افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
1

جزئیات 51 درصد مغرب / انتقال بلوکی استقلال زیر پا گذاشت، شرایط آسان شد – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 156014
جزئیات 51 درصد مغرب / انتقال بلوکی استقلال زیر پا گذاشت، شرایط آسان شد – پرسپولیس نیوز

وزارت اقتصاد درباره واگذاری بلوک 51 درصدی استقلال و پرسپولیس اعلام کرد: مراحل واگذاری این دو باشگاه با در نظر گرفتن تمامی ملاحظات در خصوص صلاحیت، توسعه و درآمدزایی این دو شرکت در حال انجام است. مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت اقتصاد با انتشار مطلبی اعلام کرد: در سال 1400 فرآیند آماده سازی […]

وزارت اقتصاد درباره واگذاری بلوک 51 درصدی استقلال و پرسپولیس اعلام کرد: مراحل واگذاری این دو باشگاه با در نظر گرفتن تمامی ملاحظات در خصوص صلاحیت، توسعه و درآمدزایی این دو شرکت در حال انجام است.

مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت اقتصاد با انتشار مطلبی اعلام کرد: در سال 1400 فرآیند آماده سازی دو باشگاه برای ورود به بورس در یک ستاد مرکزی با حضور نمایندگان کلیه گروه های مرتبط به صورت 24 ساعته انجام شد. روزی که با مشارکت مردم در تامین سرمایه و تحویل حدود 10 درصد از سهام آنها، روند خصوصی سازی این دو شرکت آغاز و منابع آنها به دو باشگاه تحویل داده شد و کمیته ای به نام کمیته هزینه ها تشکیل شد. متشکل از رئیس سازمان خصوصی سازی، معاون وزیر ورزش و مدیرعامل هر باشگاه که چارچوب هزینه را تعیین و منابع را تعیین کرد.

البته سازمان خصوصی تخلف باشگاه استقلال در رعایت این چارچوب را اعلام کرده بود که سال گذشته اعلام شد در گام بعدی برای دستیابی به حاکمیت شرکتی مطلوب در این دو باشگاه، تحقق درآمد پایدار پیگیری خواهد شد. . این دو باشگاه از محل پخش تلویزیونی با همکاری نمایندگان مجلس، سازمان صدا و سیما، وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و نمایندگان باشگاه ها فعالیت خواهند کرد.

دی ماه سال گذشته در کمیته واگذاری تحقیق و تفحص از شرکت های «فرهنگ ورزش استقلال» و «فرهنگ ورزش پرسپولیس» از طریق بازار سرمایه، این سوال مطرح شد که 51 درصد از سهام استقلال و 51 درصد از سهام تخت جمشید طبق مصوبه سازمان خصوصی سازی (که در سه مورد 17 درصد به صورت همزمان یا 51 درصد به صورت یکجا عرضه می شود) تصویب شد و به سازمان خصوصی سازی اختیار داده شد تا ظرف 10 روز به این نتیجه برسد. پس از آن تایید، از کدام یک از این دو روش استفاده کنید.

به طور معمول مشارکت نقدی 30 درصد است اما استثنائاً برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس 20 درصد مشارکت نقدی برای جذابیت رقابت در نظر گرفته شده است.

یکی از مهمترین مشکلات این دو باشگاه که باعث شد مجوز حرفه ای این دو باشگاه صادر نشود و پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا در سال 2022 حذف شوند، مالکیت مشترک این دو باشگاه و در نتیجه بدیهی است. دارایی دولتی آن

طبق قوانین هیچ شخص حقیقی یا حقوقی نمی تواند در یک تورنمنت مالک دو باشگاه باشد و بدین ترتیب شبهه تبانی از بین می رود. بر این اساس قرار بود مزایده بلوک های 51 درصدی سهام باشگاه های پرسپولیس و استقلال به ترتیب 16 و 20 اسفندماه سال جاری برگزار شود.

شرایط واگذاری 51 درصد از سهام دو باشگاه به این صورت تصویب شد که قیمت 51 درصد سهام استقلال 2 میلیارد و 836 میلیون تومان و قیمت 51 درصد از سهام پرسپولیس 2 هزار و 736 بود. میلیارد تومان. بر اساس تصمیم فوق خریدار باید 20 درصد قیمت را پرداخت کرده و تقریباً 20 روز کاری پس از تاریخ معامله به شرکت امانی مرکزی پرداخت کند.

مدت اقساط شش سال و فاصله اقساط نیز شش ماه در نظر گرفته شد. بار دیگر هیات عالی تخصیص مقرر کرد دومین مزایده بلوک 51 درصدی باشگاه های استقلال و پرسپولیس با شرایط آسان تری نسبت به مزایده اول برگزار شود.

سازمان خصوصی سازی در نظر دارد با اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، تصویب کمیته واگذاری و سایر قوانین و مقررات مربوط، نسبت به واگذاری سهام قابل واگذاری در دو موسسه فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس بر اساس مصوبات اجرایی اقدام نماید. . دستورالعمل روش انتخاب مشتریان استراتژیک و تأیید و نظارت. ارائه و تخصیص صلاحیت مدیریت در تکالیف و از طریق OTC.

بر اساس مبلغ 5 هزار و 503 میلیون و 486 هزار و 500 سهم معادل 51 درصد از کل سهام موسسه فرهنگی ورزشی استقلال ایران به قیمت فروش آزاد در روز عرضه (معادل قیمت پایانی روز قبل از عرضه) به اضافه 110 درصد، مشروط بر اینکه مبلغ کمتر از 3,362 ریال به ارزش کل 18,502,721,613,000 ریال طبق اطلاعیه بازار -پیشخوان به میز فروش این بازار ارسال شود.

همچنین مبلغ 5 هزار و 362 میلیون و 657 هزار و 650 سهم معادل 51 درصد از کل سهام مؤسسه فرهنگی ورزشی پرسپولیس به قیمت فروش آزاد در روز عرضه معادل پایانی است. قیمت روز قبل از عرضه به اضافه 110 درصد، مشروط بر اینکه از مبلغ 3946 ریال کمتر از ارزش کل 21 هزار و 161 میلیارد و 47 میلیون و 86 هزار و 900 ریال باشد، طبق اعلام فرابورس. شرایط تسویه قیمت معامله هر دو شرکت به صورت پرداخت 10 درصد سهم نقدی 20 روز کاری و اقساط شش ساله با فاصله شش ماهه با یک به جدول فروش این بازار ارسال می شود. قسط. نرخ سود فروش 23 درصد در بخشی از شرایط معامله ذکر شده است. خریدار موظف است در طرح ارائه خود برای مدیریت و توسعه شرکت بر روی این محورها تمرکز کند: پیش بینی منابع درآمدی جدید و پایدار و افزایش درآمد از منابع جاری، مدیریت هزینه و استراتژی جذب بازیکن و کادر فنی، کاهش بدهی های معوق. . برآمده از زیان انباشته و سودآوری پایدار شرکت، طرح تقویت و توسعه تیم های اصلی و کسب درآمد از این محل، برای هدف قرار دادن جایگاه و رتبه تیم در بین باشگاه های ایران و آسیا است.

این برنامه که باید شامل اهداف کمی در بازه های یک ساله باشد جزء تعهدات خریدار بوده و به صورت دوره ای نظارت خواهد شد. در صورت عدم انجام تعهدات این بند، سازمان خصوصی سازی حق فسخ قرارداد واگذاری را خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=156014

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.