افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

بهبود کیفیت خدمات پولی با نوسازی ناوگان پایانه های فروشگاهی.

  • کد خبر : 152886
بهبود کیفیت خدمات پولی با نوسازی ناوگان پایانه های فروشگاهی.

به گزارش بازار، شرکت بهپادخت ملت با نزدیک به دو دهه فعالیت در زمینه توسعه ابزار و ارائه خدمات پرداخت الکترونیک، هم اکنون جایگاه بسیار بالایی در شبکه بانکی و پرداخت کشور اعم از فروشگاه ها، اینترنت و دستگاه های تلفن همراه به خود اختصاص داده است. و در اجرای پروژه های ملی مانند ارائه […]

به گزارش بازار، شرکت بهپادخت ملت با نزدیک به دو دهه فعالیت در زمینه توسعه ابزار و ارائه خدمات پرداخت الکترونیک، هم اکنون جایگاه بسیار بالایی در شبکه بانکی و پرداخت کشور اعم از فروشگاه ها، اینترنت و دستگاه های تلفن همراه به خود اختصاص داده است. و در اجرای پروژه های ملی مانند ارائه خدمات پرداخت الکترونیکی قیمت سوخت نیز نقش اساسی دارد. این شرکت با پاسخگویی به نیازهای مشتریان در زمینه پرداخت الکترونیک با بیشترین امنیت، سرعت و مقبولیت، سال هاست که به یکی از مطرح ترین شرکت ها در زمینه ارائه خدمات پرداخت الکترونیک در بازارهای ملی و منطقه ای تبدیل شده است. در همین زمینه و به بهانه حضور شرکت پرداخت ملت در دهمین کنگره بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت، گفت و گویی با دکتر محمدمهدی تقی پور مدیرعامل این شرکت داشته ایم که مشروح آن به شرح زیر است. در ادامه به تفصیل توضیح داده خواهند شد.

شرکت بهدخت ملت علاوه بر پیشرو بودن در شاخص های بازار پرداخت کشور، در جدیدترین رتبه بندی گزارش نیلسن، توانست از رتبه چهاردهم به سیزدهم جهان صعود کند. این ارتقای مثبت چه نوع تغییرات و دگرگونی هایی را در شرکت ایجاد کرده است؟
شرکت پرداخت از ابتدای سال جاری با تمرکز بر مشتری مداری، مجموعه ای از برنامه ریزی ها را در زمینه تقویت و بهبود زیرساخت های خود انجام داده است. در این راستا بر روی بهینه سازی شبکه پذیرنده و افزایش پایداری زیرساخت های فنی تمرکز کردیم و در نتیجه بر اساس گزارش شاپرک به بالاترین امتیاز از نظر بهره وری و اثربخشی دست یافتیم و این امتیاز در سال جاری نیز یکسان است. صعودی بوده است. نتیجه این رشد و توسعه و بهبودهای کمی و کیفی در گزارش نیلسن منعکس شده است. بخشی از این دستاورد ناشی از گسترش بازار پرداخت در ایران بوده است و در نتیجه هم نظام پرداخت و هم نظام پرداخت توانسته اند خود را با شرایط بازار تطبیق دهند و سهم خود را از این رشد افزایش دهند. بر این اساس ما به یک سری آمار قابل قبول از نظر شاخص های مبلغی دست یافته ایم و در شاخص های اینترنتی پیشرفت خوبی داشته ایم که هم از نظر تعداد و هم از نظر میزان به رتبه اول رسیده ایم.

به طور کلی مهمترین اقدامات و پروژه های شرکت در سال گذشته چه بوده است؟
این چرخه عمر برای مدتی ادامه یافت و اتفاقات خوبی افتاد و فضای تجارت الکترونیکی با کمک شرکای پرداخت، به ویژه قبل از دستور، رشد چشمگیری پیدا کرد. روی دو حوزه تمرکز ویژه داشتیم. اولین؛ میدان داخلی که شامل جداسازی شبکه، افزایش پایداری لینک ها و افزایش عملکرد سوئیچ می شود. منطقه دوم؛ تمرکز بر خدمات پس از فروش و مشتریان بود که یکی از نتایج آن افتتاح یک مرکز تماس کاملا مستقل خواهد بود. از این منظر ما همچنین برنامه های جدیدی را برای مشتریان خود در نظر می گیریم تا بینش بهتری نسبت به نیازهای آنها داشته باشیم. در بخش بازار، ما شرکای جدیدی را با بازیگرانی تعریف می کنیم که نقش مهمی در بازار دارند. اساس این مشارکت معادلات برد-برد است تا هم معاملات و ارزش افزوده لازم را داشته باشیم و هم مشتری از این همکاری سریعتر به توسعه تجارت خود بپردازد.

علیرغم حضور پررنگ رقبا، سهم بازار خود را در پایانه های فروشگاهی و اینترنتی به ویژه موبایل حفظ کرده است. برای ادامه این روند چه راهکارها و برنامه هایی دارید؟
استراتژی ما نه تنها حفظ، بلکه گسترش سهم بازار است. از این نظر چالش ما این بود که به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های فعال در این زمینه، ناوگان و تجهیزات قدیمی‌تری داریم و با توجه به فرسودگی‌هایی که وجود داشت، نیاز به نوسازی و بازسازی زیرساخت‌ها ایجاد شد. نمد. خوشبختانه با توجه به تغییر نظام تعرفه ها، این فرصت را داشتیم که افزایش درآمد حاصل از آن را به افزایش ارتقای کیفیت خدمات اختصاص دهیم. یکی از این شاخص ها و حوزه ها نوسازی ناوگان است. در این حوزه امسال در حال بازسازی پایانه های فروشگاهی هستیم که سال آینده نیز ادامه خواهد داشت. در حوزه اینترنت و تلفن همراه نیز در حال آماده سازی خدمات جدیدی برای مشتریان هستیم که خدمات تکمیلی بوده و در زمینه پشتیبانی و پردازش پرداخت به مشتریان خود کمک می کند. همه اینها برای این است که وقتی شرکای تجاری با ما همکاری می کنند، یک بسته کامل داشته باشند و نیاز خود را به سایر شرکت ها به حداقل برسانند. بر این اساس هزینه این آپدیت سخت افزاری را هم در شبکه پرداخت می کنیم و هم با توجه به اینکه دستگاه هایی با عمر مفید بیش از 10 سال داریم سعی می کنیم هم برای مشکلات امنیتی و هم فرسودگی شبکه گیرنده ها را به روز کنیم. و شکستگی دستگاه .

بهباخ همواره در بسیاری از پروژه های بزرگ ملی مشارکت داشته و در آن مشارکت داشته است. آخرین پروژه ملی که با حضور پرداخت به پایان رسید چه بود؟
ما همیشه به خاطر خوشنامی بانک ملت مورد لطف دولت و کشور بودیم و این حمایت ها باعث شده در بسیاری از پروژه های ملی حضور پیدا کنیم. امسال در حال تعریف همکاری جدید در حوزه شرکت پخش فرآورده های نفتی هستیم که هنوز در مرحله تحقیقات است و محصول نهایی آن تعریف نشده است. قرار است دو پروژه بسیار بزرگ دیگر را فاش کنیم. یکی از این پروژه ها ریال دیجیتال بود که با همکاری بانک ملت و بانک مرکزی اجرا کردیم و در نمایشگاه بانکداری الکترونیک ارائه کردیم. دیگری حساب امانی است که با مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران ایجاد کردیم و می تواند توسعه تجارت الکترونیک را در کشور تسهیل کند. پروژه کیف پول بانک امل یکی دیگر از پروژه هایی است که از مدت ها پیش داشتیم و امسال توانستیم آن را به معنای واقعی اجرا کنیم. از این نظر ما توانستیم تقریباً تمام استانداردهای مورد نیاز بانک مرکزی را برای کیف پول تجاری استاندارد پیاده کنیم و یکی از مشتریان بزرگ ما از این کیف پول استفاده می کند.

تغییر نظام نرخ در بازار پرداخت چه جهتی داشته است؟
از زمان شروع کار تا به امروز بیش از 400 دستیار پرداخت درخواست کمک پرداخت کرده اند و طی یک سال گذشته تعداد کسانی که برای گسترش کمک پرداخت خود یا شبکه پرداخت یک کشور اقدام کرده اند اقدام موثر و کارآمدی است. . نقش این شبکه در فعالیت های اقتصادی و سیستم های جدید را نمی توان نادیده گرفت. کشور دست کم گرفته شد. همانطور که سال گذشته شرکت های PSP در بحث مالیاتی حسن نیت خود را نشان دادند و طرح سازمان مالیاتی مبنی بر اتصال دستگاه های کارتخوان به سیستم سازمان را بدون چشمداشت و هزینه اجرا کردند. انتظار می رفت برای تغییر نرخ ها از سوی بانک مرکزی و ارگان دولتی کمک شود. این کارمزد در تیرماه تعیین شد و با وجود اینکه درصد آن برای شرکت های PSP چندان مساعد نبود و هزینه ها را پوشش نمی داد، پیشرفت داشت و بر اساس وعده های داده شده قرار است هر سال تغییر و بازنگری شود. مهم این است که این تابو بالاخره بعد از حدود 8 سال شکسته شد و این تعرفه تغییر کرد. این موضوع همچنین شرکت های پرداخت را امیدوار کرد تا به آینده فکر کنند. به خصوص که در سال های اخیر به دلیل بحث های تورمی موجود به ویژه در حوزه های مربوط به تامین ارز و تجهیزات، بودجه های انقباضی را اتخاذ کرده بودیم. در کاهش روزافزون بودجه، یکی از موضوعاتی که تحت تأثیر قرار می گیرد، بحث در مورد نوآوری و توسعه محصولات جدید است. با این رویکرد امسال بخش R&D را فعالتر کرده ایم و بحث های نوآوری را با جدیت بیشتری دنبال می کنیم و همچنین مذاکراتی را با استارت آپ های جدید آغاز کرده ایم تا بتوانیم یک سری دستاوردها و یک سری محصولات جدید در این زمینه داشته باشیم. ، هم در لایه B2B برای سایر شرکت ها و هم در لایه B2C می توانیم روش های پرداخت جدید و یک سری خدمات ارزش افزوده را به مردم ارائه دهیم.

چه محصولات و خدماتی را در نمایشگاه جانبی همایش بانکداری الکترونیک امسال ارائه یا رونمایی کرده اید؟
اولین؛ پروژه ریالی دیجیتال که یکی از طرح های مد نظر بانک مرکزی بود، محصول بسیار خوبی را به همراه داشته است. ما در این نمایشگاه معاملات خرید ریالی دیجیتال را در دنیای واقعی ارائه خواهیم کرد و فکر می‌کنم این یکی از موضوعات جدید در این زمینه است که بحث‌های بلاک چین را شکل می‌دهد. اگر حساب امانی در مرکز توسعه تجارت الکترونیکی مورد ارزیابی قرار گیرد، بسیاری از دغدغه های تجارت الکترونیک به ویژه در امور تحویل صحیح و به موقع را برطرف می کند و به طور کلی مشکلاتی را که اعتماد مردم را خدشه دار کرده است برطرف می کند. .

توسعه کمی و کیفی تا چه اندازه با ایجاد اشتغال همراه است و تا چه اندازه در تامین یا حفظ نیروی انسانی آموزش دیده و متخصص با چالش مواجه است؟
در بحث نیروی انسانی بسیاری از شرکت ها و سازمان های کشور درگیر موضوع کمبود نیروی متخصص و افزایش ظرفیت نیروی انسانی هستند و ما نیز از این قاعده مستثنی نبوده ایم. اما از ابتدای سال جاری با بازنگری و استراتژی جدید در حوزه نیروی انسانی سعی در تسریع و تسهیل در پیشرفت کار داشته ایم. در این میان یکی از مسائل، توانمندسازی نیروی انسانی است. مشکل دیگر جذب نیروهای جدید است. در این زمینه نیز نیاز به ارتقای برند شرکتی داشتیم که با شرکت در نمایشگاه های مختلف و برگزاری رویدادهای مختلف سعی در دستیابی به آن داشتیم و از این جهت نیروهای قوی تر و متخصص تری را جذب کردیم. این افراد با ورود به نیرو، دانش را انتقال داده و نسل بعدی شرکت را برای توسعه بیشتر آموزش خواهند داد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=152886

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.