افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
3

نامه ایران به شورای امنیت درباره حمله تروریستی راسک

  • کد خبر : 154445
نامه ایران به شورای امنیت درباره حمله تروریستی راسک

حمله تروریستی صبح روز جمعه 3 آذرماه در کلانتری راسک استان سیستان و بلوچستان منجر به شهادت 11 نیروی فرجه شد. در این اقدام تروریستی هشت نفر نیز مجروح شدند. در این اتصال امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک نامه ای به شورای امنیت فرستاد. در […]

حمله تروریستی صبح روز جمعه 3 آذرماه در کلانتری راسک استان سیستان و بلوچستان منجر به شهادت 11 نیروی فرجه شد. در این اقدام تروریستی هشت نفر نیز مجروح شدند.

در این اتصال امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک نامه ای به شورای امنیت فرستاد.

در این نامه آمده است: با تأسف عمیق توجه دبیرکل سازمان ملل متحد و اعضای شورای امنیت را به یک حمله تروریستی غم انگیز دیگر که در ساعات اولیه روز جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۲ در ایران رخ داد جلب می کنم. . جنایت فجیعی که مقر پلیس راسک در استان سیستان و بلوچستان را هدف قرار داد و منجر به شهادت جانسوز 11 مامور پلیس ایران و مجروح شدن 8 تن دیگر شد و در پی این اقدام مذموم، گروهک تروریستی “جیش العدل” مسئولیت آن را بر عهده گرفت. برای حمله به مقر پلیس در راسک.

ایروانی در این نامه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران این اقدامات تروریستی نفرت انگیز و وحشیانه را به شدت محکوم می کند و بر تعهد تزلزل ناپذیر خود برای اطمینان از محاکمه و پاسخگویی مسئولین تاکید می کند.

نماينده جمهوري اسلامي ايران در اين نامه از دبيركل و شوراي امنيت خواست تا اين حمله را با شديدترين وجه ممكن محكوم كنند و افزودند: اين درخواست مبتني بر موضع قاطع و صريح دبيركل است. و همچنین رویه ثابت شده شورای امنیت که همواره تروریسم را به عنوان تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی از طریق قطعنامه ها به رسمیت شناخته و مجدداً تأیید کرده است.

در پایان این نامه آمده است: جمهوری اسلامی ایران به مبارزه با تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن پایبند است.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور نیز در پیامی حمله تروریستی به فرماندهی انتظامی شهرستان راسک را محکوم کرد و گفت: لازم است نیروهای مقتدر امنیتی و انتظامی هر چه سریعتر عاملان و عوامل این جنایت شنیع را شناسایی کنند. امکان پذیر است تا به سزای عمل شرم آور خود برسند».

پیش از این حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه به این اقدام تروریستی واکنش نشان داده بودند.

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=154445

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.