افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
3

شکایت باشگاه پرسپولیس از افشاریان – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 153897
شکایت باشگاه پرسپولیس از افشاریان – پرسپولیس نیوز

باشگاه پرسپولیس از رفتار خود پس از گل تساوی استقلال در دربی به رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال شکایت خواهد کرد. تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس روز گذشته (پنجشنبه) در دیداری معوقه از هفته پنجم لیگ برتر به مصاف هم رفتند. اگرچه این دیدار با تساوی 1-1 به پایان رسید، اما استفاده از کمک […]

باشگاه پرسپولیس از رفتار خود پس از گل تساوی استقلال در دربی به رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال شکایت خواهد کرد.

تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس روز گذشته (پنجشنبه) در دیداری معوقه از هفته پنجم لیگ برتر به مصاف هم رفتند. اگرچه این دیدار با تساوی 1-1 به پایان رسید، اما استفاده از کمک داور ویدیویی و عملکرد داور با انتقادات و تمجیدهای زیادی مواجه شد.

در همین حال ویدئویی از تریبون ویژه ورزشگاه آزادی پخش شد که در آن خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران، تساوی استقلال در دربی را نشان می دهد. هواداران پرسپولیس معتقدند رئیس کمیته داوران از گلی که لس بلوز به ثمر رساند ابراز خوشحالی کرد. در ادامه بر این اساس قرمزها معتقدند افشاریان پس از گل با مدیرعامل استقلال صحبت کرده است.

به گفته مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس، قرمزها قصد دارند از رئیس کمیته داوران شکایت کنند زیرا معتقدند با رفتار خود بی طرفی داوران مسابقه را زیر پا گذاشته اند.

گفتنی است پس از دربی، باشگاه پرسپولیس از استقلال به دلیل عدم رعایت قانون سقف قرارداد شکایت کرد. وی همچنین با گلایه از سرمربی، سرپرست و برخی بازیکنان استقلال به اظهاراتش پس از دربی واکنش نشان داد.

خداداد افشاریان البته در گفت وگو با تسنیم، «رنگی بودن» را تکذیب کرد و با مدیرعامل استقلال صحبت کرد و گفت: تا آن روز می گفتند افشاریان پرسپولیسی است اما امروز می گویند استقلالی است. وجدانم آرام است و هیچ رنگی برایم مهم نیست، فردی که با او صحبت می‌کردم یکی از مسئولان این دو تیم نبود و رنگی هم نداشت.

افشاریان در خصوص برگزاری جشن صد و دومین دربی پایتخت با حضور داور ویدیویی VAR گفت: فدراسیون فوتبال خیلی زحمت کشید تا VAR در این دیدار حضور داشته باشد. ظهر چهارشنبه بود که به طور قطعی گفتند امکان حضور VAR وجود ندارد. با مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال صحبت کردم و آنها به من گفتند که فکری به حال خود کنم و امیدواریم دربی با VAR برگزار شود.

وی افزود: رایزنی ها و مذاکرات زیادی با فیفا انجام شد و یکی دو ساعتی طول نکشید که گفتند فیفا موافقت کرده است. مشکل دیگری هم داشتیم و آن این بود که دستگاهی که می خواستیم از امارات بیاوریم زمان بیشتری برای نصب فنی آن نیاز داشت و اولین پرواز این دستگاه را برای ورود به ایران انجام دادیم. حدود ساعت 4:30 بامداد بود که دستگاه VAR وارد ورزشگاه آزادی شد. من بسیار نگران بودم که دستگاه از نظر فنی آماده بازی باشد، زیرا نصب دوربین، کابل، پل ارتباطی و غیره. کلی کار بود. وقت نداشتیم و دوستان در برگزاری لیگ همکاری کردند و تا یک ساعت و نیم مانده به شروع بازی همه چیز آماده بود. اعضای تیم داوری نیز سیستم ها را بررسی کردند و با شروع مسابقه VAR عملیاتی شد.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: دربی بسیار حساس است اما حضور VAR باعث کاهش فشار تماشاگران، کادر فنی تیم ها، بازیکنان و … روی تیم داوری شد. البته VAR نیز مسائل و حساسیت های خاص خود را دارد و کسانی که در اتاق VAR نشسته اند باید به خوبی مطلع شوند. البته VAR در آینده مشکلات خاص خودش را خواهد داشت. مودنی فر دو سه بار برای بررسی و مشورت با اتاق VAR به صفحه بازبینی صحنه رفت و دو تصمیم قطعی شد و سومی پنالتی بود. جدا از نتیجه دربی که ربطی به ما ندارد و بازیکنان تصمیم می گیرند، توانستیم طلسم استفاده از VAR را در مسابقات داخلی بشکنیم که اتفاق خوبی بود. تجربه سختی بود اما یک قدم به جلو برداشتیم.

افشاریان درباره عملکرد موعود فنادی فر در دربی 102 اظهار کرد: از آنجایی که ناظر بازی نبودم، نمی خواهم تحلیل کنم و به هیچ وجه این کار را نخواهم کرد. مهم احترام به داور است. ریشه یابی استفاده از VAR زمان می برد. دو موضوع وجود دارد: اول اینکه روی مجموعه داوران برای تمرین باید کار شود و دوم اینکه کسانی که در اتاق VAR نشسته اند باید مهارت و توانایی کمک به موقع به داور را داشته باشند. داوران عراقی که در اتاق VAR بودند خیلی زحمت کشیدند و نمی خواهم بگویم از آنها راضی بودم یا نه. با کمک داوران ویدئویی VAR این مسابقه نیز به پایان رسید.

وی در واکنش به پخش فیلمی از وی در سکوهای CIP ورزشگاه آزادی هنگام اعلام پنالتی به سود استقلال که با واکنش های متفاوت هواداران دو تیم همراه بود، گفت: از پخش آن تعجب کردم. از این فیلم! نمی دونم اون آدم کی بود که روی سرم پرید و خیلی ناراحتم که این اتفاق افتاد! تماشاگران و مسئولان دو تیمی که در ورزشگاه حضور داشتند استقلال و پرسپولیس را تشویق می کردند اما من نگران تیم داوری بودم.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: تا روز گذشته می گفتند افشاریان پرسپولیسی است اما امروز می گویند استقلالی است. وجدانم راحت است و هیچ رنگی برایم مهم نیست. عده ای می گفتند بعد از اعلام پنالتی به سود استقلال به سراغ رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس رفتم در حالی که درویش در پست دیگری بود و فردی که با او صحبت می کردم یکی از مسئولان این دو تیم نبوده و نداشت. روابط رنگی

افشاریان در پاسخ به این سوال که چه امتیازی به قضاوت بنیادی می دهد، گفت: من ناظر بازی نبودم که امتیاز بدهم. دربی به تمام امتیازاتی که برای تیم داوری و دو تیم داشت، پایان داد. بیایید به آینده فکر کنیم. همه ما باید از این فوتبال لذت ببریم. فوتبال یک پدیده اجتماعی بزرگ و زیباست و چیزهای زیبایی در آن وجود دارد. بهتر است جنبه خوب جامعه را ببینیم نه جنبه تاریک.

وی در پایان درباره استفاده از VAR در دیگر مسابقات لیگ برتر تصریح کرد: دستگاهی که برای VAR اجاره کرده بودیم امروز (جمعه) به امارات بازگردانده می شود. نمی‌توانم بگویم چقدر VAR خریده‌ایم، اما روز پنج‌شنبه یک تست عالی داشتیم و امیدوارم بتوانیم در آینده تصمیمات جدی‌تری در مورد VAR بگیریم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=153897

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.