افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
9

جاذبه های گردشگری استانبول | پایتخت تاریخی ترکیه

  • کد خبر : 15165

جاذبه های گردشگری استانبول آثاری فاخر به جا مانده از دوره های تاریخی متفاوت است. این شهر دراز، پایتخت تاریخی ترکیه بخشی از آن در قره و بخشی از آن در قره آسیا است. موقعیت جغرافیایی و همسایگی با دو دریای و دریای سرخ، آب و مطلوبی به این شهر هدیه داده شده است. استانبول […]

جاذبه های گردشگری استانبول آثاری فاخر به جا مانده از دوره های تاریخی متفاوت است. این شهر دراز، پایتخت تاریخی ترکیه بخشی از آن در قره و بخشی از آن در قره آسیا است. موقعیت جغرافیایی و همسایگی با دو دریای و دریای سرخ، آب و مطلوبی به این شهر هدیه داده شده است. استانبول به هزار مسجد معروف بوده است، اما این شهر تنها محدود اماکن مذهبی نیست. اگر برای خود برنامه ریزی کنید، می توانید مناطق دیدنی استانبول را فهرست و مهمترین نقاط شهر را ببینید. در ادامه این مطلب از مجله گردشگری اسمارتک نیوز لیستی از مکان های دیدنی استانبول پایتخت تاریخی ترکیه را برای شما آورده‌ایم.

ارزانترین بلیط هواپیما استانبول

بهترین جاهای دیدنی استانبول

اگر می خواهید به استانبول را داشته باشید، به مدت زمان اقامت خود در این شهر می توانید از جاذبه های گردشگری دیدن کنید. اما بدیهی که در مدت زمان کم، قادر دیدن همه این جاذبه‌ها بود، زیرا دلایلی که اشاره می‌کنند، استانبول توریستی‌ترین شهرها با جاذبه‌های گردشگری بی‌شمار بی‌شمار محسوب می‌شوند.

بهترین جاهای استانبول شامل طبیعت زیبا، مراکز خرید فروشگاه‌های بزرگ، پل‌های، بناها و کاخ‌های باشکوه، و رستوران‌ها با غذاهای متنوع، متفاوت و لذیذ، همه و همه در کنار هم باعث شده این شهر به یکی از توریستی‌ها تبدیل شود.

۱- ایا صوفیه | مسجد ایاصوفیه

خیلی‌ها، استانبول را با نام ایاصوفیه (حاجیا صوفیا) می‌شناسند. اغراق نیست بگوییم مسجد ایاصوفیه یکی از مهم‌ترین معروف‌ترین جاهای گردشگری استانبول و به عنوان نمادی از این شهر می‌شود. این بنای مذهبی در اصل یک کلیسا بوده و از یادگاری‌های دوره امپراتوری بیزانس درس این .

این کلیسا سال 532 ساخته شد، بعد از قدرت گرفتن پادشاهی، تبدیل به استفاده جدید از استفاده از مسجد شد. مسجد ایاصوفیه دلیل معماری باشکوه و شگفت انگیز، تاریخی و باستانی و عظمتش گردشگران را به سمت خود جذب می‌کند. منارهای بلند و نمای داخلی و تزئینات فوق‌العاده حاجیا صوفیا را به جای دیدن استانبول و ترکیه ساخته است.

ایا صوفیه استانبول ترکیه

۲- کاخ توپکاپی | کاخ توپکاپی

به دیدن کاخ و قصرهای با عظمت و بزرگ علاقه دارید؟ کاخ توپ قاپی استانبول را از دست می دهد. این کاخ عظمت، در دوره سلطنت سلطان فاتح در استانبول یک نمونه بارز هنر اسلامی در این دوره ساخته شده است. این کاخ که از مهمترین مناطق دیدنی استانبول است، با نام حرم سلطانی نیز معروف است.

حیاط مجموعه کاشی‌های زیبا و دست ساز تزئین، شکوه و عظمت دوره سلطان محمد را به رخ می‌کشد. بسیاری از گردشگران همه بخش‌های کاخ زیبا نمی‌شوند و نمی‌توانند، اما یکی از بخش‌های کاخ تحت عنوان حرم و تزئینات زیبای آن، شما را مجذوب خواهد کرد. این قسمت محل سکونت همسران و شاهزادگان سلطان محمد بوده است.

بارگاه دوم کاخ، شامل آشپزخانه سلطنتی و بارگاه سوم جایگاه اختصاصی پادشاه بوده است. کاخ توپکاپی یکی از آثار ثبت شده ترکیه در فهرست میراث جهانی یونسکو است. در سال ۱۹۲۴ آتاتورک دستور داد تا کاخ توپکاپی برای بازدید عموم گشوده شود. از همان زمان مهم، این کاخ نقشی در جذب گردشگر به این شهر دارد.

جاذبه های گردشگری استانبول

۳- مسجد آبی | مسجد آبی

آسمان نیلگون استانبول و یادگار آبی سلطان احمد برای پایتختش، مسجد زیبایی است به ن مسجدی که نامش به خاطر تزیینات و رنگ کاشی های آبی آن انتخاب شد. می‌شود تزئینات این مسجد از بیست هزار کاشی مزین را به آیه‌های قران گفته که سرامیک‌هایی با طرح گل در مسجد نیز به زیبایی این مسجد مسجد می‌شود.

. پنجره‌های این مسجد با شیشه‌های رنگی زیبا که در نوع خود کم نظیر هس تزئین می‌شوند. مسجد آبی یکی از مکان های دیدنی استانبول بوده که بازدید از آن رایگان است. این مسجد منطقه سلطان احمد واقع شده به بزرگ‌هایی روی نقشه دیدنی استانبول قرار دارند، نزدیک است.

به خاطر داشته باشید روزانه ۵ نوبت نماز جماعت در این مسجد برگزار می شود. بنابراین در بازدید از این جاذبه باید به که در حال عبادت در مسجد، احترام بگذارید. پیشنهاد می‌کنیم به استانبول سفر کرده‌اید، ساعت‌های صبح را برای بازدید از جاذبه در نظر بگیرید، زیرا در هر وعده نماز به مدت ۹۰ دقیقه تعطیل خواهد بود.

مسجد آبی استانبول

۴- آب انبار باسیلیکا سیسترن | آب انبار بازیلیکا

قسطنطنیه نام سابق شهر استانبول در زمان امپراتوری روم شرقی بوده است. این شهر دوره بیزانس یک شهر با اهمیت به عنوان پایتخت سیاسی بوده است به همین دلیل یادگاری های زیادی معماری رمی در خود دارد. یکی از این آثار به جای مانده آن دوران، آب انبار باسیلیکا است که گردشگران را مجذوب خود می کند.

باسیلیکا سیسترن، آب انبار سلطنتی بوده و آب مورد نیاز قصر را تامین می‌کند. این تالار زیرزمینی، فضایی شامل ۱۲ ردیف که با ۳۳۶ ستون پوشیده شده، که هرکدام دارای تزئینات حکاکی های زیبا هستند. یکی از مشهورترین ستون های آب انبار باسیلیکا، ستونی با حکاکی سرو مدوزا است. مدوزا از یونان باستان که فناناپذیر بوده و به چشمان کسی خیره می‌ماند او را به سنگ می‌کرد.

دستور ساخت آب انبار به کنستانتین کبیر منتسب، اما در زمان ژوستینین، آن به پایان رسید. آب انبار سیسترن، یکی از مناطق دیدنی است که سالانه میزبان گردشگران بوده است که غرق شکوه آن بنای انعکاس زیبای ستون‌های آن در آب می‌شوند. اگر به استانبول سفر کردید، بازدید از این جاذبه را فراموش ننید.

جاذبه های گردشگری استانبول - باسیلیکا سیبسترن

۵- بازار بزرگ استانبول | بازار بزرگ استانبول

خرید سوغاتی یکی از قسمت های جذاب در سفر است. زمانی که با خیالی آسوده در بازارها و دنیای معروف قدم زده و از معروف دنیا خرید کنید. بازارهای دارای تعداد زیادی پاساژ و مرکز خرید که می‌توانید برای خرید شخصی سوغاتی انتخاب کنید، اما اما بازار بزرگ استانبول، یک انتخاب متفاوت است.

۹۱ میلیون در سال، رکوردی در سال ۲۰۱۴ نصیب بازار استانبول شده و این بنا را پربازدیدترین جاذبه دیدنی جهان تبدیل کرد. این بازار یکی از قدیمی ترین و بازارهای سرپوشیده جهان است که ۲۶ نفر در آن کار می کنند. اگر همیشه در عین حال که خرید می‌کنید از یکی از جاذبه‌های استانبول نیز دیدن کنید، از بزرگ سرپوشیده استانبول شروع کنید. این بازار ۶۱ گذر و ۳۰۰۰ حجره داشته و هر چیزی که نیاز داشته باشید، در آن خواهیاه.

جالب است که با وجود صدها مرکز خرید لوکس مدرن در استانبول، بیشتر یکی از انتخاب های مردم برای خرید و از جاهای دیدنی استانبول اروپا اروپا است. روزانه چیزی نزدیک به ۲۵ تا ۴۰۰ هزار گردشگر از بازار بزرگ دیدن می‌کنند. از قالی فرش تا پوشاک و صنایع دستی، و همچنین خوراکی‌های محلی ادویه، ترشی و غیره، که نیاز داشته باشید، در این بازار پیدا می‌کنید.

بازار بزرگ استانبول

۶- برج دختر | برج مایدن

برج دختر دیگر جاذبه های گردشگری استانبول با افسانه است که درباره آن می شود، معروف است. کیز کوله سی، در قسمت ورودی خلیج استانبول و در قرن دوازدهم ساخته شد. این برج وسط آب ساخته شده و به خصوص نزدیک طلوع و غروب، می‌توان از منظره زیبای آن استفاده کرد و به یکی از جاهای دیدنی استانبول در شب شب می‌شود.

در یکی از افسانه‌های جالب درباره این بنا، می‌شود که یک طالع بین پادشاهی گفته شود که دخترش در نیش مار، خواهد مرد. پادشاه برای در امان نگه داشتن دخترش، قلعه‌ای برای وی در وسط آب می‌شود. اما در ، ماری از طریق جعبه میوه جزیره راه یافته و سرانجام پادشاه بر اثر نیش مار جان را از دست می‌دهد.

کیز کوله سی استانبول

۷- کاخ دلما باغچه | کاخ دولما باغچه

بخش زیادی از جاذبه های گردشگری استانبول و آثار آن در زمان امپراتوری عثمانی ساخته شده است. کاخ باشکوه باغچه نیز یکی از آن‌ها از جاهای دیدنی استانبول قسمت اروپایی به می‌آید. این کاخ دستور سلطان عبدالمجید در حاشیه تنگه ساخته شد و مقر حکومت کاخ توپ کاپی به این کاخ منتقل شد.

باغ‌های زیبای کاخ دلما باغچه، با فواره‌ها حوض‌ها و باغچه‌های گل زیبا تزیین. محیط داخلی کاخ ترکیبی از هنر نمایش عثمانی با سبک‌های روکوکو، باروک و نئوکلاسیة. این کاخ با چلچراغ‌های بزرگ و با باشکو و لوازم گرانقیمت به سبک و نقاشی‌های دیواری مدهوش‌سازی شده است.

اگر به سفر کردید، تماشای کاخ دلما باغچه از دست ندهید، این حتی از بعد از سقوط حکومت عثمانی نیز بالاترین مقدار را دارد. آتاتورک، جمهوری محبوب ترکیه نیز در سال‌های تاسیس جمهوری ترکیه، در کاخ اقامت داشت و در همین کاخ درگذشت.

دلما باغچه از جاذبه های گردشگری استانبول

۸- خیابان استقلال و میدان تکسیم | خیابان استقلال و میدان تقسیم

بسیاری از گردشگران و مسافران، در سفر به استانبول می‌دهند تا در هتل های منطقه تکسیم اقامت کنند. خیابان استقلال و میدان تکسیم از معروف ترین مناطق استانبول هستند. بدون دیدن خیابان استقلال، نمی‌توانید ادعای سفر به استانبول را داشته باشید.

بسیار از دیدنی‌ها، مراکز خرید، رستوران‌های معروف و غذاهایی که در این خیابان قرار دارند. استقلال یکی از خیابان های مدرن و از مناطق استانبول بوده است که به شب زنده و پر جنب و جوش معروف است. یک هدف ایده آل برای کسانی که به شبگردی علاقه دارند! جاهای دیدنی نزدیک تکسیم نیز کم میان و با این میدان و خیابان می‌توان برنامه مفرحی را برای خود و از مکان‌های دیدنی استانبول بازدید کرد.

میدان تکسیم

۹- اسکودار | Üsküdar

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری استانبول محله اسکودار که در منطقه آسیایی استانبول در ساحل شرقی تنگه بسفر و نزدیکی اسکله قرار دارد. اسکودار یکی از اولین سکونتگاههای یونانیان در تنگه بسفر و به همین دلیل آثار و دیدنی بسیاری به یادگار دارد.

قرارگیری اسکودار یک مسیر اقتصادی مهم است تا این شهر، همیشه برای کاروان‌های بازرگانی و تجاری باشد. جاهای دیدنی در آسیایی کم میان، به عنوان مثال این منطقه دیدنی بسیاری دارد که یکی از آنها، مسجد مهر ماه سلطان است. این مسجد به دستور سلطان سلیمان و برای دخترش ساخته شد.

اسکودار

۱۰- جزایر زیبای پرنس | جزیره پرنسس استانبول

در کنار گردشگری استانبول و اماکن آن، دیدن یکی از زیباترین های طبیعی نیز خالی از لطف نیست. پرنس مجموعه ای از ۹ جزیره کوچک و بزرگ است که در نزدیکی استانبول قرار دارد. البته در حاضر تنها بازدید از ۴ بویوک آدا، بورگاز آدا، آدا و کینالی آدا امکان پذیر است. فاصله استانبول تا جزایر پرنس تنها یک ساعت است.

جاذبه های گردشگری استانبول

استانبول یک هدف جذاب و همیشگی برای ایرانیان

قیمت های نسبتا مناسب (نسبت به دیگر ارزان اروپا) به دنبال آن جاهای استانبول، شباهت فرهنگی میان و ترکیه و ایرانی ایرانی نزدیک است، از مهم ترین نقطه ای است که این شهر را به یک مقصد برایشان تبدیل کند. اگر تا از بهترین جاهای دیدنی استانبول بازدید و یک سفر به یادماندنی این شهر داشته باشید، با خرید بلیط استانبول اوقات خوشی را در این شهر اسپری کنید.

شما از کدامیک از جاذبه های گردشگری استانبول دیدن کرده اید؟ در قسمت کامنت ها، نظر خود را برای ما بنویسید.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی استانبول

جاهای دیدنی استانبول کجاست؟

در کدام یک از مناطق ساکن باشید، می‌توانید از مناطق دیدنی استانبول بازدید کنید.

برای سفر به استانبول چه چیزهایی لازم است؟

سفر به کشور برای ایرانیان بدون ویزا امکان پذیر است فقط باید به این نکته توجه کنید که برای بازدید از دیدنی استانبول در تابستان به تجهیزات متفاوتی نیاز دارید. برای بازدید از

قیمت جاهای دیدنی استانبول برای بازدید چقدر است؟

بازدید از برخی جاهای دیدنی این شهر مانند مساجد استانبول، بازارها و… رایگان هستند. برای برخی از جاذبه های دیگر مانند کاخ دلما باغچه باید حدود ۹۰ لیر و توپکاپی ۲را لی

جاهای دیدنی استانبول قسمت اروپایی بیشتر یا قسمت آسیایی هستند؟

بیشتر مناطق و مناطق دیدنی استانبول در قسمت قرار دارند، اما به کلی سفر به کشورهای اروپایی ترکیه طرفداران دارد.

مکان های دیدنی استانبول در زمستان کدامند؟

به طور کلی بهترین فصل زمستان برای سفر ارزان به استانبول است. در این نیز می‌توانید از مکان‌های دیدنی استانبول ویژه مکان‌های سرپوشیده مانند، بازار بزرگ استانبول و مراکز بازدید کنید.

بیشتر بخوانید:

  • بهترین زمان سفر به استانبول
  • بهترین قیمت رزرو هتل استانبول

نوشته های گردشگری استانبول | پایتخت تاریخی ترکیه اولین بار در مجله گردشگری. پدیدار شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=15165

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.