افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
1

مراغه گواهینامه از شهرستان سالم دریافت کرد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 151977
مراغه گواهینامه از شهرستان سالم دریافت کرد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، مراغه با اجرای برنامه شهر سالم در تلاش است تا رویکرد حکمرانی خوب به سلامت را در این شهرستان ایجاد کند. انجمن بین بخشی سازمان هایتاکید بر تدوین برنامه های راهبردی و عملیاتی، افزایش سواد سلامت و توانمندسازی مردم، تاکید بر مشارکت مردم در تدوین و اجرا. سیاست های سلامت محوری […]

به گزارش خبرگزاری مهر، مراغه با اجرای برنامه شهر سالم در تلاش است تا رویکرد حکمرانی خوب به سلامت را در این شهرستان ایجاد کند. انجمن بین بخشی سازمان هایتاکید بر تدوین برنامه های راهبردی و عملیاتی، افزایش سواد سلامت و توانمندسازی مردم، تاکید بر مشارکت مردم در تدوین و اجرا. سیاست های سلامت محوری یکی از ارکان اصلی برنامه شهر سالم در مراغه است.

با توجه برنامه پیش بینی شده شامل تعدادی پروژه سلامت محور از جمله پارک ترافیک شهر مراغه و پروژه بهسازی کانال است. عشرت آباد، پارک در حال ساخت امیرکبیر، مرکز بهداشت سهند، مرکز ترک اعتیاد گلستان و مدرسه ارتقای سلامت شهید امیرابی توسط ارزیابان و مسئولین مربوطه مورد بررسی میدانی قرار گرفت. در ادامه جلسه ای به میزبانی فرماندار شهرستان مراغه به عنوان ناظر عالی برنامه شهر سالم برگزار شد.

داود اسعدیان فرماندار شهرستان ویژه مراغه در این دیدار مشارکت و همدلی تمامی مسئولین ادارات را در تحقق اهداف سلامت جسمی، روانی و اجتماعی برشمرد. علی عزیزی معاون سیاسی اجتماعی استانداری نیز از سوی کمیته های تخصصی هفتگانه تهیه شده است. گنه برای انجام یک ارزیابی قبلی بین بین المللی اسفند ماه سال جاری اعلام شد. ارجمند، رئیس دانشکده علوم پزشکی، نقش موثر خیرین را در ارتقای رفاه و سلامت برای دستیابی به اهداف برنامه شهر سالم مراغه دانست.

روسا و دبیران هفت کمیته تخصصی در ادامه به ارائه نتایج خودارزیابی کمیته های تحت مسئولیت خود پرداختند. حسین اکبریان، مدیر آموزش و پرورش در مواجهه با روند افزایشی تعداد اتاق خواب ها وی امکانات بهداشتی و ورزشی مدارس مراغه را مورد توجه قرار داد. محمدباقر غفاری رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نقش کمیته مقابله با بحران شهرستان مراغه سالم را در برگزاری مانورها و دوره های آموزشی استانی و کشوری برای مقابله با مخاطرات موثر دانست. الهه حق گشایی، معاون بهداشتی دانشکده نیز خاطرنشان کرد: مراغه در اجرای کمپین ملی غربالگری دیابت و فشار خون و همکاری اعضای کمیته توسعه سلامت در اجرای این کمپین پیشرو است. .

به گزارش حسین ساختگیرئیس اداره بهزیستی کشور از روند برگزاری دوره های آموزشی مقابله با آسیب های اجتماعی شهرستان به همت کمیته کاهش و پیشگیری خبر داد. صدمات سوسیالیسم در مراغه افزایش یافته است. سرهنگ کیوانی از خرید 45 دوربین کنترل تردد و افزایش مشارکت اعضای کمیته تصادفات و کاهش تصادفات در اصلاح هندسی مسیرها و تقاطع های حادثه خیز خبر داد.

شهرام مروتی معاون مالی شهرداری مراغه احداث اتاق بازیافت به مساحت 3000 متر مربع را یکی از اقدامات موثر کمیته اماکن عمومی سالم برنامه شهر سالم در حال اجرا دانست.

عباس بهروزی رئیس روابط عمومی دانشکده و رئیس کمیته مستندسازی برنامه شهرستان سالم نیز از تدوین برنامه های عملیاتی سه ماهه کمیته مذکور در تعامل با روابط عمومی، رسانه، صدا و سیما و خبر خبر داد. آژانس ها در راستای تولید و انتشار محتوای خبری و آموزشی از برنامه شهر سالم.

علیرضا مقیثی کارشناس مسئول دفتر آموزش و ارتقای سلامت ضمن ابراز خرسندی از اقدامات کمیته های تخصصی، برنامه شهر سالم مراغه را مصداق بارز اجرای سلامت در همه عرصه ها عنوان کرد. خط مشی درج شده است.

در ادامه این نشست رحیم تقی زاده از دفتر سازمان جهانی بهداشت، بزرگترین نقطه قوت برنامه شهر سالم مراغه مشارکت همگان است. سازمان های با اجرای این برنامه و قرار دادن سلامت در مرکز تصمیم گیری صیدها شهرستان مراغه از حضور مسئولان مربوطه دفتر سازمان جهانی بهداشت در مرحله پیش ارزیابی برنامه شهر سالم در اسفندماه سال جاری در مراغه خبر داد. متشکرم از دفتر سازمان جهانی بهداشت در ایران نیز از فعالیت های موثر دبیرخانه برنامه شهر سالم و همکاری ایمن مراغه تشکر کرد. سازمان های دولت و سازمان های مردم نهاد برنامه شهر سالم مراغه را به عنوان الگویی برای اجرا در سایر شهرهای کشور معرفی کردند.

جعفر صادق تبریزی، رئیس مرکز تحقیقات مدیریت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه برنامه شهرستان مراغه سالم، برنامه ای جامعه محور و مبتنی بر مشارکت مردمی است، گفت: در حال حاضر برنامه ریزی های انجام شده در این طرح به صورت یکپارچه انجام می شود.

محمد ژوپیتر، یکی از اعضای گروه خودارزیابی برنامه شهر سالم از مراغه، دریافت گواهینامه بین المللی شهر سالم را فرصتی بسیار مناسب و مفید با “هر روزاو می دانست که این امر منجر به توسعه پایدار شهری و ارتقای سطح ارتباطات فرهنگی مراغه در سطح بین المللی می شود.

در پایان این مراسم صدیقه سلواتی، عضو هیأت علمی دانشکده علوم پزشکی و دبیر برنامه سالم و ایمن مراغه، سرپرستی علمی و اجرایی برنامه مذکور در سطح شهرستان را بر عهده داشتند. ، تصریح کرد: تمامی کمیته های تخصصی برنامه های عملیاتی خود را با رویکرد همکاری بین بخشی تدوین کرده اند، تدوین و طی هفته های گذشته خود ارزیابی عملکرد خود در دو سال گذشته و نتایج این خودارزیابی را انجام داده اند. مبنای اقدامات کمیته ها در سه ماهه چهارم سال خواهد بود.

مراغه تنها شهر ایران با ویژگی های یک شهر باستانی و یک شهر جهانی است که از قالب برنامه شهر سالم و جامعه ایمن پیروی می کند. حفاظت از ثروت و دارایی همراه با بازآفرینی مناسب با ارتقای سلامت در همه ابعاد، از ویژگی های بارز برنامه شهر سالم در مراغه است.

برنامه شهر ایمن و ایمن مراغه از آذرماه 1396 با نظارت فرماندار شهرستان ویژه مراغه آغاز شد و دبیرخانه آن در حوزه دانشکده علوم پزشکی مراغه مستقر است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=151977

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.