افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
3

تاکید رئیس جمهور بر تسریع در اجرای پروژه راه آهن تهران – مشهد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 153183
تاکید رئیس جمهور بر تسریع در اجرای پروژه راه آهن تهران – مشهد – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر امروز پنجشنبه در ادامه جلسات «رفع موانع رشد تولید و گره گشایی و تسریع در اجرای پروژه های بزرگ کشور» ضمن تشکر از زحمات مسئولان دست اندرکار در بهبود ترافیک. و ظرفیت های حمل و نقل کشور با توجه به توضیحات وزیر. راه و شهرسازی […]

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر امروز پنجشنبه در ادامه جلسات «رفع موانع رشد تولید و گره گشایی و تسریع در اجرای پروژه های بزرگ کشور» ضمن تشکر از زحمات مسئولان دست اندرکار در بهبود ترافیک. و ظرفیت های حمل و نقل کشور با توجه به توضیحات وزیر. راه و شهرسازی در نشانی رشت – کاسپین، تلاش مسئولان برای تکمیل و بهره برداری از این امر نشانی وی آن را تا پایان سال 1402 ضروری دانست.

همچنین بر اساس گزارش ارائه شده در این ملاقات در مورد افتتاح ناقص راه آهن یزد – اقلیدس قبل از اتمام پروژه پایان روزهای دولت قبل رئیس درخواست تسریع در تخصیص منابع لازم برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه تا پایان. سال جاری تبدیل شود.

رئیس جمهور سپس وزیر راه و شهرسازی را موظف به همکاری کرد سهام معاون حقوقی ریاست جمهوری با رفع مشکلات و موانع حقوقی پروژه رشت – آستارا و تسریع در اجرای پروژه های چابهار – کش، بیرجند – یونسی، میانه – اردبیل و کرمانشاه – اسلام آباد اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیسی با تاکید بر اهمیت احداث خط راه آهن سریع السیر مشهد-تهران با توجه به نیاز روزافزون به توسعه امکانات حمل و نقل و تقلید در این نشانی و لزوم تسهیل و ارتقای ایمنی تردد زائران علی بن موسی الرضا(ع) بر تسریع در اجرای مطالعات و آماده سازی زیرساخت ها برای اجرای این طرح تاکید کرد.

رئیس جمهور همچنین بر تسریع در اجرای این پروژه ها تاکید کرد با هدف به روز رسانی قابلیت های ترانزیتی و بهبود موقعیت جغرافیایی کشورمان در نشانی مسیرهای ترانزیتی منطقه ای و بین المللی در خصوص اهمیت «رعایت سرعت و کیفیت» در اجرای این طرح ها و همچنین تاکید کرد.

همچنین در ابتدای این ملاقات وزیر حمل و نقل و توسعه کلانشهرها پایان وضعیت پروژه های بزرگ راه آهن و ترانزیتی در دست اجرا یا در دست مطالعه در کشور از جمله راه آهن رشت – خزر، اردبیل – میانه، چابهار – کاش، بیرجند – یونسی، خواف – هرات و کرمانشاه – اسلام آباد. تشریح انجام داد

شرح اقدامات پرونده. نیاز به منظور تامین مالی موثر برای تکمیل و اجرای شبکه های ریلی و لزوم اولویت بندی تخصیص اعتبارات لازم، راهکارهای پیشنهادی برای ارائه مسیر مقاله نیاز که در در داخل کشور برای تسریع در اجرای این پروژه ها و همچنین ارائه خلاصه ای از پایان مذاکره با شرکای خارجی برای تسریع در اجرای این پروژه ها مهمترین محورهای گزارش وزیر راه و شهرسازی بود.

رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز در این گروه قرار دارند. ملاقات با ارائه گزارشی از میزان و نحوه تخصیص منابع پروژه های ریلی کشور، راهکارهایی را برای تسریع و تسهیل تامین مالی برخی از این پروژه های بزرگ پیشنهاد کردند.

در این ملاقات که با حضور رئیس دفتر و معاون اجرایی رئیس جمهور، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، استانداران خراسان جنوبی و خراسان رضوی نیز گزارشی از نیازهای اصلی ارائه کردند. . مربوط به تسریع در اجرای پروژه های راه آهن سریع مشهد-تهران و همچنین پایان پیمانکاران پروژه راه آهن زاهدان – یونسی وضعیت خود را ارائه کردند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=153183

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.