افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
2

افشاریان: از این پس توپ در زمین فدراسیون فوتبال است/ برگزاری دربی با VAR نقطه درخشانی برای فوتبال ما بود – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 152892
افشاریان: از این پس توپ در زمین فدراسیون فوتبال است/ برگزاری دربی با VAR نقطه درخشانی برای فوتبال ما بود – پرسپولیس نیوز

رئیس کمیته داوران فوتبال فدراسیون فوتبال برگزاری دربی تهران با کمک داوری تصویری را نقطه درخشانی برای فوتبال کشور دانست. خداداد افشاریان پس از پایان دربی 102 تهران درباره عملکرد داور این دیدار گفت: از همه خبرنگاران تشکر می کنم. به هر حال فوتبال با همه جوانبش و با شما لذت می برد. این اولین […]

رئیس کمیته داوران فوتبال فدراسیون فوتبال برگزاری دربی تهران با کمک داوری تصویری را نقطه درخشانی برای فوتبال کشور دانست.

خداداد افشاریان پس از پایان دربی 102 تهران درباره عملکرد داور این دیدار گفت: از همه خبرنگاران تشکر می کنم. به هر حال فوتبال با همه جوانبش و با شما لذت می برد. این اولین تجربه ما با استفاده از کمک داور ویدیویی بود. اگرچه دومین تجربه آقای مودی فنادی‌فرد در لیگ قهرمانان آسیا در جام‌های دیگر بود، اما اولین تجربه‌ای است که در فوتبال داخلی به عنوان کمک داور ویدیویی داشتیم و دیدید. در هر صورت بازی با تمام تفاسیر به پایان رسید و اتفاقی که در این مسابقه افتاد داور دو سه بار برای بازبینی صحنه ها به کمک داور ویدیویی متوسل شد و در هر صورت یک بار منجر به پنالتی شد. اتفاق افتاد . در نهایت همه ما با آرامش این ورزشگاه را ترک خواهیم کرد.

و افزود: به هر حال برگزاری مسابقه با کمک داور ویدیویی نکته مثبتی برای فوتبال کشور بود. با توجه به اینکه مجوز کمک داور ویدیویی را از فیفا گرفتیم، اکنون توپ در زمین فدراسیون فوتبال است. در هر صورت ما باید کمک کنیم. چون این داور ویدیویی را اجاره کرده بودیم فردا صبح ایران را ترک می کند. در نهایت باید برای ادامه کار و آینده ای که وجود دارد اقدام کنیم. اگرچه ما شورای حاکمیتی، فدراسیون فوتبال، کمیته داوران فدراسیون فوتبال و همه بخش‌ها مصمم بودیم که این اتفاق بیفتد، اما به نظر می‌رسد در مسابقات بعدی دوباره کمک داور ویدیویی را آغاز کنیم.

رئیس کمیته داوران فوتبال فدراسیون در پاسخ به این سوال که آیا استفاده از کمک داور ویدئویی در نیم فصل به سلامت لیگ برتر لطمه نمی زند، گفت: ما به فیفا نامه زدیم و همه رفتارها را توضیح دادیم. اینجا. در مورد داور چهارم و خود داورها توضیح می دهیم. گفتیم می خواهیم این کار را بکنیم. در هر صورت جشن گرفتن این مسابقه با حضور داور ویدیویی حرکت بسیار مثبتی بود و من از این حرکت بسیار راضی هستم. شاید شادترین فرد، کمک داور ویدیویی من بود. ما بسیار راضی هستیم. می دانید چقدر استرس و فشار را تحمل می کنیم.

افشاریان در خصوص اعتراضات متعدد به کمک داوری تصویری تصریح کرد: باید خودمان را به جای تماشاگران، بازیکنان و مربیان قرار دهیم. هر چند حق با شماست و همه چیز طبق قانون تعریف شده است. بازیکنان نباید به داور حمله کنند اما در هر صورت فشار آنها زیاد است. دربی که می دانید خیلی سخت است و شرایط خاص خودش را دارد، امیدوارم همه از این فوتبال لذت ببریم و آینده اش با کمک داور ویدیویی باشد.

وی در خصوص مدت زمان آنالیز صحنه ها با کمک داور ویدئویی و تغذیه حواشی دربی به همین دلیل گفت: با شما موافقم. لطفا توجه داشته باشید که صحنه تجزیه و تحلیل شده توسط داور VAR ممکن است با آنچه داور دیده است متناقض باشد. شاید در بحثی که با هم داشتند به نتیجه ای نرسیدند و در نهایت دیدید که چه شد، نتیجه دربی با کمک داور ویدیویی مشخص شد. انشاالله باید اشتباهات آنها را اصلاح کنیم و امیدوارم در آینده همه از فوتبال لذت ببریم.

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)