افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
2

تفاوت بایدن و نتانیاهو علنی شد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 151310
تفاوت بایدن و نتانیاهو علنی شد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فلسطین، رسانه های اسرائیلی تاکید کردند که اظهارات بایدن درباره نتانیاهو پیش از این به صورت خصوصی در کاخ سفید مطرح می شد، اما اکنون به صورت علنی منتشر می شود و اختلافات او و نتانیاهو را آشکار می کند. این رسانه ها گفتند که […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فلسطین، رسانه های اسرائیلی تاکید کردند که اظهارات بایدن درباره نتانیاهو پیش از این به صورت خصوصی در کاخ سفید مطرح می شد، اما اکنون به صورت علنی منتشر می شود و اختلافات او و نتانیاهو را آشکار می کند.

این رسانه ها گفتند که در نهایت شاهد تنش و بحران در روابط بایدن و نتانیاهو خواهیم بود.

در همین حال نیویورک تایمز نیز خاطرنشان کرد که شکاف و اختلافات آمریکا و رژیم صهیونیستی با اظهارات اخیر بایدن کاملاً علنی شد.

این روزنامه تاکید کرد که اظهارات اخیر بایدن بیانگر بی سابقه ترین تغییر لحن دولت آمریکا در قبال اسرائیل از زمان آغاز جنگ غزه در 7 اکتبر است.

لازم به ذکر است که بایدن خواستار تغییر کابینه نتانیاهو شد و آن را افراطی ترین دولت تاریخ رژیم صهیونیستی خواند و گفت که اگرچه نتانیاهو دوست خوب اوست اما باید تغییر کند. جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در یک سخنرانی اعلام کرد: نتانیاهو (نخست وزیر اشغالگران قدس) باید کابینه خود را تغییر دهد.

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: تل آویو به دلیل بمباران کور حمایت خود را از دست می دهد. نتانیاهو باید کابینه خود را تقویت و سازماندهی مجدد کند تا راه حلی بلندمدت برای مناقشه اسرائیل و فلسطین پیدا کند.

جو بایدن ادامه داد: ساعت ها با قطری ها و مصری ها برای آزادی بیش از 100 اسیر صحبت کردم. امنیت یهودیان به معنای واقعی کلمه در خطر است.

وی افزود: کابینه فعلی افراطی ترین کابینه (از زمان تأسیس این رژیم جعلی) است و راه حل دو دولتی نمی خواهد. نتانیاهو نمی تواند به تشکیل کشور فلسطین در آینده نه بگوید.

به گزارش سی ان ان، بایدن در گفتگو با حامیان دموکرات در واشنگتن گفت که نخست وزیر نتانیاهو «تصمیم سختی برای گرفتن دارد».

رئیس جمهور آمریکا گفت: این محافظه کارترین کابینه اسرائیل است. تل آویو راه حل دو کشوری نمی خواهد.

از سوی دیگر اسامه حمدان از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس اعلام کرد که حمله رژیم صهیونیستی به غزه تمامی عناصر حیاتی غزه را هدف قرار می دهد.

حمدان تاکید کرد: کودکان هدف اصلی رژیم صهیونیستی هستند. غرب باید این رژیم را تبرئه کند. دشمن صهیونیستی در دو روز گذشته 25 جنایت مرتکب شده است.

وی افزود: اشغالگران با نمایش تصاویر دروغین و واهی سعی در جبران خسارات خود دارند. دشمن هیچ موفقیت نظامی و سیاسی به دست نیاورده است. ما موضع ملت خود را در برابر طرح آوارگی فلسطینیان تکرار می کنیم.

حمدان ادامه داد: از برادران عرب خود که از ما در برابر طرح جابجایی ملت ما حمایت کردند تشکر می کنیم. مهاجمان نمی توانند هیچ یک از اسیران ما را زنده آزاد کنند.

وی افزود: نتانیاهو به هیچ هدفی در غزه نخواهد رسید. تاکید می کنیم تنها پس از توقف حمله دشمن صهیونیستی به نوار غزه، مذاکرات مبادله اسرا انجام می شود.

حمدان گفت: گردان های قسام بینی دشمن را مالیدند. رژیم صهیونیستی به پایان خود نزدیک می شود. تاکید می کنیم که تا ملت ما امنیت نداشته باشد اشغالگران امنیت را نخواهند دید.

وی افزود: دستگیری گروهی از پناهجویان در آن مدارس جنایتی مشابه جنایات نازی ها علیه یهودیان و نقض قانون در زندان ابوغریب است. فرانسه و اروپا باید در موضع خود در برابر دشمن صهیونیستی تجدید نظر کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=151310

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.