افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

Dimension 9400 بهتر از Snapdragon 8 نسل 4 خواهد بود!

  • کد خبر : 154681
Dimension 9400 بهتر از Snapdragon 8 نسل 4 خواهد بود!

طبق پیش‌بینی‌ها، انتظار می‌رود هر دو کوالکام و مدیاتک در حال آماده‌سازی نسل جدید تراشه‌های پردازشی موبایل خود باشند که ویژگی بارز آن استفاده از فناوری ساخت 3 نانومتری است و قرار است این تراشه‌ها اولین تراشه‌های دنیا باشند. از دقت تولید بالا در حالی که هنوز هیچ خبر رسمی در رابطه با معرفی این […]

طبق پیش‌بینی‌ها، انتظار می‌رود هر دو کوالکام و مدیاتک در حال آماده‌سازی نسل جدید تراشه‌های پردازشی موبایل خود باشند که ویژگی بارز آن استفاده از فناوری ساخت 3 نانومتری است و قرار است این تراشه‌ها اولین تراشه‌های دنیا باشند. از دقت تولید بالا در حالی که هنوز هیچ خبر رسمی در رابطه با معرفی این تراشه های پیشرفته منتشر نشده است، شواهد و اطلاعاتی که از منابع غیر رسمی به دست آمده است، قابلیت ها و مشخصات احتمالی آنها را آشکار کرده است.

یکی از منابع خبری موثق در این زمینه که با نام Digital Chat Station شناخته می شود، پیش بینی کرده است که پردازنده Dimension 9400 مدیاتک می تواند در بسیاری از ابعاد و جهات برتر و بهتر از رقیب خود کوالکام باشد.

همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که مدل Dimension 9400 نسبت به نسل قبلی یعنی Dimension 9300 تغییرات قابل‌توجهی داشته و برخلاف تصورات قبلی، شاهد حضور چهار هسته عملکرد برجسته Cortex-X5 در آن نخواهیم بود. این تغییرات نشان دهنده پیشرفت های فنی و تلاش برای بهبود عملکرد و کارایی این تراشه مدرن خواهد بود.

مدیاتک در طراحی این پردازنده نیز تصمیم گرفته است تا طراحی کلی خود شامل هسته های عامل قدرتمند را حفظ کند، اما در عین حال می توان هسته های کارآمد و کم مصرف را از معماری آن حذف کرد. با وجود این تغییرات، نظراتی وجود دارد که این شرکت به دنبال این است تا شاید تعداد هسته های X مورد استفاده در تراشه جدید خود را کاهش دهد.

چنین تغییری می‌تواند نگرانی‌هایی را در مورد کارایی و عملکرد پردازنده ایجاد کند، با این حال، پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که فرآیند ساخت مورد استفاده در معماری 3 نانومتری می‌تواند دقت تولید را بهبود بخشد و در نتیجه تولید گرما را کاهش دهد. که به نوبه خود می‌تواند منجر به بهبود کلی در عملکرد پردازنده

در مورد جزئیات دقیق در مورد واحد پردازش گرافیکی (GPU) مورد استفاده در تراشه مدیاتک آینده، متاسفانه در حال حاضر اطلاعات خاصی در دسترس نیست. در نتیجه، کارشناسان و تحلیلگران فناوری به طور موقت بر روی مقایسه CPU MediaTek Dimension 9400 با نسل چهارم اسنپدراگون 8 کوالکام تمرکز کرده اند تا دید واضح تری از قابلیت ها و عملکرد بالقوه این تراشه های جدید داشته باشند.

ابعاد 9400

انتظار می رود شرکت نام آشنای Vivo نقش بسیار مهم و حیاتی در توسعه و پیشرفت تراشه جدید مدیاتک Dimension 9400 ایفا کند.گزارش های منتشر شده قبلی حاکی از آن است که Vivo با تلاش های مستمر سهم بسزایی در توسعه این تراشه کارآمد داشته است. و فعالیت ها این همکاری عمیق بر اساس تجربیات قبلی آنها با مدیاتک در طول ساخت Dimension 9300 است که قابلیت های بسیار خوبی را به ویژه در زمینه پیشرفت های هوش مصنوعی به نمایش گذاشته است.

اگرچه اطلاعات و جزئیات دقیق در مورد ویژگی ها و عملکرد فنی تراشه Dimension 9400 هنوز فاش نشده است و بسیاری از جنبه های آن در هاله ای از عدم قطعیت باقی مانده است، اما به وضوح می توان دید که شرکت رقیب، کوالکام نیز خستگی ناپذیر کار می کند. بر اساس اولین پردازنده موبایل خود با فناوری 3 نانومتری به نام اسنپدراگون 8 نسل 4 ساخته شده است. البته ما با دقت و دقت تحولات این حوزه را دنبال خواهیم کرد و آن را دنبال خواهیم کرد تا شما خوانندگان عادی دی جی را از آخرین اخبار در اسرع وقت مطلع کنیم. ممکن است

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=154681

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.