افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
0

افشاریان: فیفا هنوز در مورد استفاده از VAR برای دربی نظر قطعی نداده است/ ظهر امروز تکلیف مشخص می شود – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 151070
افشاریان: فیفا هنوز در مورد استفاده از VAR برای دربی نظر قطعی نداده است/ ظهر امروز تکلیف مشخص می شود – پرسپولیس نیوز

رئیس کمیسیون داوران درباره احتمال استفاده از VAR در دربی توضیحاتی ارائه کرد. خداداد افشاریان درباره احتمال برگزاری دربی 102 با VAR گفت: هنوز اصلا مشخص نیست. ما آماده ایم که بازی را با یا بدون VAR تحمل کنیم. وی با توجه به صحت این جمله که امروز تجهیزات این سامانه وارد کشورمان می شود، […]

رئیس کمیسیون داوران درباره احتمال استفاده از VAR در دربی توضیحاتی ارائه کرد.

خداداد افشاریان درباره احتمال برگزاری دربی 102 با VAR گفت: هنوز اصلا مشخص نیست. ما آماده ایم که بازی را با یا بدون VAR تحمل کنیم.

وی با توجه به صحت این جمله که امروز تجهیزات این سامانه وارد کشورمان می شود، گفت: برای هر دو طرح آماده هستیم. فدراسیون فوتبال و روابط بین الملل تمامی مراحل اداری را با فیفا و کارگروه VAR فدراسیون جهانی انجام داده اند و منتظر دستور نهایی هستند که بعدازظهر امروز مشخص می شود.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال افزود: به این موضوع خوشبین هستیم اما نظر نهایی فیفا هنوز اعلام نشده است. من دوست دارم از VAR استفاده کنم. فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و خودمان آماده هستیم اما هنوز دستور نهایی داده نشده است.

افشاریان در خصوص آموزش داوران ایرانی در عربستان و اینکه آیا فرآیند استفاده از VAR در کشورمان تکمیل شده است، گفت: یکی از برنامه های زمان بر ما آموزش داوران در بخش های مختلف و همچنین انجام امور اداری و قانونی است. مسائل مربوط به این سیستم خوشبختانه به لطف اهداف مهدی تاج، عربستان همکاری بسیار خوبی با ما دارد. کلاس بچه ها دیروز به پایان رسید و امیدواریم داوران بین المللی بتوانند گواهی VAR را دریافت کنند. علاوه بر کار فنی، آموزش عملی نیز مهم است. داوران باید تصمیمات و آنالیزها را بررسی کنند و در خود زمین قضاوت کنند.
وی در مورد اینکه آیا داوران ما برای گرفتن گواهینامه باید یک بازی دوستانه را قضاوت کنند، گفت: از بازی دوستانه اطلاعی ندارم اما باید بازی ای باشد که پسرها در VAR شرکت کنند. ما به احتمال زیاد بچه ها را برای تماشای یک بازی به عربستان سعودی می فرستیم تا بتوانند با شرکت در آن بازی دیپلم خود را کسب کنند.

رئیس کمیته داوران گفت: هنوز تصمیمی در مورد انتخاب مدنی فر، وحید کاظمی و بیژن حیدری برای قضاوت این دیدار نگرفته ایم. از آنجایی که نمی خواهم داوران زیر سوال ببرند، فقط می گویم در صورت استفاده از VAR، تیم داوری ما که این صلاحیت را دارند قضاوت می کنند. یعنی مود دوانی فر با کمک علیرضا ایلدروم و سعید قاسمی.

افشاریان ادامه داد: مهدی تاج برای استفاده از VAR تلاش زیادی کرده است. ما امیدواریم که اینطور باشد، اما واقعا نمی توانیم به طور قطعی بگوییم که چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی در مورد اینکه می گویند با این سیستم فقط در دربی به سلامت لیگ لطمه می زند، گفت: بدون اجازه فیفا کاری نمی کنیم. در این کشورهای همسایه شاهد بودیم که VAR فقط در یک ورزشگاه استفاده می شد. ما هم می خواهیم به سمتی حرکت کنیم که به زودی در همه مسابقات از این سیستم استفاده شود، اما اگر تابوی این موضوع در دربی شکسته شود، بسیار خوشحال و راضی خواهیم بود.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره احتمال استفاده از داور پشت دروازه در صورت تایید نشدن استفاده از VAR در دربی توضیح داد: خیر، احتمال زیادی وجود دارد که داور پشت دروازه نداشته باشیم و انشالله. ، با قضاوت صحیح داوران حق داده می شود و همه از دربی لذت خواهند برد.
افشاریان درباره شکایت کانون هواداران از اشکان سهری گفت: از همه مربیان می خواهم قبل و حین بازی به حرف هایشان توجه کنند تا حتی کوچکترین حرفی داوران ما را نابود نکند. سهری داور با تجربه ای است و به لطف قضاوت خوب او برای سومین هفته متوالی از او استفاده کردیم. محمود فخری هم مربی اخلاقی است اما صحبت هایش درباره سوهرکی باعث ناراحتی ما و خودش شد.

وی در ادامه گفتگو با برنامه صبحانه ایرانی افزود: متاسفانه اشکان سهری بعد از بازی بدون اجازه من صحبت کرد زیرا فشار زیادی به او وارد شد که اصلا قابل قبول نیست. ما نمی گوییم با او برخورد می کنیم، اما سعی می کنیم طبق قوانین با سورهی رفتاری داشته باشیم که با سایر داوران هم رفتار می کنیم. محرومش نمی کنیم اما ممکن است 2 یا 3 هفته این داور را در لیگ نداشته باشیم. سهری بسیار باتجربه است و دوست داریم به این نکته توجه کنید که با وجود فشار و عصبانیت صحبت نکنید. کار آنها غیرقابل دفاع بود اما از هواداران می خواهیم که در مورد برخی مسائل بحث نکنند تا آرامش به داوری بازگردد.

افشاریان در پاسخ به این سوال که دستگاه VAR از کجا وارد ایران می شود، گفت: در این مورد صحبت نکنیم زیرا هنوز هیچ چیز قطعی نیست. شرکت تحت قرارداد ما قبلاً مشخص شده است و روسی نیست. همان شرکتی است که در لیگ قهرمانان با آن کار کرده ایم که با AFC قرارداد دارد و ما آن را قبول داریم.

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)