افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
2

برتری پرسپولیس در آمار بردهای دربی – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 150875
برتری پرسپولیس در آمار بردهای دربی – پرسپولیس نیوز

پرسپولیس و استقلال 111 بار در دیدارهای رسمی و دوستانه به مصاف یکدیگر رفته اند و پرسپولیس در مجموع با 27 برد پیشتاز است. تیم‌های فوتبال قرمز و آبی ایران تاکنون در 101 مسابقه به مصاف یکدیگر رفته‌اند که نتایج 99 بازی از این تعداد قابل محاسبه است، البته اکثر رسانه‌ها به صلاحدید خود تمایلی […]

پرسپولیس و استقلال 111 بار در دیدارهای رسمی و دوستانه به مصاف یکدیگر رفته اند و پرسپولیس در مجموع با 27 برد پیشتاز است.

تیم‌های فوتبال قرمز و آبی ایران تاکنون در 101 مسابقه به مصاف یکدیگر رفته‌اند که نتایج 99 بازی از این تعداد قابل محاسبه است، البته اکثر رسانه‌ها به صلاحدید خود تمایلی به ورود به این موضوع ندارند.

در طول 101 دربی که تاکنون برگزار شده است، به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های استاندارد مسابقات فوتبال، نباید دو دعوا محاسبه شود.

در دربی شماره 6 12 مهر 1349 که یک بازی دوستانه بود، بازیکن استقلال تعویض شد و بازیکن دیگری به جای او وارد زمین شد. طبق قوانین فوتبال، بازیکن خروجی پس از تعویض نمی تواند در زمین حضور داشته باشد و فاقد شرایط است. اما در ادامه مسابقه همین بازیکن پس از استراحت و ریکاوری به زمین برگشت و گلزنی کرد.

اما در دربی شماره 23 که یک بازی دوستانه به افتخار مرحوم علی دانایی فرد بود، به دلیل اختلالی که در جریان مسابقه ایجاد شد، بازی به پایان نرسید و شاهد بازی 90 دقیقه ای نبودیم.

البته با احتساب این دو دیدار، پرسپولیس در تعداد بردهای دربی برتری دارد. با احتساب نتایج به دست آمده در زمان قانونی بازی و احکام انضباطی، قرمزهای ایران تاکنون 27 دربی و استقلال 26 پیروزی حتی با احتساب بردهای خود در دو دیدار غیرمعمول فوق الذکر کسب کرده اند. بازی هایی که در وقت قانونی با تساوی به پایان رسید و به ضربات پنالتی کشیده شد نیز جزو 48 تساوی دو تیم است.

تعداد دیدارهای رسمی دو تیم 95 بازی است که پرسپولیس با برتری 27 بر 24 صدرنشین بوده است. آخرین پیروزی استقلال در دربی به 19 اسفند 1394 یعنی 2114 روز مانده به دربی بعدی برمی گردد.

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)