افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
1

حکم نهایی پرونده حمید نوری روز سه شنبه مشخص می شود

  • کد خبر : 154626
حکم نهایی پرونده حمید نوری روز سه شنبه مشخص می شود

به گزارش رکنا به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، هیبت الله نجندیمنش مشاور حقوقی خانواده حمید نوری درباره آخرین وضعیت پرونده این ملی پوش ایرانی گفت: رای نهایی دادگاه تجدیدنظر حمید نوری روز سه شنبه 7 آذرماه اعلام می شود. (19 دسامبر). جندی منش با اشاره به اینکه در صورت تایید حکم دادگاه اول […]

به گزارش رکنا به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، هیبت الله نجندیمنش مشاور حقوقی خانواده حمید نوری درباره آخرین وضعیت پرونده این ملی پوش ایرانی گفت: رای نهایی دادگاه تجدیدنظر حمید نوری روز سه شنبه 7 آذرماه اعلام می شود. (19 دسامبر).

جندی منش با اشاره به اینکه در صورت تایید حکم دادگاه اول در مرحله تجدیدنظر می توان به دیوان عالی کشور سوئد مراجعه کرد، تصریح کرد: همچنین در صورت عدم تایید حکم، طبعاً دادستان می تواند به دیوان عالی کشور اعتراض کند.

مشاور حقوقی خانواده نوری درباره نحوه مراجعه به دادگاه حقوق بشر اروپا در خصوص این پرونده توضیح داد: در صورت تایید حکم بدوی در مرحله تجدیدنظر، شرط مراجعه به دادگاه حقوق بشر اروپا این است که کلیه حقوق داخلی تشریفات در سوئد تایید شده و رای نهایی است و گزینه دیگری در دسترس نیست.

به گفته این کارشناس حقوقی، مواردی مانند تخلف از آیین دادرسی و تضییع حقوق اساسی و انسانی حمید نوری به عنوان یک فرد بازداشت شده در بسیاری از موارد و به صورت واضح اتفاق افتاده است.

مشاور حقوقی خانواده نوری در جای دیگری گفت: در صورت تایید رای اصلی در مرحله تجدیدنظر، حمید نوری و خانواده اش حق دارند این پرونده را هم در سوئد و هم در دادگاه حقوق بشر اروپا مطرح کنند.

مشاور حقوقی خانواده حمید نوری با اشاره به اینکه رای نهایی دادگاه سوئد به زودی اعلام می شود، گفت: در صورت تایید رای اولیه، خانواده این شهروند ایرانی می توانند پرونده را به دیوان عالی سوئد برسانند.

حمید نوری در نوامبر 2018 در فرودگاه استکهلم دستگیر شد و از آن زمان در سلول انفرادی در بازداشتگاه های سوئد نگهداری می شود.

این شهروند ایرانی در دادگاه بدوی سوئد به حبس ابد محکوم شد که کاملاً یک طرفه انجام شد و پرونده وارد مرحله تجدیدنظر شد.

پس از برگزاری حدود 20 جلسه دادگاه، مرحله تجدیدنظر به پایان رسیده و پرونده در انتظار صدور رأی تجدیدنظر است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=154626

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.