افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

خرابی مکرر سیستم سوخت رسانی به دلیل نشتی است یا بی توجهی؟

  • کد خبر : 156055
خرابی مکرر سیستم سوخت رسانی به دلیل نشتی است یا بی توجهی؟

به گزارش بازار، ساعت 9 و 40 دقیقه صبح امروز در بیش از 60 درصد جایگاه های عرضه بنزین و گازوئیل کشور سامانه هوشمند سوخت قطع شد و این امر موجب قطعی سوخت در بسیاری از جایگاه های عرضه شد. ساعتی پس از این حادثه، یک گروه هکر وابسته به رژیم صهیونیستی مدعی شدند که […]

به گزارش بازار، ساعت 9 و 40 دقیقه صبح امروز در بیش از 60 درصد جایگاه های عرضه بنزین و گازوئیل کشور سامانه هوشمند سوخت قطع شد و این امر موجب قطعی سوخت در بسیاری از جایگاه های عرضه شد.

ساعتی پس از این حادثه، یک گروه هکر وابسته به رژیم صهیونیستی مدعی شدند که سامانه ملی سوخت ایران را هک کرده اند. اگرچه در اطلاعیه سازمان دفاع بحث هک و نفوذ خارجی به سامانه هوشمند سوخت تایید نشده است، اما این اطلاعیه این احتمال را رد نکرده است. در این اطلاعیه آمده است: در خصوص علل اغتشاش، سازمان دفاع ملی تمامی گزینه‌های ممکن از جمله نفوذ و دزدی دریایی را بررسی می‌کند، اما در شرایط کنونی ادعای دشمن قابل تایید نیست.

بحث هک سیستم هوشمند سوخت نیز در گذشته ای نه چندان دور (آبان 1400) اتفاق افتاد و پس از آن واقعه قرار شد سیستم هوشمند سوخت به گونه ای تجهیز و بازسازی شود که امکان هک وجود نداشته باشد. آن را دوباره .

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در اطلاعیه ای علت حادثه امروز را توطئه معدن دانست و اعلام کرد: توجه عموم مردم شریف ایران را به بروز نقص فنی در برخی از جایگاه های عرضه سوخت جلب می کند. در کشور. با توجه به توطئه معدندان برای تحت الشعاع قرار دادن رفاه و آسایش مردم، تا اطلاع ثانوی عرضه فرآورده های نفتی در جایگاه های سوخت غیر حضوری خواهد بود.

شکی نیست که هر نوع نفوذ و هک سیستم ملی هوشمند سوخت، کارشکنی دشمنان ایران و برنامه ریزی دشمنان ایران است. اما باید توجه داشت که سامانه هوشمند سوخت کشور یک سیستم حاکمیتی و ملی محسوب می شود که دارای لایه های امنیتی بسیار بالایی است و در این شرایط برای دومین بار در سه سال اخیر این سامانه دچار اختلال گسترده شده است.

ملک شریعتی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به این اتفاق در فضای مجازی واکنش نشان داد و نوشت: شر دشمن قطعی است و انشالله با کار جهادی لس مشکل پمپ بنزین ها به زودی حل خواهد شد. فرزندان ایران، اما دو سال پیش که چیزی شبیه به این خصومت رخ داد، کمیسیون انرژی با مسئولان ذیربط ملاقات کرد و اقداماتی را برای جلوگیری از تکرار آن تشریح کرد و سپس با مقصران رسیدگی و برخورد خواهد شد.

به نظر می رسد وزارت نفت باید پاسخ دهد که چرا شرکت های تحت مدیریت خود در مورد سامانه ملی هوشمند سوخت نتوانستند بازدارندگی لازم را انجام دهند تا این سامانه که در سال های اخیر هرگز با چنین مشکلاتی مواجه نشده است. در دو دهه، برای دومین بار در سه سال اخیر، با مشکل اخلال در سطح ملی مواجه هستید؟

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=156055

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.