افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
3

جزئیات ایجاد 27 شهر ساحلی در جنوب کشور

  • کد خبر : 153692
جزئیات ایجاد 27 شهر ساحلی در جنوب کشور

به گزارش بازار، یکی از سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه، توجه به توسعه اقتصادی دریامحور است در حالی که ایران در شمال و جنوب کشور و به ویژه جنوب به دریا متصل است. کشور به آبهای آزاد دنیا دسترسی دارد اما توسعه محور دریایی تاکنون مغفول مانده است. به گفته کارشناسان، اکثر شهرهای بزرگ […]

به گزارش بازار، یکی از سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه، توجه به توسعه اقتصادی دریامحور است در حالی که ایران در شمال و جنوب کشور و به ویژه جنوب به دریا متصل است. کشور به آبهای آزاد دنیا دسترسی دارد اما توسعه محور دریایی تاکنون مغفول مانده است.

به گفته کارشناسان، اکثر شهرهای بزرگ دنیا در کنار دریا واقع شده اند، اما سواحل جنوبی کشورمان از توسعه اقتصادی بهره ای نبرده است و حتی فقرا به لطف ثروتی که خداوند به آنها داده است، در کنار ساحل و دریا زندگی می کنند. . صنایع دریایی

از سوی دیگر اکثر سواحل کشور خالی از سکنه بوده و از نظر امنیتی نقطه ضعفی به شمار می روند، بنابراین با توسعه شهرهای جدید ساحلی بخشی از مردم باید به سواحل جنوبی کشور کوچ کنند.

خسرو داغه در این زمینه افزود: در راستای سیاست اقتصادی دریامحور، 27 شهر جدید در امتداد سواحل جنوبی و جنوب شرقی کشور ایجاد می شود.

وی گفت: در گام اول شروع به بررسی این موضوع کرده ایم که کدام نقاط در سواحل جنوبی ظرفیت ایجاد سکونتگاه های جدید را دارند، در گام دوم سناریوی کلی 27 شهر و سکونتگاه جدید، هر شهر چه نقشی را ایفا خواهد کرد و همه این بر اساس آغاز توسعه ای معطوف به دریا خواهد بود.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در هر یک از این 27 شهر جدید بر اساس چه فعالیت ها و توسعه ای صورت می گیرد، گفت: به عنوان مثال در برخی شهرها صنایع پتروشیمی، در برخی دیگر گردشگری، در نقاطی دیگر کارخانه های فولادسازی. . یا شرکت ها، تولیدات کشاورزی و فناوری و حتی پرورش ماهی و آبزیان خواهند بود.

به گفته دانشجو، در گام دوم تحقیق در سکونتگاه های جدید به سراغ این خواهیم رفت که در هر منطقه چه پایگاهی ایجاد کنیم و کار اصلی و اصلی در آن چه باشد. همچنین طرح جامع شهری برای این مناطق مسکونی جدید تدوین و نقش هر یک از این شهرها در اقتصاد در سناریوی کلی معرفی خواهد شد.

وی همچنین گفت: اگر می خواهید سواحل جنوبی و جنوب شرقی کشور را توسعه دهید، باید در توسعه شهری در آن مناطق پیشرفت داشته باشید، زیرا اگر اشتباهی صورت بگیرد قابل برگشت نیست، به همین دلیل است که در اولین قدم ها نقش هر شهر در اقتصاد کشور به وضوح مشخص می شود.

معاون معماری و شهرسازی وزیر کشور همچنین گفت: در گام های اول تا سوم باید هوشمندانه عمل کنیم و از شتاب زدگی بی مورد پرهیز کنیم، اکنون مهم این است که مطالعات انجام شود و در گام اول توانمندی های هر شهر انجام شود. شمارش می شود و اینکه آیا شهرها می توانند 30000 خانوار در سواحل جنوبی جمعیت داشته باشند یا خیر و تعداد جمعیت هر شهر بر اساس تحقیقات به دست می آید.

وی همچنین گفت: در حال بررسی توانمندی های مناطق جنوب کشور هستیم و اینها چیزهایی نیست که از قبل دیکته شده باشد، بلکه باید بر اساس استعداد هر منطقه تعریف شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=153692

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.