشاره به اینکه کشور ما منطقه ای از کره زمین است که بیشترین تاثیر را از تغییرات اقلیمی دارد، تصریح کرد: در سال های اخیر شاهد بارش ها و خطرات موثر ناشی از تغییرات اقلیمی بوده ایم و در این شرایط موضوع مهم مدیریت ریسک است و ما نگران تاثیر افزایش دما

سال 2023 گرم ترین سال است و بر روند رویدادهای جوی تأثیر گذاشته است که شرایط جو زمین و سطح اقیانوس ها را تغییر داده است.

وی ادامه داد: سال 2023 گرم ترین سال است و روند پدیده های جوی را تحت تاثیر قرار داده که شرایط جو زمین و سطح اقیانوس ها را تغییر داده است. ما برنامه هایی را برای مدیریت این شرایط اعلام کرده ایم و موظف به عبور از این بحران ها هستیم. برنامه های مدون داشته باشید.

الگوی بارندگی در کشورهای مرزی لزوما نمی تواند مشابه باشد زیرا توپوگرافی و مسیرهای جوی نقش مهمی در این زمینه دارند و با یکدیگر متفاوت هستند و سامانه های بارشی ترکیه نباید وارد ایران شوند.

طخبخش در پاسخ به این سوال که عکسی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می دهد کوه های ترکیه پر از برف و کوه های ایران در نزدیکی همین مرز با ترکیه خشک است. وی تصریح کرد: الگوی بارندگی در کشورهای مرزی لزوما نمی تواند مشابه باشد زیرا توپوگرافی و مسیرهای اقلیمی در این زمینه نقش مهمی دارند و با یکدیگر متفاوت هستند و لزوما قرار نیست سامانه های بارشی ترکیه وارد ایران شود، البته باید توجه داشت که میانگین بارندگی در ترکیه 500 میلی متر و در ایران 230 میلی متر است.

در عربستان سعودی میزان بارندگی 6 میلی متر کاهش یافته است و در حال حاضر عربستان و کل خاورمیانه با کاهش بارندگی و خشکسالی دست و پنجه نرم می کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا در کشور خشکی مانند عربستان بارندگی می بارد اما در ایران هر سال کاهش می یابد و اگر این کشورها و کشورهای همسایه از فناوری خاصی برای تجاری سازی ابرها استفاده می کنند، ادامه داد: در عربستان این سوال مطرح است که همان: توپوگرافی منطقه بالا رفته و شرایط مناطق پایین خلیج فارس متفاوت است و توپوگرافی موقعیت ها تعیین کننده است، در حالی که در عربستان سعودی 6 میلی متر از میزان بارش کاهش یافته است و در حال حاضر عربستان سعودی و خاورمیانه به طور کلی با کاهش بارندگی و خشکسالی دست و پنجه نرم می کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که آیا باروری ابرها در آن کشورها عملیاتی است؟ وی افزود: اگرچه باروری ابرها موضوعی علمی است و در حال انجام است، اما سازمان جهانی هواشناسی اعلام می کند که این اقدام هنوز به مرحله رفع خشکسالی نرسیده است و کشورهای فعال در این زمینه در مرحله توسعه و تحقیق هستند. و این عمل در آزمایشگاه آزمایش شده است، اما در علوم رایج توصیه یا تایید نشده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=156366

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.