افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

راهکارهایی برای جلوگیری از هک کردن تلفن همراه – خبرگزاری به علاوه اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 155772
راهکارهایی برای جلوگیری از هک کردن تلفن همراه – خبرگزاری به علاوه اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، امروزه با پیشرفت های مهمی که در حوزه فناوری شاهد آن هستیم، تقریباً می توان گفت که می توان بسیاری از کاربران را هک کرد. قطعا اولین موضوعی که بیشتر افراد را نگران می کند هک تلفن همراه است. این مشکل می تواند ترسناک و در عین حال دردسرساز باشد، تلفن […]

به گزارش خبرنگار مهر، امروزه با پیشرفت های مهمی که در حوزه فناوری شاهد آن هستیم، تقریباً می توان گفت که می توان بسیاری از کاربران را هک کرد.

قطعا اولین موضوعی که بیشتر افراد را نگران می کند هک تلفن همراه است. این مشکل می تواند ترسناک و در عین حال دردسرساز باشد، تلفن همراه حاوی اطلاعات زیادی از جمله ایمیل، مخاطبین تلفن، سابقه وب و فعالیت رسانه های اجتماعی و اطلاعات پیام است. نوار نقاله و مسائل شخصی

بنابراین، هک یک دستگاه تلفن همراه توسط مجرمان سایبری با اهداف مختلف می تواند شامل دسترسی به اطلاعات شخصی برای گوش دادن به مکالمات افرادی باشد که فرد مورد نظر با آنها در تماس است.

یکی از کاربران که چندی پیش گوشی موبایلش هک شده به خبرنگار مهر گفت: ساعت 9:30 صبح دقایقی قبل از برداشت پیامک در دو مرحله 3 میلیون تومان و 5 میلیون تومان 8 میلیون از حساب من برداشت شد. از واریز سود سرمایه آمد، روی لینک کلیک کردم و پس از ورود به لینک، پیامک برداشت از حسابم دریافت کردم و متوجه شدم لینک جعلی بوده و گوشی من هک شده است.

یکی دیگر از کاربران فضای مجازی که او هم راننده تاکسی است نیز ماجرای هک را به خبرنگار مهر گفت: یک هفته است که در دادگاه هستم، چند روز پیش پیامکی با متن اطلاع رسانی و لینک ارسال کردند. و پس از باز کردن لینک مقداری از حساب من برداشت شد.

بعد از حدود یک ساعت چند نفر از آشنایان تماس گرفتند و پیامی با عنوان نوتیفیکیشن از گوشی من برایشان فرستادند که پس از باز کردن پول از حسابشان نیز کسر شد، آنجا بود که متوجه شدم آن لینک آلوده شده و موبایلم هک شده است. و مجرم از طریق تلفن همراه من به اطلاعات دسترسی پیدا کرد و از دیگران کلاهبرداری کرد.

علی یکی از دیگر کاربرانی که مشکوک به هک شدن موبایلش بود در گفت و گو با خبرنگار مهر درباره ماجرای هک شدنش گفت: چند روز پیش متاسفانه روی لینک واتس اپ کلیک کردم و بعد از کلیک روی آن واتس اپم از دسترس خارج شد و از دسترس خارج شد. یک پیام رمز عبور واتس اپ دریافت کردم که آن را وارد نکردم.” من آنجا بودم، متوجه شدم کسی وارد شد واتساپ من بوده است

فردای آن روز یک اس ام اس دریافت کردم که اینترنت شما تمام می شود، می توانید از طریق این لینک یک بسته جدید خریداری کنید. کار اینترنت داشتم و تمام نشد، بعد از آن پیامکی در مورد پایان بسته مکالمه با همان عنوان قبلی دریافت کردم، برای خرید روی لینک زیر کلیک کنید، به این پیام ها شک کردم و احساس کردم که موبایلم گوشی هک شد و مجرم می خواست از این پیامک ها استفاده کند. دسترسی پیدا کردم اما به سرعت متوجه شدم و با اقدامات به موقع از فعالیت مجرم جلوگیری کردم.

راهکارهایی برای جلوگیری از هک کردن گوشی موبایل

با توجه به تماس بسیاری از مخاطبان با خبرگزاری مهر مبنی بر هک شدن گوشی تلفن همراهشان، بر آن شدیم تا با تعدادی از ماموران پلیس فتا گفت و گو کنیم تا ضمن ارائه راهکارهای مناسب برای پیشگیری از این جنایت، شهروندان قربانی بدانند چه باید بکنند. . به موقع و باید اقداماتی را برای برخورد با مجرم انجام دهد.

دلایل اصلی هک تلفن همراه

سرهنگ رامین پاشایی، معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا: لطفا وی در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: هک یکی از ترفندهای مجرمان سایبری با اهداف مختلف برای دسترسی به اطلاعات و محتوای موجود در تلفن همراه کاربران است و در بیشتر موارد این دسترسی برای بهره برداری یا سوء استفاده مالی غیرمجاز است. برداشت با روش های مختلفی صورت می گیرد.

وی افزود: یکی از دلایل اصلی هک گوشی موبایل توسط مجرمان سایبری جنبه مالی آن است اما می تواند دلایل دیگری مانند اخاذی، انتقام جویی و افترا نیز داشته باشد.

هک و هک با ارسال لینک های آلوده / تکمیل پازل هک نشوید

سرهنگ پاشایی درباره روش های هک تلفن همراه گفت: تلفن های همراه این قابلیت را دارند که در صورت اطلاع کاربر از هر نوع هک و نفوذی جلوگیری کنند. هک و نفوذ مانند یک پازل است که بخشی از آن توسط صاحب تلفن همراه تکمیل می شود.

فتا فرجا نماینده اجتماعی و فرهنگی نیروی انتظامی یکی از روش های رایج هک و کلاهبرداری نفوذی را ارسال لینک های آلوده عنوان کرد و گفت: مجرمان سایبری با هوشمندی خود برنامه هایی را در قالب بدافزار ایجاد می کنند که شبیه به نرم افزار است. که از طریق پیام یا شبکه های اجتماعی و پیام رسان برای شهروندان ارسال می شود.

وی ادامه داد: این پیام ها مربوط به تهدیدات در سراسر سیستم است. تانایی قدرت قضایی، یارانه، سهامداری، شکایات قضایی، لغو ثبت نام تلفنی، محرومیت از دارایی یا خاموش کردن رایانه. این پیام ها حاوی لینک های آلوده برای کلاهبرداری هستند.

اضافه شده: این لینک می بینم زمانی که توسط افراد باز می شود زمینه هک، نفوذ و دسترسی غیرمجاز به تلفن همراه فراهم می شود و بر این اساس مجرم به تلفن همراه دسترسی پیدا می کند و می تواند از آن سوء استفاده کرده و عمل مجرمانه خود را انجام دهد.

هشدار نسبت به فعالیت تعمیرکاران غیر مجاز موبایل

سرهنگ پاشایی درباره نوع دیگری از دسترسی مجرمانه به تلفن همراه کاربران گفت: گاهی افراد برای انجام تعمیرات گوشی تلفن همراه خود را به تعمیرکار غیرمجاز که فاقد مجوز و سابقه کیفری است می دهند.

راهکارهایی برای جلوگیری از هک کردن گوشی موبایل

وی ادامه داد: توصیه ما این است که افراد برای تعمیر گوشی تلفن همراه به تعمیرگاه مجاز مراجعه کنند و در صورتی که نرم افزار بانکی و نرم افزار ارزی روی گوشی خود دارند، قبل از تحویل آن به تعمیرگاه، آن را به محل دیگری انتقال دهند. و سپس گوشی را برای تعمیر بسپارید و پس از تحویل گوشی باید با انجام تست های امنیتی گوشی موبایل توسط متخصص فنی یا کارشناسان بررسی شود تا کاربر مطمئن شود که هیچ نرم افزار یا سخت افزاری بر اساس جاسوسی نصب نشده است. تلفن.

برنامه را فقط از شما فروشگاه های مجاز

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فرجا درباره روش های هک نکردن تلفن همراه گفت: لینک های ارسالی از طریق شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها را تحت هیچ عنوانی روی گوشی نصب نکنیم، در صورت نیاز به اپلیکیشن قطعا باید شما فروشگاه های مجاز را دریافت کنید.

سرهنگ پاشایی گفت: بیشتر جاسوسی ها از طریق بدافزارهایی صورت می گیرد که از طریق نرم افزارهایی که از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها ارسال و نصب می شود روی گوشی موبایل نصب می شود.

مراقب لینک های دوستان باشید به دنبال و خواستگار باش

وی ادامه داد: عموما این بدافزارها و لینک های آلوده یک سری علائم خاص مانند دوستان دارند یابهمسر یابماهواره جیبی و قرمز یاب و … اینها نرم افزارهای جاسوسی هستند که برای گوشی های موبایل طراحی شده اند و کاربران به محض نصب آن بر روی گوشی خود، تلفن همراه خود را در دست هکر قرار می دهند و می توانند از اطلاعات آنها سوء استفاده کنند.

سرهنگ پاشایی گفت: افزایش آگاهی سایبری در خصوص امنیت تلفن همراه یکی از راه های محافظت از آنها در برابر مجرمان سایبری است.

تنظیمات امنیتی گوشی خود را فعال کنید

اضافه شد: تلفن های همراه در تمامی سیستم های اندروید و آی او اس قابلیت حفظ امنیت تلفن همراه را دارند، باید تنظیمات امنیتی گوشی را به گونه ای تنظیم کنیم که در صورت تمایل به نصب هرگونه جاسوس افزار یا نرم افزار مخرب بر روی گوشی. ، به شما اطلاع می دهد یا شما را مسدود می کند همچنین استفاده از آنتی ویروس می تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتای فرجا در پایان گفت: شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی و همچنین گزارش شبهات می توانند با مرکز فوریت های سایبری به شماره 096380 یا سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir تماس حاصل کنند. موارد .

بنابراین همانطور که پلیس فتا اعلام و هشدار داده است برای اینکه قربانی مجرمان سایبری نشوید کافی است دانش خود را ارتقا دهید و مراقب لینک های آلوده باشید. لینک هایی که ظاهر و عنوان آنها گمراه کننده است، اما در داخل آن کلاهبرداری است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=155772

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.