افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
1

2 مانع استفاده از کمک داور ویدیویی در لیگ برتر چیست؟

  • کد خبر : 153593
2 مانع استفاده از کمک داور ویدیویی در لیگ برتر چیست؟

آفتاب نیوز: داربی 102 اولین بازی لیگ برتر ایران شد که در آن از سیستم کمک داور ویدئویی استفاده شد. البته استفاده از VAR در این مسابقه کار آسانی نبود و در نهایت یک روز قبل از مسابقه تکلیف استفاده از VAR مشخص شد; موردی که نیاز به تایید AFC و فیفا داشت. اگرچه گمان […]

آفتاب نیوز:

داربی 102 اولین بازی لیگ برتر ایران شد که در آن از سیستم کمک داور ویدئویی استفاده شد. البته استفاده از VAR در این مسابقه کار آسانی نبود و در نهایت یک روز قبل از مسابقه تکلیف استفاده از VAR مشخص شد; موردی که نیاز به تایید AFC و فیفا داشت.

اگرچه گمان می رود تنها یک دستگاه سیستم VAR وارد ایران شده باشد، اما رصد خبرنگاران ایسنا نشان می دهد که فدراسیون فوتبال چندین دستگاه VAR دیگر را به ایران وارد کرده است.

با این حال، موانعی برای استفاده از VAR در ورزشگاه های لیگ برتر وجود دارد. از جمله آموزش داوران و مالکیت سیستم های VAR.

هدایت الله ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال روز گذشته (پنجشنبه) اعلام کرد که برای حل این مشکل طی یکی دو ماه آینده در ایران آموزش داوری انجام می شود.

از سوی دیگر، مالکیت سیستم های VAR موضوع مهم تری است که باید به آن پرداخته شود. پول دستگاه های خریداری شده توسط فدراسیون فوتبال از منابع ایرانی در فیفا تامین می شود و در حال حاضر این دستگاه ها در اختیار فدراسیون فوتبال است. با این حال، فدراسیون فوتبال در نظر دارد این دستگاه ها را به مالک هر ورزشگاه لیگ برتر بفروشد تا هر ورزشگاه بتواند مراقبت از VAR را بر عهده بگیرد.

در چنین شرایطی تکلیف باشگاه هایی مانند فولاد، مس رفسنجان و سپاهان که ورزشگاه اختصاصی دارند مشخص است و باید خودشان دستگاه های VAR را خریداری کنند اما این موضوع در مورد ورزشگاه های فولادی پیچیده تر است. و شرکت تجهیزات بنابراین این شرکت باید سیاست خود را در خصوص استفاده از VAR در ورزشگاه های خود تعریف کند.

یکی از راهکارهای شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی، استفاده از VAR به صورت قابل حمل و انتقال موقت این دستگاه به هر استادیومی است که قرار است مسابقات لیگ برتر در آن برگزار شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=153593

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.