افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
2

آنها قصد دارند 20000 مگاوات برق در کشور تا سال 1420 حرکت فولاد مبارکه به سمت تولید فولاد سبز تولید کنند.

  • کد خبر : 154171
آنها قصد دارند 20000 مگاوات برق در کشور تا سال 1420 حرکت فولاد مبارکه به سمت تولید فولاد سبز تولید کنند.

به گزارش بازار، محمد اسلامی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری در زمینه نوسازی و بهسازی تجهیزات لیزری بین شرکت فولاد مبارکه و مرکز علمی فناوری لیزر ایران، گفت: امروزه علم و فناوری روز که دارای زنجیره ارزش فوق العاده و حداکثر ارزش افزوده، محل اختلاف است. وی افزود: ما با اتهامات بی شماری مواجه […]

به گزارش بازار، محمد اسلامی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری در زمینه نوسازی و بهسازی تجهیزات لیزری بین شرکت فولاد مبارکه و مرکز علمی فناوری لیزر ایران، گفت: امروزه علم و فناوری روز که دارای زنجیره ارزش فوق العاده و حداکثر ارزش افزوده، محل اختلاف است.

وی افزود: ما با اتهامات بی شماری مواجه هستیم که امپراتوری رسانه ای غرب با سوء استفاده از سازمان های بین المللی به ما وارد می کند و این در حالی است که هیچ یک از این فعالیت های سازمان انرژی اتمی ایران دور از دسترس نبود.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: ما آب سنگین تولید می کنیم که هر گرم آن چند هزار دلار است و اگر ایران این صنعت را نداشته باشد نمی تواند وارد صنایع دیگر شود و دستیابی به این عناصر و قابلیت های موثر برای دشمنان سخت است. “

وی ادامه داد: تولیدات ایران با وجود تمام تدابیر خارجی ها به دلیل اعتماد به نفس و خودباوری ایرانی ها جزو باکیفیت ترین محصولات دنیاست.

اسلامی با اشاره به ارزش بالای آب سنگین ایران گفت: فرآیند انجام شده در سازمان انرژی اتمی ارزش بسیار اقتصادی دارد. دشمنان می خواستند تمام مهره ها و پیچ های مربوط به تجهیزات آب سنگین را از بین ببرند تا ما این فناوری را نداشته باشیم. اگر امروزه صنایع پیشرفته به دنبال OLED هستند، مشتقات آب سنگین مبتنی بر این محصول هستند و محصولات آب سنگین ایرانی در جایگاه اول قرار می گیرند. کیفیت دارد و خلوص دارد.

وی با بیان اینکه دشمن با همه تجهیزات و تدابیری مانند تهدید، عملیات تروریستی و تحریم قصد داشت جلوی پیشرفت ایران را بگیرد، تصریح کرد: به فضل الهی و اعتماد به نفس و خودباوری، توانایی متفاوت و جنگنده برای پیشبرد نقشه ها وجود دارد. و اهداف این حوزه که ایجاد شده است.

وی ادامه داد: اگر قدرت کشف و پاکسازی فرآوری معدن را نداشته باشیم و نتوانیم راکتور را در چرخه سوخت شارژ کنیم، نمی توانیم اولین نیاز کشور را تامین کنیم. برای تولید 20 هزار مگاوات برق برنامه ریزی شده است.

وی گفت: طی 10 سال گذشته با تولید برق در سازمان انرژی هسته ای معادل 92 میلیون بشکه نفت به ارزش 7 میلیون دلار در مصرف سوخت های فسیلی صرفه جویی شده است.

وی با تاکید بر حرکت به سمت تولید فولاد سبز گفت: دنیا به سمت کربن صفر می رود، تعهد کربن صفر تعهد بسیار مهمی است، باید به سمت انرژی پاک حرکت کنیم.

اسلامی افزود: برای صنایع تبدیلی باید از انرژی پاک استفاده شود و صنایع کوچک نیز به طور جدی وارد این عرصه شوند.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: صنعت هسته ای در 12 حوزه در نیویورک و… جزو اقتصادهای در حال توسعه است و این در حالی است که این صنعت به دلیل دشمنی ها به جایگاه واقعی خود در کشور نرسیده است.

وی با بیان اینکه صنعت هسته ای کشور دستاوردهای خوبی در زمینه ابزار دقیق و لیزر دارد، افزود: فولاد مبارکه در حوزه لیزر به خوبی بهره برداری شده است و می تواند زمینه ساز استفاده سایر صنایع از دستاوردهای صنعت هسته ای کشور شود. . صنعت.

اسلامی افزود: در حال حاضر استفاده از لیزر با فناوری بیولوژیک همراه با مشتقات آب سنگین را برای درمان به ویژه بیماران سرطانی در دستور کار داریم.

وی گفت: امکان کمک به فولاد مبارکه در زمینه تصفیه فاضلاب پلاسمای سرد را داریم.

در ادامه محمد صائر طیب نیا مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: صنایع ما با کمک تحریم ها با اعتماد به نفس گام های جدی در جهت خوداتکایی برداشته اند و در یک دهه گذشته همکاران ما در صنایع مختلف تلاش مضاعف کرده اند. تلاش در زمینه تولید مهندسی معکوس.

مدیرعامل فولاد مبارکه ادامه داد: فولاد مبارکه امروز پس از یک دهه تحریم در صنایع بزرگی مانند فولاد به خودکفایی 90 درصدی در صنعتی رسیده ایم که به عنوان اولین صنعت مادر تحریم شده بود اما اکنون داخلی سازی شده است. .

وی گفت: تولید جوش لیزری پس از 4 سال با فناوری روز دنیا و با همکاری زیر مجموعه های سازمان انرژی اتمی بومی سازی شده است.

طیب نیا گفت: قطعاتی که گلوگاه خط تولید بودند امروز با کمک این همکاری داخلی سازی شده اند که با تکنولوژی روز دنیا جوش لیزری به صورت نورد سرد انجام شده است.

وی در توضیح این جوشکاری لیزری گفت: در گذشته سازندگان این محصول پاسخی به ما نمی دادند اما امروز با همکاری مشترک با زیرمجموعه های سازمان انرژی اتمی این وظیفه محقق شد و قرار گرفت. در خط تولید

وی با بیان اینکه نگاه امروز ما به فناوری های روز دنیاست، گفت: با این دید آمده ایم و به سمت آینده می رویم، امروز علاوه بر اقداماتی که انجام شده، به حوزه نوآوری نیز نگاه می کنیم. با این تصور که حتی فناوری های موجود در دنیا هم ممکن است، به آن دست نیافته اند.

طیب نیا ادامه داد: فولاد مبارکه و صنایع وابسته در آینده با کمک شرکت های دانش بنیان گام های جدی برخواهند داشت تا بتوانیم در حوزه فناوری های روز حرفی برای گفتن داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=154171

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.