افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

آیا شیر مادر بد می شود؟

  • کد خبر : 154570
آیا شیر مادر بد می شود؟

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید: “آیا شیر مادر بد می شود؟” بله، مادرانی که شیر می دهند و به نوزادشان می دهند ممکن است متوجه شوند که شیر بد شده است. در این مقاله علائم تحلیل رفتن شیر مادر را بیان می کنیم و نکاتی را برای جلوگیری از این اتفاق بیان […]

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید: “آیا شیر مادر بد می شود؟” بله، مادرانی که شیر می دهند و به نوزادشان می دهند ممکن است متوجه شوند که شیر بد شده است. در این مقاله علائم تحلیل رفتن شیر مادر را بیان می کنیم و نکاتی را برای جلوگیری از این اتفاق بیان می کنیم. با ما بمان.

علائم بدتر شدن شیر مادر.

1. ظاهر ناخوشایند

پس از دوشیدن شیر مادر و ریختن آن در ظرف مخصوص، شیر را معمولاً به 2 لایه تقسیم می کنند: لایه شیر و لایه خامه. چربی شیر بالا می رود و لایه خامه را تشکیل می دهد و لایه زیرین باقیمانده لایه شیر است. اگر شیر سالم باشد، چرخش و هم زدن سریع دو لایه را با هم ترکیب می کند و اگر پس از چندین بار چرخش، لایه های شیر باز هم از هم جدا شوند، احتمالا شیر آسیب دیده است.

2. بوی ترش

ممکن است بوی شیر هر مادری با بوی شیر مادر دیگری متفاوت باشد. در واقع این تغییر بو به عوامل متعددی از جمله رژیم غذایی مادر و داروهایی که مصرف می کند برمی گردد. برخی از مادران می گویند که شیرشان بوی صابون می دهد، به دلیل محتوای لیپاز زیاد در شیر. در چنین حالتی تشخیص فاسد یا سالم بودن شیر کار آسانی نیست. با این حال، می توانید با آزمایش از سالم یا بد بودن شیر مطمئن شوید.

برای آزمایش شیر، مقدار کمی شیر مادر را به مدت یک هفته منجمد کنید. بعد از یک هفته اجازه دهید بستنی شیر باز شود و بوی آن را بررسی کنید. اگر شیر دارای مقدار زیادی لیپاز باشد، احتمالا بوی صابون، فلز یا ماهی می دهد. با این حال، شیر برای کودکان مناسب است. شما می توانید فعالیت لیپاز را با جوشاندن شیر مادر غیرفعال کنید. اگر شیر ترش باشد یا بوی گندیده داشته باشد به این معنی است که تحت اکسیداسیون شیمیایی قرار گرفته است. این شیر وضعیت بدی دارد و باید دور ریخت. می توانید شیر ذخیره شده را با مقدار مساوی شیر تازه دوشیده شده مخلوط کنید تا طعم صابون را رقیق کرده و کودک را به شیر دادن تشویق کنید.

3. طعم ناخوشایند

شیر را قبل از نگهداری بچشید. اگر طعم شیر ترش باشد، احتمالاً فاسد شده است. برای ارزیابی سلامت شیر ​​می توانید آزمایشی را که در قسمت قبل ذکر کردیم انجام دهید، یعنی شیر را یک هفته نگه دارید و تغییرات طعم را ارزیابی کنید. طعم صابونی، فلزی یا شیرماهی احتمالاً به دلیل محتوای لیپاز بالای آن است. به طور کلی شیر دوشیده را نباید بیش از 4 روز در یخچال نگهداری کرد. گذاشتن شیر بیشتر در یخچال باعث خراب شدن آن می شود.

اگر نوزاد شیر فاسد مصرف کند چه اتفاقی می افتد؟

حالا می دانید که شیر مادر فاسد می شود یا خیر و همچنین علائم خراب شدن شیر را می دانید. با این حال، گاهی اوقات ممکن است ندانید که شیر ذخیره شده خراب شده و شیر فاسد شده را به کودک بدهید. در این قسمت علائم تغذیه نوزاد با شیر فاسد را به شما می گوییم.

1. امتناع از شیر دادن

کارشناسان معتقدند امتناع مداوم نوزاد از شیر دادن نشان می دهد که او طعم شیر را دوست ندارد. اگر کودک شما همچنان در حین شیر خوردن خودداری می کند یا سر و صدا می کند، طعم شیر خود را بررسی کنید.

2. نارسایی مکرر یا استفراغ

نوزادان دستگاه گوارش حساسی دارند و در صورت خوردن شیر فاسد دچار اختلالات گوارشی مانند اسهال و استفراغ می شوند. یکی دیگر از نشانه های فاسد شدن شیر، تغییر در دفعات اجابت مزاج یا نوع مدفوع است. اگر متوجه شدید که کودک شما اجابت مزاج، مدفوع آبکی یا سایر مشکلات گوارشی دارد، شیر ذخیره شده را بررسی کنید و با پزشک اطفال خود مشورت کنید.

3. تب داشته باشید

اگرچه تب کودک در این مورد یک علامت رایج نیست، اما برخی از کودکان ممکن است پس از مصرف شیر فاسد دچار تب خفیف تا شدید شوند. به طور کلی، زمانی که باکتری به دلیل بهداشت نامناسب شیر را آلوده کرده باشد، کودک تب می کند. در چنین مواردی، کودکان چند ساعت پس از خوردن شیر ذخیره شده فاسد دچار تب می شوند که معمولاً با علائم دیگری مانند اسهال و استفراغ همراه است.

4. عفونت جدی

در موارد نادر، تغذیه نوزاد با شیر فاسد می تواند منجر به عفونت های خطرناکی مانند کرونوباکتر ساکازاکی شود. این عفونت می تواند مشکلات جدی برای سلامتی کودک ایجاد کند. به همین دلیل است که رعایت تمام نکات در مورد نحوه نگهداری صحیح شیر مادر بسیار مهم است.

5. کم آبی بدن

یکی دیگر از علائمی که در مصرف شیر فاسد می تواند رخ دهد، کم آبی بدن است که باعث خواب آلودگی، بی قراری بیش از حد و ادرار تیره و کمتر از حد طبیعی می شود.

نکاتی برای جلوگیری از فاسد شدن شیر مادر

در این قسمت نکاتی را که برای حفظ سلامت شیر ​​باید رعایت کنید به شما می گوییم:

  • قبل از دوشیدن شیر، دست ها و سینه های خود را با آب و صابون بشویید.
  • پس از هر بار استفاده، دستگاه پخش شیر و لوازم جانبی آن از جمله ظروف نگهداری شیر را تمیز و ضدعفونی کنید.
  • شیشه شیر یا ظرف نگهداری شیر را محکم ببندید تا شیر از نظر شیمیایی اکسید نشود و بوی سایر سبزیجات و میوه های موجود در یخچال را جذب نکند.
  • قبل از دادن شیر دوشیده به نوزاد، سلامت او را با بررسی طعم، رنگ و قوام شیر ارزیابی کنید.
  • بلافاصله بعد از دوشش شیر را در یخچال بگذارید. شیر ذخیره شده در دمای 40 اسمارتک نیوز فارنهایت (4 اسمارتک نیوز سانتیگراد) را می توان برای 4 تا 6 روز استفاده کرد.
  • شیر را فریز نکنید تا ماندگاری آن افزایش یابد.
  • ظرف شیر را در دورترین قسمت یخچال که کمترین و پایدارترین دما را دارد قرار دهید زیرا باز و بسته شدن درب تاثیری در آن ندارد.
  • اگر نمی توانید بلافاصله شیر را در یخچال قرار دهید، ظرف نگهداری شیر را برای چند دقیقه روی یک حوله سرد بگذارید. شیر مادر تازه دوشیده شده را می توان تا 4 ساعت در دمای 16 تا 29 اسمارتک نیوز سانتی گراد استفاده کرد.
  • هر چه مدت زمان بیشتری از شیر خارج شود، احتمال فاسد شدن آن بیشتر می شود.

تو بگو

به نظر شما چه عوامل دیگری در بدتر شدن شیر مادر موثر است؟ نظرات و تجربیات ارزشمند خود را با ما و کاربران عزیز در میان بگذارید.


نحوه خرید: مجموعه صوتی اعتماد به نفس و کمرویی

بیاموزید که چگونه اعتماد به نفس به دست آورید و کمرویی را کنار بگذارید تا از موفقیت جدید خود لذت ببرید.


هشدار! این مقاله صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن باید با پزشک یا متخصص مشورت کرد. اطلاعات بیشتر



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=154570

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.