افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

برای تامین مالی کلانشهرها از ریال استفاده کنید

  • کد خبر : 152794
برای تامین مالی کلانشهرها از ریال استفاده کنید

به گزارش بازار، سید محمدمهدی احمدی روز پنجشنبه در همایش نهضت مالی شهر اظهار داشت: نگاه سنتی به ابزارهای مالی برای مدیریت شهری باید کنار گذاشته شود اما باید دید چگونه می توان از آن استفاده کرد. و افزود: از تامین مالی میوه و تره بار گرفته تا اتوبوس و مترو، مردم درگیر خدمات شهری […]

به گزارش بازار، سید محمدمهدی احمدی روز پنجشنبه در همایش نهضت مالی شهر اظهار داشت: نگاه سنتی به ابزارهای مالی برای مدیریت شهری باید کنار گذاشته شود اما باید دید چگونه می توان از آن استفاده کرد.

و افزود: از تامین مالی میوه و تره بار گرفته تا اتوبوس و مترو، مردم درگیر خدمات شهری هستند و خط اول در این زمینه شهرداری است. مطالبات شهروندان از مسئولان و ادارات شهر در حال افزایش است و از سوی دیگر محدودیت های بودجه ای مانع بزرگی بر سر راه وعده های انتخاباتی است.

احمدی اضافه کرد: شهرداری ها گاهی با فروش پروانه هولوگرام و استفاده از تسهیلات سعی کردند کمبود را جبران کنند اما راه و حمل و نقل عمومی نیاز به اعتبار دارد و با مقررات بانک مرکزی مواجه هستیم بنابراین می توانیم به شهرداری ها تسهیلات بدهیم. .

به گفته این مسئول بانکی، ما به دنبال تحول و تغییر برای استفاده از توان اوراق مشارکت شهرداری بودیم که با کمک مجلس و دولت بازپرداخت 50 درصد این اوراق تضمین شد اما مبلغ 10 درصد. همتی آن را تضمین نمی کند. خیلی زیاد است و فقط شهرداری تهران طرفدار ارتقای قابل توجه 250 است. هزار میلیارد تومب نیاز است.

وی بیان کرد: تغییر چشم انداز تامین مالی از سنتی به مدرن نیاز کلانشهرهای امروزی است و نباید روی تسهیلات تمرکز کرد، وثیقه و امثال آن باید مورد توجه قرار گیرد.

احمدی تاکید کرد: بانک مرکزی برای کنترل رشد نقدینگی به سمت سیاست پولی انقباضی رفته است و دولت هم همین نظر را دارد، سال آینده قطعا تورم را کنترل خواهیم کرد اما رکود خواهیم داشت و این یعنی شهرداری ها برای رویارویی با چالش های مهم

وی افزود: استفاده از ابزار و امکانات سنتی در سال های آینده دشوارتر می شود و باید بازیکنان بیشتری وارد میدان شوند.

به گفته سلیمی 6 ابزار تامین مالی وجود دارد که به عنوان مثال می توان از املاک و دارایی زمین استفاده کرد و فروش یک متر زمین را در بورس پیگیری کرد.

وی یادآور شد: پنج پروژه هتلداری تنها در تهران در نظر گرفته شده است که برای اجرای آنها باید از ظرفیت بازار سرمایه، زمین و ساخت و ساز و پول اندک مردم استفاده شود و با ضمانت بانک شهر کار پیش برود. .

وی افزود: بحث رمزگذاری یا کد ریالی نیز ظرفیتی است که باید از آن بهره برد و اگر به سمت آن نرسیم با شکست مواجه می شویم، شهرداری ها می توانند با بستری که به عنوان پایه در اختیار آنها قرار گرفته است از آن استفاده کنند. راه حلی برای بهره وری .

احمدی ادامه داد: البته مجوز توکن سازی بر اساس کد ریالی باید در دستور کار قرار گیرد تا بتوان از این قابلیت استفاده کرد.

وی همچنین گفت: از صندوق سود سوخت که در مشهد افتتاح شد نمی توانیم مجوز بگیریم اما بر اساس این ماجرا می توانیم از خروج ارز جلوگیری کنیم.

احمدی تصریح کرد: استفاده از کارت برات و ال سی داخلی یکی دیگر از قابلیت های مدیریت شهری است که می توانند از آن استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=152794

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.