افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

ایران یکی از کشورهای پیشرو در زمینه تحقیق و توسعه در جهان است.

  • کد خبر : 150851
ایران یکی از کشورهای پیشرو در زمینه تحقیق و توسعه در جهان است.

به گزارش بازار، محمد اسماعیل کفایتی امروز (سه شنبه 30 آذرماه) در نشست خبری دومین همایش و نمایشگاه مدیریت فناوری و افزایش تولید دانش بنیان در زنجیره ارزش صنعت نفت (پتروتک) که هفته آینده برگزار می شود، گفت: پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت طی یک سال گذشته با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، به ادغام مطلوبی در […]

به گزارش بازار، محمد اسماعیل کفایتی امروز (سه شنبه 30 آذرماه) در نشست خبری دومین همایش و نمایشگاه مدیریت فناوری و افزایش تولید دانش بنیان در زنجیره ارزش صنعت نفت (پتروتک) که هفته آینده برگزار می شود، گفت: پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت طی یک سال گذشته با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، به ادغام مطلوبی در اکوسیستم با پژوهشکده، بخش تحقیق و توسعه چهار شرکت اصلی و معاونت پژوهش و فناوری دست یافته است. وزارت نفت

وی افزود: جلسات متعددی برای بهتر شدن این همایش نسبت به سال گذشته برگزار کرده ایم و با شناسایی نقاط ضعف سعی در ارتقای تعداد شرکت ها نسبت به سال گذشته از نظر فنی و کیفی داریم و تمرکز ما بر حمایت از شرکت های جدید و رو به رشد است. شرکت ها.”

رئیس پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت ادامه داد: با برنامه ریزی و بررسی توانمندی های شرکت های جدید و در حال رشد، 100 شرکت جدید به صورت رایگان پذیرش و به پژوهشگاه صنعت نفت معرفی می شوند.

کفایتی با اشاره به اینکه برنامه ریزی بخش شرکت های مستقر در نمایشگاه بر عهده پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت است، گفت: شرکت های مستقر باید همراه با شرکت های جدید به تکمیل زنجیره ارزش کمک کنند.

وی با بیان اینکه علاوه بر بحث محتوایی که در کنفرانس پتروتک به نمایش گذاشته می شود، باید نسبت به سال گذشته خود را متمایز کنیم، اظهار داشت: مهندس بودن.

رئیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت گفت: نمایشگاه های زیادی در حوزه مهندسی در کشور برگزار می شود که این نشان از ظرفیت بالای مهندسی ایران دارد که بسیاری از آنها مربوط به صادرات است.

کفایتی با اشاره به اینکه پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت دو نشست تخصصی مهم در همایش پتروتک دارد، گفت: در نظر داریم در این همایش اقدامات موثری در فرهنگ فناوری و نوآوری انجام دهیم و علاوه بر مدیریت فناوری، مدیریت نوآوری نیز باید انجام شود. نیز به شیوه ای خاص پرداخته شود.

وی افزود: پارک نوآوری و فناوری به دنبال نوآوری باز است تا علاوه بر توانمندی های داخلی صنعت نفت به توانمندی های بیرونی کمک کند تا این صنعت دانش بنیان شود و زنجیره ارزش تکمیل شود.

رئیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت تصریح کرد: قانون جهش تولید که در سال گذشته تصویب شد فرصت خوبی برای سرمایه گذار و گروهی که کار توسعه انجام می دهند ایجاد کرد و با توجه به جدید بودن این قانون «مقدار زیادی وجود دارد. کار برای انجام.” با استفاده از این قانون و در نظر گرفتن ظرفیت مهندسی کشور می توانیم در آینده نزدیک جزو معدود کشورهای پیشرو در زمینه تحقیق و توسعه (R&D) و توسعه و سرمایه گذاری آن باشیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=150851

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.