افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
1

جنجال بر سر تعداد هواپیماهای فعال در ناوگان هوایی/ رضایی: عمر مفید ناوگان هوایی افزایش یافته است

  • کد خبر : 153387
جنجال بر سر تعداد هواپیماهای فعال در ناوگان هوایی/ رضایی: عمر مفید ناوگان هوایی افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از آنجایی که صنعت هوانوردی ظرف دو سال شاهد اضافه شدن 16 فروند هواپیمای برجام و تاثیر آن بر صنعت هوانوردی بوده است، آثار اضافه شدن 50 یا 60 فروند هواپیما در دو سال اخیر چیزی نیست که فعالان این عرصه را به خود اختصاص دهند. این صنعت و مردم نمی […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از آنجایی که صنعت هوانوردی ظرف دو سال شاهد اضافه شدن 16 فروند هواپیمای برجام و تاثیر آن بر صنعت هوانوردی بوده است، آثار اضافه شدن 50 یا 60 فروند هواپیما در دو سال اخیر چیزی نیست که فعالان این عرصه را به خود اختصاص دهند. این صنعت و مردم نمی توانند احساس کنند. بر اساس گزارش رسمی منتشر شده از سوی خبرگزاری تسنیم، رسانه منتقد دولت روحانی، در تیرماه 1400 تعداد هواپیماهای فعال ایران در اواخر دولت روحانی 158 فروند بود.

اما برخی گزارش ها و روایات غیررسمی حاکی از وجود کمتر از 160 هواپیمای فعال در ناوگان هوایی کشور است. اگرچه رئیس سازمان هوانوردی اردیبهشت ماه در نشست خبری اعلام کرد که در حال حاضر 180 فروند هواپیمای عملیاتی در اختیار دارد.

با این حال، برخی نقل قول ها با این ارقام در تناقض هستند. پیش از این رئیس کمیسیون ساخت و ساز مجلس از تعداد 150 فروند هواپیمای فعال در کشور خبر داده بود. محمدرضا رضایکوچی درباره وضعیت ناوگان هوایی کشور و اقداماتی که در اجرای برنامه هفتم توسعه برای نوسازی این ناوگان باید انجام شود، گفت: ناوگان هوایی با آنچه نیاز است فاصله دارد.

رضایی کوچی در خصوص تعداد هواپیماهای فعال در کشور گفت: اکنون به حدود 400 فروند هواپیما نیاز داریم اما حدود 150 هواپیمای فعال داریم که در حال فعالیت هستند. بر این اساس فاصله زیادی بین نیاز ناوگان و ناوگان فعال وجود دارد و به همین دلیل برخی از ایرلاین ها بلیت را با قیمت بالاتری به فروش می رسانند.

به گفته وی، وضعیت ناوگان هوایی کشور چندان مناسب نیست، عمر مفید ناوگان هوایی افزایش یافته و از سوی دیگر، تقاضای روزانه برای استفاده از پرواز افزایش می یابد، هم کیفیت و هم کیفیت با مشکلاتی مواجه است. . از ناوگان هوایی

گزارش تفصیلی خبرگزاری خبرآنلاین از وضعیت ناوگان هوایی را (اینجا) بخوانید.

۲۲۳۲۲۵

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=153387

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.