افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

اگر آتش جهنم وارد دنیا شود تمام آسمان ها و زمین درجا نابود می شود – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 151843
اگر آتش جهنم وارد دنیا شود تمام آسمان ها و زمین درجا نابود می شود – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان کارشناس مذهبی به مناسبت ایام فاطمیه در حسینیه همدانی ها گفت: یکی از سؤالاتی که در قرآن مطرح شده ارزش مؤمن است. آیه ای که این سؤال را توضیح می دهد در آخر سوره آمده است. چشم انداز هست.این تاپیک درباره مومن است، دلش، کجا […]

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان کارشناس مذهبی به مناسبت ایام فاطمیه در حسینیه همدانی ها گفت: یکی از سؤالاتی که در قرآن مطرح شده ارزش مؤمن است. آیه ای که این سؤال را توضیح می دهد در آخر سوره آمده است. چشم انداز هست.این تاپیک درباره مومن است، دلش، کجا وصل است و چه مشکلات حرم دارد.

وی با بیان اینکه قلب مؤمن کاملاً پاک است، تصریح کرد: آلودگی قلب ناشی از رذایل خلاق است که در قرآن به برخی از آنها مانند حرص، کینه، حسد، بخل و… اشاره شده است. هر که دلش از این آلودگی ها پاک شود، دلش با خبر می شود. طلوع خورشید ارزش های الهی

انصاریان ادامه داد: در آیات و روایات به اعمال مؤمن و توجه خداوند نسبت به مؤمن اشاره شده است. عمل مؤمن خوب است و فرقی نمی کند که عبادت واجب باشد یا مستحب یا کارهای روزانه او.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه قیام مؤمن موضوع بسیار شیرینی است، گفت: برخی از آیات معاد در قسمت های بعدی قرآن آمده است. در سوره آره زمانی آمده است که قبور باز می شود و روح به جای بدن باز می گردد و به همان شکلی که در دنیا داشته وارد قیامت می شود و با سرعت به سوی پروردگارش پیش می رود. وقتی مؤمنی وارد محشر می شود، فرشتگان او را ملاقات می کنند. می توان آینده و اولین کلمه ای که فرشتگان به مؤمنان می گویند سلام علیکم است. این سلام علیکم برای مؤمنان خبری بسیار مهم، خوشایند و روشنگر است.

وی ادامه داد: در روز قیامت چه خبر؟ این سلام علیکم یعنی شما مؤمنان در امان کامل خداوند هستید. اگر در اطراف شما گناهکاران باشند یا اگر آتش باشد، در امان خواهید بود. در یک آیه هیچ یک از شما نیست مگر اینکه به جهنم بروید. این ورود بر خداوند واجب است.

انصاریان با بیان اینکه صراط به معنای راه است، گفت: خداوند نمی گذارد شعله جهنم وارد دنیا شود. هنگامی که پیامبر در مسجد سوره واکه را برای اعراب قرائت کرد، فرمود جهنمیان چه بخواهند و چه نخواهند وارد جهنم می شوند. ضایعات باید غذا بخورند تا شکمشان سیر شود. آنها هرگز نمی توانند به اندازه کافی بگویند. در همین حال شخصی از بالای منبر حضرت برخاست و گفت: پیغمبر من نمی فهمم. ضایعات چه اشکالی دارد، حضرت پاسخ دادند تا مردم بفهمند. آه تو پرسشگر! ضایعات یک چیز این است که اگر یک قطره در تمام اقیانوس های روی زمین ریخته شود، تمام موجودات اقیانوس ها خواهند مرد.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: خداوند هرگز اجازه نخواهد داد که آتش جهنم در دنیا خودنمایی کند. امام علی می فرماید اگر آتش جهنم وارد دنیا شود تمام آسمان ها و زمین نابود می شود و نمی توانند با این آتش مبارزه کنند. حالا باید تصور کنیم با این بدن 70-100 کیلوگرمی در جهنم چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی در ادامه بیان کرد: انسان بیشتر گرگ است تا یک گرگ درست مثل اسرائیل که حتماً در جهنم قرار خواهد گرفت، آن شخص نیز در جهنم خواهد بود. خیر برو بمیر بلکه زنده می ماند و برای همیشه رنج می برد. این بلا را در این مدت کوتاه بر سر 17 هزار مظلوم آوردند و در آتش سوزاندند. یکی یکی آیا می توانید یک قطره را شکست دهید ضایعات آیا می توانید آن را کنترل کنید؟ خداوند می فرماید من بر خودم واجب کردم که مردان و زنان جهنمی را از مسیر جهنم دور کنم، وقتی همه وارد جهنم شدند، کسانی که در دنیا پرهیزگار و پرهیز از گناه بودند از جهنم بیرون می شدند و ما بقیه آنها در جهنم می مانند. جهنم تار و موی مؤمن. خیر سوازیلند و یک روز قیامت معادل 50 هزار سال دنیاست.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=151843

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.