افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 15 October , 2024
3

شورای امنیت حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان را محکوم کرد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 153951
شورای امنیت حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان را محکوم کرد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

گزارش کردن خبرگزاری بیشترسفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه خود به تاریخ جمعه 24 آذر 1392 به وقت محلی برابر با 24 آذر 1392 اعلام کرد: با تأسف عمیق توجه دبیر کل سازمان ملل متحد و اعضای شورای امنیت به حمله تروریستی غم انگیز دیگری که در ساعات اولیه امروز […]

گزارش کردن خبرگزاری بیشترسفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه خود به تاریخ جمعه 24 آذر 1392 به وقت محلی برابر با 24 آذر 1392 اعلام کرد: با تأسف عمیق توجه دبیر کل سازمان ملل متحد و اعضای شورای امنیت به حمله تروریستی غم انگیز دیگری که در ساعات اولیه امروز 24 آذر 1392 در ایران رخ داد جلب شد. جنایت هولناکی که مقر پلیس راسک در استان سیستان و بلوچستان را هدف قرار داد، منجر به شهادت جانسوز 11 نیروی انتظامی و مجروح شدن 8 تن دیگر شد و در پی این اقدام مذموم، گروهک تروریستی «جیش العدل» مسئولیت حمله به پلیس را بر عهده گرفت. دفتر مرکزی در راسک

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نامه خود افزود: جمهوری اسلامی ایران این گونه اقدامات منفور و وحشیانه تروریستی را به شدت محکوم می کند و بر تعهد تزلزل ناپذیر خود برای اطمینان از محاکمه و پاسخگویی مسئولین تاکید می کند.

ایروانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران فوراً از دبیرکل و شورای امنیت می‌خواهد که این حمله را صریحاً و با شدیدترین وجه ممکن محکوم کنند. این درخواست در راستای موضع قوی و روشن دبیرکل و همچنین رویه ثابت شده شورای امنیت است که به طور مداوم تروریسم را به عنوان تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی به رسمیت شناخته و از طریق قطعنامه ها مجدداً تأیید کرده است.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران بر پایبندی خود به مبارزه با تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن پایبند است.

سفیر ایران در نامه خود به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل خواستار ثبت این نامه به عنوان سند شورای امنیت شد.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد نیز روز جمعه به وقت محلی در نشست خبری خود با خبرنگاران اعلام کرد: ما اخبار مربوط به حملات در ایران را دیده ایم و به زودی در این باره بیانیه خواهیم داد.

دوجاریک در پاسخ به این سوال خبرنگار ایرنا که آیا دبیرکل سازمان ملل متحد این حمله تروریستی روز جمعه را محکوم خواهد کرد؟ وی گفت: منتظر متن این حمله هستم و به زودی بیانیه مطبوعاتی خواهیم داد.

به گزارش ایرنا، ساعت 24 پنجشنبه سوم آذرماه در حمله گروهک تروریستی به مقر پلیس راسک در استان سیستان و بلوچستان 11 تن از نیروهای فراجا شهید و چند تروریست به هلاکت رسیدند. یکی از این تروریست ها نیز دستگیر شده است. فردا در سیستان و بلوچستان عزای عمومی اعلام شده است.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در پیامی ضمن تسلیت عمیق خود به خانواده های جان باختگان حادثه تروریستی شهرستان راسک، تاکید کرد که نیروهای مقتدر امنیتی و انتظامی باید به نویسندگان و سران این حادثه شناسایی شوند. جنایت فجیع. هر چه زودتر به سزای عمل شرم آور خود برسند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=153951

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.