افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

بلومبرگ: عربستان سعودی تمایلی به همکاری با آمریکا برای مبارزه با حوثی ها ندارد

  • کد خبر : 156283
بلومبرگ: عربستان سعودی تمایلی به همکاری با آمریکا برای مبارزه با حوثی ها ندارد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، عملیات نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ و ممانعت از حرکت کشتی ها به سمت اسرائیل تا جایی پیش رفته است که مقامات تل آویو به آمریکا نزدیک شده و خواستار نظامی شدند. اقدامات علیه یمنی ها اما این گزینه با عدم حمایت کشورهای عربی مواجه شده است. […]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، عملیات نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ و ممانعت از حرکت کشتی ها به سمت اسرائیل تا جایی پیش رفته است که مقامات تل آویو به آمریکا نزدیک شده و خواستار نظامی شدند. اقدامات علیه یمنی ها اما این گزینه با عدم حمایت کشورهای عربی مواجه شده است.

آژانس خبری بلومبرگوی در همین راستا به نقل از منابع آگاه در واشنگتن نوشت که مقابله با یمنی ها به دلیل اختلافات بین متحدان عرب آمریکا با مانع بزرگی مواجه شده است و مواضع عربستان سعودی با آمریکا همسو نیست و این این موضوع مانع از پاسخ نظامی به یمن در دریای سرخ می شود و عظمتی به ارمغان آورده است.

به گفته این منبع، در حالی که امارات خواهان اقدام نظامی علیه یمنی ها است، عربستان خواهان راه حلی معتدل است و بیم آن دارد که هرگونه جنگی باعث تحریک یمنی ها شود.

در همین رابطه یک مقام سعودی به بلومبرگ گفت: اقدام نظامی ممکن است آتش بس میان یمن و عربستان را به خطر بیندازد و تلاش های ریاض برای دستیابی به توافق آتش بس دائمی با صنعا را ناکام بگذارد.

از سوی دیگر خبرگزاری بلومبرگ به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت که کاخ سفید از طریق عمان و دیگر میانجی ها با یمنی ها در تماس است و از آنها می خواهد که حملات را متوقف کنند.

سخنگوی نیروهای یمنی نیز به این خبرگزاری گفت: ما این تماس ها را تایید می کنیم اما تا زمانی که اسرائیل نبرد در غزه را متوقف کند به حملات خود ادامه خواهیم داد.

اما این تنها عربستان سعودی نیست که با اقدام نظامی آمریکا علیه صنعا مخالف است. یک منبع آگاه مصری نیز به سایت العربی الجدید گفت که این کشور قصد ندارد به هیچ ائتلافی علیه نیروهای یمنی بپیوندد.

این منبع مصری تصریح کرد که قاهره همچنان موضع خود را برای حل تنش ها و بحران ها از طریق رایزنی با طرف های مختلف حفظ می کند و با توجه به امنیت دریای سرخ، به ایفای نقش در چارچوب «نیروهای مشترک 153» محدود می شود. . ائتلافی که در سال 2021 توسط 34 کشور با هدف «تامین امنیت دریایی» و «تقویت نیروهای دریایی در دریای سرخ، باب المندب و خلیج عدن» تشکیل شد.

به گفته وی، مصر برای رفع نگرانی های خود در مورد کانال سوئز، سیاست های مشخص و اصولی را در دستور کار قرار داده است. وی گفت: ارتباط مستمری بین مصر و ایران از یک سو و بین مصر و حوثی‌ها از سوی دیگر وجود دارد؛ مدتی است که ارتباط مصر و حوثی‌ها از طریق کانال‌های امنیتی و این کانال‌ها برقرار شده است. اساساً با هدف اطمینان از ایمنی دریانوردی در دریای سرخ به طور کلی ایجاد شد تا کشتیرانی در کانال سوئز تحت تأثیر قرار نگیرد.

این منبع با تایید اینکه «تاکنون هیچ آسیبی به کشتی‌ها در کانال سوئز وارد نشده است که می‌تواند مصر را نگران کند»، افزود: قاهره پیام‌هایی از طرف‌های وابسته به محور مقاومت دریافت کرده است که صحت اطلاعات حوثی‌ها را فقط قایق جابجا می‌کنند. . او تأیید می کند که هدف او بندر ایلات است.

به گفته وی، مسیر مشخص کانال سوئز جزو اهداف نیروهای یمنی نیست.

در همین راستا، محمد عبدالسلام، رئیس هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن به المسیره گفت: هر اقدامی از سوی نیروهای مسلح یمن مربوط به رفع محاصره و توقف تجاوزات در غزه است. و عملیات ما تنها با هدف حمله به کشتی‌ها و کشتی‌های اسراییلی است که به بنادر این رژیم حرکت می‌کنند، بنابراین تاکید می‌کنیم که دریای سرخ منطقه امنی برای همه کشتی‌ها است، به استثنای کشتی‌هایی که به نحوی با دشمن اسرائیلی ارتباط دارند. .

عبدالسلام تاکید کرد: هرکس می خواهد عملیات ما را متوقف کند باید محاصره غزه را برطرف کند و غذا و دارو را به غزه بیاورد.

ارتش یمن در هفته های اخیر همزمان با تشدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه، میدان نبرد با کشتی های اسرائیلی را که قصد عبور از تنگه باب المندب در دریای سرخ را داشتند، کاهش داده و پیش از این نیز به فلسطینی های اشغالی حمله کرده است. و به طور مشخص بندر را با پهپاد و موشک فرود آورده و ایلات را هدف قرار داده است.

40 درصد تجارت بین المللی جهان از طریق این تنگه انجام می شود که بین یمن، در منتهی الیه جنوب غربی شبه جزیره عربستان و قاره آفریقا می گذرد.

انتهای پیام/.




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=156283

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.