افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
11

در این فصل تعطیلات، مسمومیت غذایی را در خلیج نگه دارید

  • کد خبر : 1539
در این فصل تعطیلات، مسمومیت غذایی را در خلیج نگه دارید

منو خانه مسمومیت غذایی اخبار ارجاع نمایش اسلاید آزمون ها فیلم های راهنمای بهداشت و آشپزی تغذیه سالم غذا و مواد مغذی مبادلات هوشمند خرید مواد غذایی نکات آشپزی رژیم های غذایی خاص مربوط به مسمومیت غذایی غذا و دستور العمل ها حساسیت غذایی اختلالات گوارشی اسهال مسافرتی مشکلات معده و گوارش درد شکم موضوعات […]


منو

در این فصل تعطیلات، مسمومیت غذایی را در خلیج نگه دارید

توسط کارا مورز

خبرنگار HealthDay

سه‌شنبه، 22 نوامبر 2022 (اخبار هلث دی) – زمانی که مسمومیت غذایی به مهمانی می‌پیوندد، تعطیلات شاد می‌تواند به سرعت از بین برود.

کارشناسان مرکز کنترل مسمومیت راتگرز نیوجرسی نکاتی را در مورد ذوب ایمن، آماده سازی و نگهداری مواد غذایی و همچنین اجتناب از مشکلات مربوط به الکل و مواد مخدر ارائه می دهند.

دایان کالو، مدیر اجرایی و پزشکی مرکز کنترل سم در بخش اورژانس دانشکده پزشکی راتگرز نیوجرسی، گفت: «فراموش کردن ایمنی مواد غذایی دستور العملی برای فاجعه است.

اگر به هر نوع بیماری تنفسی یا عفونت مبتلا هستید غذا درست نکنید، زیرا این امر میهمانان شما را در معرض خطر بیماری قرار می دهد. مهم نیست که آشپزخانه شما در طول تعطیلات چقدر شلوغ می شود، همیشه خطرات ناشی از استفاده نادرست از غذا را به خاطر داشته باشید.

مسمومیت غذایی مشکل کوچکی نیست. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، این بیماری سالانه حدود 48 میلیون آمریکایی را بیمار می کند و باعث می شود که 128000 نفر در بیمارستان بستری شوند و 3000 نفر جان خود را از دست بدهند. اما در اینجا چند توصیه از مرکز سموم برای جلوگیری از آن وجود دارد:

  • برای شروع، تمیز کردن، جدا کردن، پختن و خنک کردن را به یاد داشته باشید.
  • در حین تهیه غذا مرتباً دست ها و سطوح خود را با آب گرم و صابون بشویید.
  • فقط از آب برای تمیز کردن میوه ها و سبزیجات استفاده کنید نه صابون.
  • اجازه ندهید غذایی که به صورت خام سرو می شود با مرغ، گوشت یا غذاهای دریایی نپخته در هنگام خرید مواد غذایی یا در یخچال تماس پیدا کند. از یک تخته برش برای محصولات و نان و از تخته جداگانه برای گوشت خام یا غذاهای دریایی استفاده کنید.
  • در حالی که یخچال شما باید زیر 40 درجه فارنهایت تنظیم شود، یک دماسنج مواد غذایی می تواند به شما کمک کند تا اطمینان حاصل کنید که غذاهای پخته شده به دمای داخلی ایمن می رسند.
  • مواد غذایی منجمد را هرگز نباید روی پیشخوان ذوب کنید، بلکه بهتر است در یخچال، آب سرد یا مایکروویو ذوب شوند زیرا باکتری ها، انگل ها و ویروس ها می توانند به سرعت در دمای اتاق رشد کنند.
  • مواد غذایی فاسد شدنی باید ظرف دو ساعت در یخچال نگهداری شوند.

اثرات مسمومیت غذایی می تواند در عرض چند ساعت احساس شود و ممکن است شامل تهوع، استفراغ، گرفتگی معده، اسهال و تب باشد. به ویژه برای کودکان خردسال، زنان باردار و کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند خطرناک است.

مرکز سموم توصیه می کند که درک نحوه نوشیدن ایمن و تشخیص مسمومیت با الکل نیز مهم است. از میزان الکلی که واقعاً مصرف می‌کنید آگاه باشید، نه فقط تعداد نوشیدنی‌ها، تا از مصرف بیش از حد ایمن خودداری کنید.

برخی از غذاهای تعطیلات نیز می توانند برای حیوانات خانگی ناامن باشند. اینها عبارتند از شکلات، آب نبات، نان و خمیر، ضایعات گوشت چرب، انگور، کشمش و مویز، محصولات بدون قند و کاکائو. شیرین کننده های مصنوعی مانند زایلیتول می توانند باعث بیماری شدید شوند، مانند مواردی که شبیه غذا هستند مانند باتری های دکمه ای، آهنرباهای کوچک، ویپ ها و محصولات نیکوتینی، داروها و داروهای تفریحی و تجویزی.

اطلاعات بیشتر

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده اطلاعات بیشتری در مورد مسمومیت غذایی دارند.

منبع: Rutgers، انتشار خبری، 17 نوامبر 2022



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=1539

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.