افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

طرز تهیه انار شیرازی پلو، غذای مخصوص شیرازی ها برای شب چله

  • کد خبر : 152462
طرز تهیه انار شیرازی پلو، غذای مخصوص شیرازی ها برای شب چله

طرز تهیه برنج با انار غذای مخصوص شیرازی ها خیلی ساده و ساده است. پاریس مگ طرز تهیه این برنج مخلوط خوشمزه را به شما آموزش می دهیم. پلوهای مخلوط جایگاه ویژه خود را در سفره ایرانیان دارد. باقالی پلو، کلم پلو، هویج پلو، سبزی پلو، شیرین پلو، مرسه پلو و …. از انواع پلوهای […]

طرز تهیه برنج با انار غذای مخصوص شیرازی ها خیلی ساده و ساده است. پاریس مگ طرز تهیه این برنج مخلوط خوشمزه را به شما آموزش می دهیم.

پلوهای مخلوط جایگاه ویژه خود را در سفره ایرانیان دارد. باقالی پلو، کلم پلو، هویج پلو، سبزی پلو، شیرین پلو، مرسه پلو و …. از انواع پلوهای مخلوط هستند که در مهمانی ها طرفداران خاص خود را دارند. انارپلو یا نارپلو یکی از خوشمزه ترین غذاهایی است که با گوشت یا مرغ تهیه می شود.

این غذا عمدتاً در شیراز و قزوین طبخ می شود و به شیرازی یا انار قزوینی معروف است. انار پلو به دلیل وجود دانه های انار در مواد تشکیل دهنده آن برای شب یلدا بسیار مناسب است و شما می توانید با تهیه این پلو خوشمزه پاییزی یک شام خاص و جدید برای شب یلدا تهیه کنید. در ادامه این مطلب شما کاربران گرامی با طرز تهیه انار پلو همراه با نکات و ترفندهای مهم مربوط به تهیه آن آشنا خواهید شد.

طرز تهیه انار پلو با سیب زمینی.

مواد لازم برای 3 نفر
انار آب می شود 2 عدد
سینه مرغ 200 گرم
یک پیاز 2 عدد
برنج 4 فنجان
آب لیمو 2 قاشق غذاخوری
گشنیز 1 و نیم لیوان
بابا 1 قطعه بزرگ
زعفران فرآوری شده 3 قاشق غذاخوری
در مدت اقامتشان کافی
نمک، فلفل سیاه و پودر پاپریکا کافی

همچنین در اسمارتک نیوز بخوانید: سوپ انار یک غذای عالی برای شب یلدا

طرز تهیه انار پلو – ته دیگ

طرز تهیه انار پلو با سیب زمینی.

مرحله اول طرز تهیه برنج با انار

برای تهیه یک انار پلو خوشمزه ابتدا گشنیز را بشویید سپس در آبکش بریزید و بگذارید آب اضافی آن کاملا کشیده شود. بعد گشنیز را روی تخته گوشت می چینیم و خیلی ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم طرز تهیه برنج با انار.

در این مرحله یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم سپس برنج را به همراه یک قاشق چایخوری نمک اضافه می کنیم. در مرحله بعد تا 2 بند انگشت بالای سطح برنج آب می ریزیم و می گذاریم برنج 3 ساعت خیس بخورد.

مرحله سوم طرز تهیه برنج با انار.

حالا انار را بشویید سپس آن را به ۲ قسمت تقسیم کنید و پشت انار را با قاشق بزنید تا دانه های آن بیرون بیاید سپس در ظرفی بریزید. سپس سینه مرغ را به صورت نوارهای نازک برش می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس آن را می شوییم و به ورقه های نازک برش می دهیم. بعد یک ماهیتابه مناسب انتخاب می کنیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن مایع اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا پیاز را بلافاصله در تابه می ریزیم سپس آن را تفت می دهیم تا پیاز کاملا کاراملی شود. بعد وقتی پیاز کاراملی شد و نرم شد از ماهیتابه خارج می کنیم. سپس مقداری روغن مایع را دوباره داخل تابه بریزید.

مرحله ششم

در این مرحله فیله های مرغ را به صورت نواری در تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا رنگ گوشت مرغ تغییر کند. سپس نمک، فلفل سیاه، پودر پاپریکا، زعفران دم کرده و آبلیمو را به فیله های مرغ اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله هفتم

حالا می گذاریم بوی خامی ادویه ها از بین برود و گوشت مرغ پخته شود. در مرحله بعد دانه های انار را به همراه گشنیز خرد شده به مخلوط فیله مرغ اضافه می کنیم سپس خیلی کم تفت می دهیم تا مواد یکدست شود.

مرحله هشتم

در این مرحله خلال پسته را به مخلوط فیله مرغ اضافه می کنیم و سپس تفت می دهیم تا بوی خامی آن از بین برود. سپس پوست سیب زمینی را جدا می کنیم و سپس آن را می شوییم و حلقه حلقه می کنیم.

طرز تهیه انار پلو – مخلوط پلو

مرحله نهم

در این مرحله یک قابلمه مناسب را پر از آب می کنیم و روی حرارت می گذاریم تا بجوشد سپس برنج را اضافه می کنیم و به مدت 8 تا 10 دقیقه در آب در حال جوش می گذاریم تا پخت اولیه برنج تمام شود.

مرحله دهم

حالا یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم سپس کمی روغن داخل آن می ریزیم و روی آتش می گذاریم و اجازه می دهیم روغن کمی داغ شود. بعد برش های سیب زمینی را به عنوان کف قابلمه قرار می دهیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله برنج را آبکشی می کنیم و سپس می گذاریم آب اضافی آن کاملا کشیده شود. بعد قابلمه را از روی حرارت برمی داریم، حالا کمی از برنج آبکش شده را به عنوان لایه اول داخل قابلمه می ریزیم.

مرحله دوازدهم

حالا کمی از مخلوط فیله مرغ را روی برنج بمالید. بعد دوباره برنج را اضافه می کنیم و این مراحل را ادامه می دهیم تا مواد تمام شود. بعد کمی زعفران آماده شده روی برنج پهن می کنیم.

مرحله سیزدهم

در این مرحله درب قابلمه را با بخار بپوشانید سپس درب قابلمه را محکم ببندید تا بخار آن خارج نشود. بعد شعله پخش کن را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس قابلمه را روی حرارت پخش کن قرار می دهیم.

مرحله چهاردهم

در نهایت برنج را به مدت 45 دقیقه کاملا استراحت می دهیم. بعد از این مدت انار پلو را در ظرف بریزید. در پایان این انار پلو خوشمزه را با خیارشور و سبزی تازه سرو می کنیم.

طرز تهیه انار پلو – خوراک

طرز تهیه انار پلو با مرغ

مواد لازم برای 4 نفر
برنج 4 فنجان
دانه های انار 2 فنجان
جوجه 500 گرم
رب انار 1 قاشق غذاخوری
یک پیاز 2 عدد متوسط
زعفران فرآوری شده 2 قاشق غذاخوری
سیر 2 قرص
در مدت اقامتشان 1 قاشق غذاخوری
در زمان بدام 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه کافی
روغن و زردچوبه کافی

طرز تهیه انار پلو با مرغ

مرحله اول

برای تهیه انار مجلسی ابتدا برنج را با توجه به نوع آن خیس می کنیم سپس یک قابلمه مناسب را تا نیمه از آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد می گذاریم تا آب به جوش بیاید. سپس 1 قاشق غذاخوری نمک را به قابلمه آب در حال جوش اضافه می کنیم.

مرحله دوم

بعد از به جوش آمدن آب، برنج را در آب جوش بریزید و صبر کنید تا دانه های برنج نرم شوند. وقتی دانه های برنج کاملا نرم شد و دانه ها کمی گیر کردند برنج را آبکشی می کنیم سپس قابلمه مناسبی را روی حرارت قرار می دهیم.

سطح سوم

داخل قابلمه مقداری روغن بریزید و برای کف قابلمه از نان لواش یا برش های سیب زمینی استفاده کنید. حالا برنج را کف قابلمه بریزید و یک بخارپز را روی درب قابلمه قرار دهید و بگذارید برنج استراحت کند.

مرحله چهارم

بعد گوشت مرغ را به همراه 2 لیوان آب، 1 عدد پیاز، 2 حبه سیر، کمی نمک و زردچوبه در قابلمه مناسبی اضافه می کنیم و روی آتش می گذاریم تا گوشت مرغ پخته شود، سپس از داخل آن خارج می کنیم. گلدان و صورت ریش را بریدیم.

طرز تهیه انار پلو – ظرف غذا

مرحله پنجم

پیاز باقی مانده را نگینی خرد کرده و در تابه ای مناسب تفت دهید تا سبک شود، سپس مرغ رنده شده را با رب انار، نصف دانه های انار و ۱ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده را اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید.

مرحله ششم

در پایان خلال بادام و خلال پسته را اضافه می کنیم و چند دقیقه دیگر تفت می دهیم تا مواد کاملا یکدست شود. پس از جوش آمدن برنج، آن را در ظرفی بریزید و سپس مقداری برنج را با زعفران پخته مخلوط کنید.

مرحله هفتم

می توانیم مخلوط مرغ را با برنج مخلوط کنیم یا به عنوان تزیین روی برنج اضافه کنیم. توصیه ما این است که برای تزیین انار از گوشت مرغ و دانه های انار استفاده کنید تا ظاهر غذا در هنگام سرو زیباتر شود.

طرز تهیه انار پلو – انار

نکات تکمیلی در مورد طرز تهیه انار پلو

  • مواد لازم برای: 4 نفر
  • زمان آماده سازی مواد اولیه: 15 دقیقه
  • زمان پخت: 90 دقیقه
  • انرژی 1 قاشق غذاخوری: 50 کیلو کالری
  • به جای تفت دادن مرغ می توانید آن را تکه تکه کنید و در زعفران تفت دهید و وسط برنج بگذارید. همچنین می توانید مرغ را به روش صحیح سرخ کنید و با انار پلو سرو کنید.
  • انار پلو را می توانید به سادگی و بدون گوشت قرمز و مرغ بپزید. این یک گزینه خوشمزه است، به خصوص اگر گیاهخوار هستید.

طرز تهیه انار پلو با گوشت.

بعد از بررسی طرز تهیه انار شیرازی پلو با مرغ، به سراغ دستور پخت انار شیرازی پلو با گوشت قرمز می رویم. برای پخت آن می توانید گوشت را بجوشانید و سپس رنده کنید و مانند دستور قبلی با مواد میانی انار پلو ترکیب کنید. می توانید از گوشت چرخ کرده نیز استفاده کنید. اگر قصد انجام این کار را دارید به ترکیبی از 300 گرم گوشت چرخ کرده و 1 عدد پیاز رنده شده و آبکش شده نیاز دارید. برای این کار می توانید دستور زیر را دنبال کنید:

  1. 300 گرم گوشت چرخ کرده را با یک عدد پیاز رنده شده و آبکش شده، 1 قاشق غذاخوری آرد نخودچی، نمک و فلفل مخلوط کرده و با دست ورز دهید.
  2. وقتی مخلوط گوشت و پیاز چسبناک شد روی آن را بپوشانید و در یخچال قرار دهید.
  3. گوشت را به اندازه یک گردوی کوچک برش داده و شکل دهید و در روغن سرخ کنید.
  4. در پایان هنگام سرو انار پلو، کوفته ها را در کنار انار پلو سرو کنید.

طرز تهیه انار پلو قزوینی

معروف ترین طرز تهیه انار پلو متعلق به شیراز است. اما در کنار آن آرادو د گرانادای قزوینی دستور دیگری نیز دارد که جزئیات متفاوتی دارد. در تهیه انار پلو قزوینی از گوشت استفاده نمی شود، به جای آن از کشمش و تخم گشنیز استفاده می شود.

عناصر

ماده خام مقدار کافی
برنج 2 فنجان
دانه های انار 1.5 فنجان
در مدت اقامتشان یک سوم فنجان
گشنیز تازه خرد شده یک فنجان
پودر تخم گشنیز 1 قاشق غذاخوری
زردچوبه به مقدار لازم
کشمش پیلویی نصف فنجان
زعفران فرآوری شده به مقدار لازم
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه انار پلو – قزوین

طرز تهیه انار پلو قزوینی

  1. برنج را که از قبل با نمک خیس کرده اید در آب جوش بریزید.
  2. وقتی آماده شد آبکش کنید.
  3. از طرفی دیگر مواد را در تابه مخلوط کرده و بعد از پختن زعفران دم کرده را اضافه کنید.
  4. هنگام ریختن برنج در قابلمه، یک لایه برنج و یک لایه از مواد میانی بریزید و این کار را تکرار کنید تا همه مواد تمام شوند.
  5. روی برنج کمی زعفران آماده شده بریزید و اجازه دهید انار پلو استراحت کند.
  6. در پایان هنگام سرو روی آن را با مقداری خلال پسته و برنج زعفرانی و انار تزئین کنید.

میانگین نمرات ۵ از 5

از بین همه ۱ رای

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=152462

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.