افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
1

مشکل جدی مشتری جدید پرسپولیس در تامین مالی ذوب آهن – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 155952
مشکل جدی مشتری جدید پرسپولیس در تامین مالی ذوب آهن – پرسپولیس نیوز

در عین حال نام شستا به عنوان مشتری جدید برای خرید باشگاه پرسپولیس مطرح می شود که پیش از این برای تامین مالی باشگاهی با بودجه کمتر مشکل داشت. در روزهای اخیر موضوع نامه نگاری به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) برای درخواست خرید باشگاه پرسپولیس منتشر شد. در این میان دو نکته در […]

در عین حال نام شستا به عنوان مشتری جدید برای خرید باشگاه پرسپولیس مطرح می شود که پیش از این برای تامین مالی باشگاهی با بودجه کمتر مشکل داشت.

در روزهای اخیر موضوع نامه نگاری به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) برای درخواست خرید باشگاه پرسپولیس منتشر شد. در این میان دو نکته در مورد شستا وجود دارد که ممکن است بر مشکل خرید تاثیر بگذارد.

تامین اجتماعی و زیرمجموعه آن شستا در حال حاضر 50 درصد سهام ذوب آهن را در اختیار دارند. بر اساس اصل 18 اساسنامه فدراسیون فوتبال و همچنین کنفدراسیون فوتبال آسیا، «هیچ شخص حقوقی یا حقیقی نمی تواند همزمان بیش از یک باشگاه را کنترل و هدایت کند، در غیر این صورت یکپارچگی یک حزب یا احزاب را زیر سؤال می برد. ” .

موضوع دوم بررسی وضعیت مالی باشگاه ذوب آهن است. سقف بودجه اصفهانی سبزپوشان 180 میلیارد تومان و تهرانی سرغ پوشان 325 میلیارد تومان در سازمان لیگ است. این در حالی است که برخی شواهد نشان می دهد که تامین مالی شستا از کارخانه ریخته گری آهن به خوبی پیش نمی رود.

در همین راستا محمد ربیعی سرمربی ذوب آهن پیش از دیدار مقابل آلومینیوم اراک از مشکلات مالی و عدم امکان خرید دستگاه جی پی اس خبر داد و اظهار داشت: با توجه به تعهد باشگاه به تیم، عوامل، بازیکنان و سایر اعضا، کامل پیش پرداخت به یک نفر و اعضای کادر فنی پرداخت نشد طبق قانون اعضای تیم باید بعد از هفته هشتم 35 تا 40 درصد درآمد داشته باشند اما اتفاقی که افتاد این بود که برای هفته بعد چک دادند. یا دو ماه اگر چک در آذر تایید شود در 19 آذر به 40 درصد می رسد وقتی این خبر 40 درصد منتشر شد همه طلبکاران با ما تماس گرفتند من به آنها گفتم نه به ما پرداخت کردند که چک دریافت کردیم. برای دو ماه آینده مشکلات زیادی در باشگاه ذوب آهن داریم اما روحیه ای ندارم که در رسانه ها در مورد آنها فریاد بزنم، پنج ماه است که از باشگاه یک دستگاه جی پی اس ساده می خواهیم که توسط آن استفاده می شود. خیلی از تیم های لیگ برای آنالیز فیزیکی تجهیزات تا اینکه با مدیر کارخانه آقای کوهی ملاقات کردیم و ایشان دستور دادند این دستگاه تهیه شود. ».

حال سوال اینجاست که وقتی شستا نمی تواند از باشگاهی با بودجه کمتر، با ورزشگاه میزبان و… حمایت مالی کند، چگونه می تواند در بحث حمایت مالی از پرسپولیس جلو بیاید؟ با فرض واگذاری مالکیت پرسپولیس به این باشگاه، چه تضمینی وجود دارد که بتواند از ذوب آهن حمایت کند؟

این در حالی است که در همین شهر، مجموعه فولاد مبارکه یک ورزشگاه عظیم 70 هزار نفری و چندین زمین تمرین برای تیم خود فراهم کرده و بیش از یک میلیارد تومان برای نهایی شدن تیم سپاهان امسال هزینه کرده است.

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)