افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
4

ترجمه ی «برنامه نویسی تلویزیون» منتشر شد – خبرگزاری بعلاوه اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 151467
ترجمه ی «برنامه نویسی تلویزیون» منتشر شد – خبرگزاری بعلاوه اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «برنامه سازی تلویزیونی» نوشته جیم اونز با ترجمه مهدی رحیمیان به تازگی توسط انتشارات سروش منتشر شده است. این کتاب بیش از 17 بار تجدید چاپ شده و اولین چاپ های آن توسط جرالد میلرسون نویسنده مشهور کتاب های آموزشی نوشته شده است. اثر فوق با توجه به ویژگی های […]

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «برنامه سازی تلویزیونی» نوشته جیم اونز با ترجمه مهدی رحیمیان به تازگی توسط انتشارات سروش منتشر شده است. این کتاب بیش از 17 بار تجدید چاپ شده و اولین چاپ های آن توسط جرالد میلرسون نویسنده مشهور کتاب های آموزشی نوشته شده است. اثر فوق با توجه به ویژگی های آموزشی به زبان های مختلفی از جمله چینی، ایتالیایی، روسی، اسپانیایی و فرانسوی ترجمه شده است.

«برنامه‌نویسی تلویزیون» شامل بخش‌های مختلفی درباره آخرین فناوری‌ها، ابزارها و تجهیزات برنامه‌سازی تلویزیونی و همچنین شرح مفصلی از روند تولید برنامه در استودیو و خارج از استودیو است که آن را به یکی از اصلی‌ترین متون آموزشی در این زمینه تبدیل کرده است. تولید برنامه تلویزیونی

در بخشی از مقدمه این کتاب می خوانیم:

در سال 1367 که آخرین نسخه اصلاح شده کتاب طرفداران برنامه سازی تلویزیونی نوشته جرالد میلرسون توسط انتشارات سروش ترجمه و منتشر شد، صنعت تلویزیون در جهان هنوز در دوران به اصطلاح آنالوگ به سر می برد. در آن زمان اگرچه بادهای تغییر در ابزار و تجهیزات تولید برنامه شروع به وزیدن کرده بود و در نتیجه دگرگونی در ساختار و پایه‌های سیستم برنامه‌سازی تلویزیونی، چشم‌انداز روشنی از آینده آن‌ها وجود نداشت. تحولات کتاب طرفدار برنامه نویسی تلویزیونی در چارچوب آموزش متن نوشته جرالد میلرسون، هم از نظر تکنیک ها و روش ها و هم از نظر هنر برنامه سازی تلویزیونی، جزو بهترین متون کلاسی برای علاقه مندان به حرفه کارگردانی و تهیه کنندگی تلویزیون و… البته هنوز در بسیاری از زمینه ها قابل تامل است، اما با گسترش و یادگیری تکنیک های کامپیوتری در صنعت تصویر، عصر تلویزیون آنالوگ رو به افول گذاشت و کم کم پدیده دیجیتال صنعت تلویزیون را در طیف وسیعی از تولیدات متحول کرد. . از ابزار گرفته تا تجهیزات پخش. در دهه های اخیر، صنعت برنامه سازی تلویزیونی تغییرات عمیقی را تجربه کرده است.

ترجمه شده از کتاب برنامه نویسی تلویزیون جیم اونز، ویرایش اصلاح شده 2020. این کتاب به تیم تولید برنامه های تلویزیونی کمک می کند تا شرایط تولید را درک کنند و نحوه برقراری ارتباط با محیط تولید را تنظیم و ارزیابی کنند و همچنین به علاقه مندان به تولید برنامه در صنعت تلویزیون کمک می کند تا کسب کنند. مهارت ها و تسلط لازم در فرآیند ایجاد برنامه. ، از فیلمبرداری و تولید تا تدوین و پخش برنامه. جیم اونز در کتاب برنامه نویسی تلویزیون مهمترین ویژگی های تولید برنامه های تلویزیونی، جلوه های بصری خیره کننده، نورپردازی جذاب، پردازش صدای حرفه ای، فرآیند طراحی صحنه و هنر ویرایش ویدئو را با دقت و جزییات بیان می کند و در عین حال به بررسی جدیدترین ها می پردازد. ابزارهای مورد استفاده در برنامه نویسی تلویزیون، رایج ترین روش های استفاده است. آنها را توصیف می کند. از آنجایی که برنامه های تلویزیونی موفق چیزی جز برقراری ارتباط با مخاطب و جلب رضایت آنها از طریق درک محتوای برنامه نیست، کتاب برنامه سازی تلویزیونی به ما می آموزد که چگونه بر مخاطب تأثیر بگذاریم و چگونه آنها را متقاعد کنیم و در نهایت چگونه توجه و علاقه آنها را جلب کنیم. تقویت شده با وجود این، باید بدانیم که برنامه سازی تلویزیونی یک فرآیند خلاقانه است و تنها با تمرین و به کارگیری دقیق تکنیک ها و ابزارها می توان به نتیجه مطلوب دست یافت. به همین دلیل کتاب برنامه نویسی تلویزیون را باید مبنایی برای تسلط بر ابزارهای فرآیند بازنمایی محتوا دانست. در برنامه های تلویزیونی، فناوری، ابزار و تجهیزات در خدمت ارائه محتوا هستند و در صورت استفاده صحیح، توجه مخاطب به محتوای برنامه معطوف می شود تا ظاهر رسانه ای برنامه.

در ترجمه این کتاب سعی شده است از معادل های فارسی (مورد تایید فرهنگستان زبان و ادب فارسی) برای حرفه تولید تلویزیون استفاده شود. این مترجم معتقد است که موثرترین راه برای تثبیت این معادل ها در واژگان مورد استفاده اهالی صنعت تلویزیون، استفاده از آنها در متون آموزشی است. در ویراستاری متن کتاب نظرات ارزشمند خانم قنات آبادی بسیار مؤثر بوده و جریان متن حاصل تلاش ایشان است. همچنین از توجه مسئولین محترم انتشارات سروش به لزوم ترجمه متون آموزشی از رسانه های تلویزیونی تشکر می کنم. بدون شک حمایت از تولید متون آموزشی در زمینه های فنی و هنری برنامه سازی تلویزیونی یکی از نیازهای توسعه و تکامل صنعت تلویزیون به عنوان یک رسانه مهم تلقی می شود.

جیم اونز استاد ارتباطات رسانه ای و رئیس دانشکده هنرهای ارتباطی در دانشگاه آزبری در کنتاکی، ایالات متحده است. وی بیش از 30 سال در رشته های تلویزیون و فیلم تدریس کرده و دوره های آموزشی متعددی را در زمینه تولید برنامه های تلویزیونی به ویژه ورزش در دانشگاه ها و مراکز آموزشی کشورهای مختلف گذرانده است.

جیم اونز فعالیت رسانه ای خود را با عکاسی خبری و ورزشی برای روزنامه ها و مجلات آغاز کرد. علاقه و تجربیات او در زمینه آموزش فنون برنامه سازی تلویزیونی باعث شده تا در دوره های مختلف بازی های المپیک به عنوان ناظر و مشاور رسانه ای حضور پیدا کند و عملاً شاگردانش را در پوشش تلویزیونی ورزش های مختلف و پخش برنامه های ورزشی راهنمایی کند. اونز کتاب های متعددی در زمینه تولید برنامه های تلویزیونی دارد، از جمله راهنمای تولید برنامه های تلویزیونی، برنامه های ورزشی در تلویزیون، پخش المپیک و کتاب برنامه سازی تلویزیونی. کتاب برنامه های تلویزیونی در بیش از 17 نسخه تجدید چاپ شده است و نسخه های اولیه آن با کمک نویسنده مشهور کتاب آموزشی جرالد میلرسون نوشته شده است. کتاب های جیم اونز به دلیل ویژگی های آموزشی به چندین زبان از جمله چینی، ایتالیایی، روسی، اسپانیایی و فرانسوی ترجمه شده است.

این کتاب در 570 صفحه، شمارگان 100 نسخه و قیمت 272 هزار تومان می باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=151467

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.