افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
3

رهبر انقلاب: شهدا هویت ملت ایران هستند. هویت ملی را نباید فراموش کنیم – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 152574
رهبر انقلاب: شهدا هویت ملت ایران هستند.  هویت ملی را نباید فراموش کنیم – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، متن بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد کنگره بزرگداشت 10 هزار شهید استان آذربایجان شرقی که چهارشنبه پانزدهم آذرماه برگزار شد. . 1402 امروز در محل همایش در تبریز منتشر شد. حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار آذربایجان شرقی را مهد شهدا […]

به گزارش خبرگزاری مهر، متن بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد کنگره بزرگداشت 10 هزار شهید استان آذربایجان شرقی که چهارشنبه پانزدهم آذرماه برگزار شد. . 1402 امروز در محل همایش در تبریز منتشر شد.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار آذربایجان شرقی را مهد شهدا و جان باختگان خواندند و تأکید کردند: نباید اجازه داد خون شهدا کم رنگ شود زیرا شهدا هویت ملت ایران و ایران هستند. ملت نباید هویت خود را فراموش کند.

وی با تاکید بر اینکه گرامیداشت یاد و خاطره شهدا صرفاً به معنای یادآوری نیست، گفت: برگزاری مراسم بزرگداشت شهید و تکرار آن در فواصل زمانی کوتاه امری ضروری و ضروری است، اما این مجالس باید زمینه ساز انتقال روحیات باشد. و صفات بارز شهدا مانند ایمان، تقوا، شهادت، فداکاری و شجاعت نسبت به نسل جوان.

رهبر انقلاب اسلامی شهدا را بهترین الگو برای جوانان خواندند و با تأکید بر اینکه چنین پدیده های درخشان و نادری باید در حافظه تاریخی ملت ایران ثبت شود، خاطرنشان کردند: روح و نگین درخشان شهدا باید باشد. در آثار هنری مانند فیلم، شعر و کتاب. جوانان باید منتقل شوند.

حضرت آیت الله خامنه ای بر لزوم فراموش نشدن خانواده های شهدا و ثبت خاطرات آنان و دوستان شهدا تاکید کردند و گفتند: با انتقال روحیه و ویژگی های شهدا به نسل جدید، زمینه ساز آنها می شود. نهضت باید روشن شود و نسل جوان بدانند که عامل نهضت ها و قیام های آن زمان، نهضت اسلامی قبل از پیروزی انقلاب و رشادت ها و جانفشانی های شهدا و زمینه آنها بوده است. بعد از پیروزی انقلاب اگر چنین باشد، آن حرکت و روحیه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: البته در زمینه انتقال علل و زمینه های حوادث مهم تاریخ انقلاب، روحیات شهدا و ارائه چهره های برجسته، کمبودهایی داشتیم و به همین دلیل بسیاری از جوانان. ما آنها را نمی‌شناسیم، بنابراین لازم است سازمان‌های رسمی تبلیغی مانند صدا و سیما در این زمینه فعالیت کنند، بیشتر تلاش کنند و از ظرفیت رسانه‌های غیررسمی که امروز در اختیار مردم است، بهتر استفاده کنند.

رهبر انقلاب اسلامی آذربایجان را هویت ممتاز ایران دانستند و با اشاره به شهدای این امر خط از دوران نهضت امام خمینی(ره) تا کنون افزودند: اوج ارزش و شخصیت والای آذربایجان را باید در دفاع مقدس و شهدای شاخصی چون مهدی باکری دید. حمید باکاریعلی تجلی و مرگ و میر راهزنان دید که دو شهید از پنج شهید محراب کشور مربوط به آذربایجان شرقی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=152574

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.