افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
1

رده بندی جدید باشگاهی اعلام شد/ پرسپولیس در رده اول ایران و چهارم آسیا – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 156167
رده بندی جدید باشگاهی اعلام شد/ پرسپولیس در رده اول ایران و چهارم آسیا – پرسپولیس نیوز

طبق اعلام سایت فوتبال دیتاباس، تیم پرسپولیس بهترین جایگاه را در بین تیم های ایرانی در قاره آسیا و رنکینگ جهانی به خود اختصاص داده است. وبسایت “footballdatabase” جدیدترین رده بندی باشگاهی فوتبال جهان را اعلام کرد که بر اساس آن تیم فوتبال پرسپولیس با 1599 امتیاز در رده چهارم آسیا، 129 جهان و اول […]

طبق اعلام سایت فوتبال دیتاباس، تیم پرسپولیس بهترین جایگاه را در بین تیم های ایرانی در قاره آسیا و رنکینگ جهانی به خود اختصاص داده است.

وبسایت “footballdatabase” جدیدترین رده بندی باشگاهی فوتبال جهان را اعلام کرد که بر اساس آن تیم فوتبال پرسپولیس با 1599 امتیاز در رده چهارم آسیا، 129 جهان و اول ایران قرار دارد.

در این رده بندی تیم استقلال تهران با 1586 امتیاز در رده پنجم آسیا، 141 جهان و دوم ایران و سپاهان اصفهان با 1573 امتیاز در رده هفتم آسیا، 157 جهان و سوم ایران قرار گرفتند.

با توجه به اینکه 4 تیم از قاره آسیا در جام باشگاه های جهان حضور دارند و الهلال عربستان صدرنشین آسیا است، تیم النصر با 1618 امتیاز در رده دوم آسیا قرار دارد و در رده 107 جهان قرار دارد. و بیشترین شانس را دارد که سومین تیم آسیایی باشد که حضور خود در این مسابقات را قطعی کرده است.

طبق قانون فیفا، قهرمان دو سال اخیر لیگ قهرمانان آسیا (الهلال عربستان و ژاپن)، قهرمان فصل 24-2023 لیگ قهرمانان اروپا و بالاترین رده آسیا در پایان سال 2023 می تواند در جام باشگاه های جهان شرکت کند که با توجه به امتیازات و مسابقات تا پایان سال 2023 بعید است پرسپولیس و استقلال بتوانند در رده دوم رده بندی باشگاهی آسیا قرار گیرند. سپاهان که در مرحله حذفی قرار دارد برای حضور در جام باشگاه ها با مشکل مواجه خواهد شد چرا که شاگردان خوزه مورائیس تنها در صورت قهرمانی در آسیا می توانند به جام جهانی راه پیدا کنند.

لازم به ذکر است پس از 3 تیم پرسپولیس، استقلال و سپاهان، تراکتورسازی تبریز در رتبه 33 آسیا به عنوان چهارمین تیم برتر ایران قرار دارد. در رده بندی جهانی منچسترسیتی، رئال مادرید و اینتر به ترتیب بین رتبه های اول تا سوم جهان قرار دارند.

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)