افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
4

طنزی که به اصلاح طلبان بستگی دارد. شما اجازه تحریم انتخابات را ندارید/نبوی: نیروهای صفر کیلومتر وارد نظام و مجلس نمی شوند اگر…

  • کد خبر : 151891
طنزی که به اصلاح طلبان بستگی دارد.  شما اجازه تحریم انتخابات را ندارید/نبوی: نیروهای صفر کیلومتر وارد نظام و مجلس نمی شوند اگر…

نشست «مشارکت در انتخابات آتی» راهکارها و چالش ها» با حضور «سید مرتضی نبوی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، «منوچهار متکی» سخنگوی مجمع تشخیص مصلحت نظام در پژوهشگاه فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد. وحدت و «عبدالله مرادی» مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور. نبوی در این دیدار با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در عرصه انتخابات […]

نشست «مشارکت در انتخابات آتی» راهکارها و چالش ها» با حضور «سید مرتضی نبوی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، «منوچهار متکی» سخنگوی مجمع تشخیص مصلحت نظام در پژوهشگاه فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد. وحدت و «عبدالله مرادی» مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور.

نبوی در این دیدار با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در عرصه انتخابات در دیدار با مسئولان نظام گفت: سخنان مقام معظم رهبری در حوزه انتخاباتی جدی و پیشگام بود. . اگر هر یک از این محورها را در نظر بگیریم و همه ما که در این گفت وگوها حضور داریم به وظیفه خود عمل کنیم، اتفاقات مبارکی رخ می دهد، فکر می کنم با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب نیز بر اقتدار ملی تاکید کرده اند، بعد امنیت نرم انتخابات، به خصوص در حال حاضر، بسیار جسورانه و موثر هستند.

حسین الله کرم: سیاه نمایی نکنید/ جریان اصلاحات یک عمر است که می کوشد جریان «انصار حزب الله» را گوشه کند.

کنایه از محصول به قالی بافی; کسانی که می گویند سهم خواهی حرام است، می گویند کی زیر میز زد؟ / چرا لیست شورای ائتلاف تغییر کرد؟

وی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: اگر انتخابات در فضایی امن و با رقابت جدی و مشارکت بالا برگزار شود، نشان از قدرت ملی است. کسانی که در عرصه انتخابات نقش آفرینی می کنند، وزارت کشور، هیأت های نظارت و اجرایی، شورای نگهبان و رسانه ها به همراه اصحاب رسانه باید در جهت افزایش مشارکت اقدام کنند.

وی با بیان اینکه دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی و خود نظام و دستگاه های ذیربط نقش بسیار مهمی دارند، گفت: نگرانی این است که اگر به طرفین تشریفات بدهیم می توان آنها را کنترل کرد یا خارج از نظام بازی کنند. به نظر می رسد مدت هاست که نظام ما به قدرتی دست یافته است که به احزاب اجازه فعالیت می دهد، اما این اجازه باید در چارچوب قانون اساسی باشد و خارج از نظام عمل نکند.من مطمئن هستم که نهادهای نظام این همه اقتدار و عقل دارد اما چرا این اتفاق نمی‌افتد یکی از سؤالاتی است که ما که از اول انقلاب موفق بودیم و در فعالیت‌های سیاسی فعالیت می‌کردیم، به نظر می‌رسد اگر قرار است رقابت انجام شود. به طور جدی، این باید اتفاق بیفتد.

نبوی تصریح کرد: زمان آن فرا رسیده است که نظام از ایجاد برخی احزاب جدی در کشور حمایت کند. تجربه خود من نشان می دهد که این امر بدون حمایت و موافقت نظام امکان پذیر نیست. ما در عرصه سیاسی به بلوغ رسیده ایم اما به حد مطلوبی نرسیده است. یادم هست اوایل انقلاب حزب را قبول نداشتند. وقتی حزب جمهوری اسلامی تشکیل شد، تمام حملات در سراسر کشور علیه کارتل حزب جمهوری اسلامی بود. بعداً حزب پیشرفت کرد و همه قبول کردند که حزب است، اما دو جریان در کشور شکل گرفت که نامشان جریان راست و جریان چپ و بعد اصلاح طلب و اصولگرا بود، اما این اتفاق نیفتاد. به ثمر نشستن در نهایت و از این جریانات دو حزب در سطح ملی تشکیل نشد، باید حزب ثالثی به نام حزب چکش تعادل ایجاد می شد تا یک رقابت واقعی شکل بگیرد.

وی ادامه داد: البته اگر احزاب رسمی شوند مزیت های دیگری هم دارد از جمله اینکه نیروهای صفر کیلومتر وارد نظام یا مجلس نمی شوند و قرار نیست همه چیز دوباره تجربه شود و همیشه آنها را در اختیار داریم. مقننه یا مجریه که تجربه دارند. و تجربه کافی ندارند زیرا مسابقات محل تمرین نیروهای باتجربه نیز می باشد. هر بار در انتخابات دستگاه های اجرایی و نظارتی به گونه ای عمل کرده اند که یک جریان بسیار ضعیف شرکت کرده یا نیروهای معروف آنها حذف شده اند، میزان مشارکت بسیار پایین بوده و این مشکلی است که ما برای آن در نظر گرفته ایم. باید پاسخی داشته باشد

نبوی درباره رد صلاحیت برخی نمایندگان فعلی و گذشته در انتخابات آتی ۱۴۰۲ نیز گفت: ممکن بود کسانی که سابقه طولانی داشتند رد صلاحیت نشوند تا نگویند انتخابات مهندسی شده است. رد صلاحیت برخی افراد شناخته شده خبر خوبی نبود. امیدواریم شورای نگهبان با توجه به توصیه های رهبری به دنبال ایجاد انجمن باشد.

عضو شورای تشخیص تجربیات تاکید کرد: فضای مجازی در این زمینه نقش بسزایی دارد. با توجه به زمان باقیمانده، از فرصت برای افزایش مشارکت استفاده کنیم.

احزاب نمی توانند انتخابات را تحریم کنند

ایرنا همچنین نوشت؛

منوچهر متکی دبیر و سخنگوی شورای وحدت با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر حضور حداکثری در انتخابات گفت: مسئولان باید اقدامات لازم را برای برگزاری باشکوه انتخابات انجام دهند و عملکرد خود را در این حوزه به مردم گزارش کنند.

سخنگوی شورای وحدت انقلاب اسلامی تصریح کرد: اگر نامزدی پول بیشتری داشته باشد و بتواند توزیع خوبی داشته باشد و بر اساس روابط عمومی قوی، رای بیشتری بیاورد و وارد مجلس شود، این توهین به نظام و انقلاب است. و در هر دوره ای مردم از این طریق وارد مجلس می شوند، این موضوع باید به گوش نهادهای مربوطه برسد.

وی افزود: اگر کاندیداها موازین قانونی را رعایت کنند ظاهر برگزاری انتخابات خوب می شود و باید بدانند که در صورت تخطی از قانون وارد مجلس نمی شوند.

متکی گفت: در حوزه مردمی باید به این نکته توجه داشت که تعریف انتخابات قبل و بعد از انقلاب را با مقایسه ای صحیح ارائه کنیم، زیرا قبل از انقلاب ما انتخابات نداشتیم و مردم از روی قدرت تشخیص داده می شدند. شاه به دادگاه آمد و از رای گیری بیرون آمد. امام و انقلاب اسلامی حق تعیین سرنوشت را به مردم بازگرداند.

وی افزود: روی کار آمدن دولت های مختلف در کشور نشان دهنده حق تعیین سرنوشت مردم است، باید این حق مردم را در ادبیات برجسته کنیم تا با مردم صحبت کنیم که انتخابات یک حق و یک تکلیف شرعی برای مردم است. وظیفه دینی و ملی برای میهن پرستان است.

دبیر و سخنگوی شورای وحدت با تاکید بر اینکه رضایت مردم ملاک است، گفت: دولت ها باید به این مقوله توجه کنند. مردم اگر راضی نباشند در انتخابات شرکت نمی کنند. مردم در دو دوره اخیر احساس کردند که مدیریت خوب انجام نشده و مشارکت کاهش یافته است.

متکی با بیان اینکه باید برای مشارکت حداکثری برنامه ریزی کنیم، گفت: احزاب در فصل انتخابات مجوز فعالیت می گیرند و مردم را تشویق به شرکت می کنند اما مجوز تحریم انتخابات را نمی گیرند و این در همه جای دنیا غیرعادی است. .

وی پس از بیان اینکه از حضور سلایق مختلف در انتخابات حمایت می کنیم، خاطرنشان کرد: درصد مشارکت مردم در انتخابات در تهران کم و نصف میانگین کشوری است و دلایل متعددی وجود دارد که باید به آنها توجه کنیم. در این دوره مشارکت حداکثری مد نظر است و باید از تمامی قابلیت های سیستم برای مشارکت حداکثری استفاده کنیم.

۲۱۹۲۱۵

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=151891

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.