افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

ورود سامانه بارشی قدرتمند به کشور – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 151503
ورود سامانه بارشی قدرتمند به کشور – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی درباره احتمال بارش باران در کشور گفت: باید این نوید را داد که با توجه به ورود سامانه بارشی به کشور، امروز در دامنه های شمال غرب، غرب و جنوب غرب منطقه مرکزی زاگرس. ، نواحی جنوبی کشورمان و استان هایی مانند قزوین، البرز، گیلان، تهران و […]

به گزارش خبرگزاری مهر، فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی درباره احتمال بارش باران در کشور گفت: باید این نوید را داد که با توجه به ورود سامانه بارشی به کشور، امروز در دامنه های شمال غرب، غرب و جنوب غرب منطقه مرکزی زاگرس. ، نواحی جنوبی کشورمان و استان هایی مانند قزوین، البرز، گیلان، تهران و مازندران بارندگی خواهند داشت. فردا این سامانه بارشی تشدید می شود و در اکثر نقاط کشور شاهد بارش باران خواهیم بود.

وی ادامه داد: روز جمعه این سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور فعال و سپس از کشور خارج می شود. بارش شدید باران با هشدار نارنجی امروز در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، بخش‌هایی از اصفهان و آذربایجان رخ می‌دهد. شدت این باران ها شدید است و به همین دلیل هشدار نارنجی وجود دارد. این بارش ها در مناطق مرتفع و کوهستانی می تواند به صورت برف رخ دهد.

این کارشناس هواشناسی با توصیه به رانندگانی که قصد فعالیت در جاده ها را دارند، گفت: رانندگان باید قوانین را رعایت کنند. بهتر است عشایر مناطق مذکور حرکت نکنند. همچنین کوهنوردان باید از فعالیت های کوهنوردی خودداری کنند.

وی در خصوص شرایط اقلیمی کشور نیز اظهار داشت: علاوه بر بارندگی ها در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید داریم. میزان آلاینده ها نیز در تهران کاهش یافته و روز پنجشنبه شاهد بارش باران و افت 5 درجه ای دما خواهیم بود. کاهش دما در اکثر نقاط کشور رخ خواهد داد و مردم باید مراقب این موضوع باشند.

گدرزی درباره راه های خطرناک کشور گفت: جاده های استان های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، ایلام، خوزستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل و کردستان به دلیل بارش شدید باران و لغزندگی بسیار خطرناک است. رانندگانی که قصد تردد در این مناطق را دارند باید زنجیر چرخ داشته باشند.

وی درباره تداوم سامانه بارشی توضیح داد: این سامانه بارشی تا روز جمعه در کشور باقی می ماند و سپس از کشور خارج می شود. با توجه به ناپایداری ورودی به کشور احتمال بارش باران در هفته های آینده وجود دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=151503

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.