افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
9

این 10 غذا باعث می‌شوند خواب ببینند!

  • کد خبر : 15067
این 10 غذا باعث می‌شوند خواب ببینند!

فیلم‌های ترسناک برنامه‌های تلویزیونی با محتوای مجرمانه، و استرس همگی می‌توانند باعث دیدن آشفته و کابوس شوند. آیا می‌دانید که غذاها و میان وعده‌هایی که می‌کنید می‌توانند بر کیفیت شما اثر بگذارند؟ غذاهایی که می‌کنیم می‌توانند تأثیر مستقیمی بر الگوی و کنترل رویایی‌هایی داشته باشند که می‌بینیم. اگر عادت به خواب از میان وعده‌های مختلف […]

فیلم‌های ترسناک برنامه‌های تلویزیونی با محتوای مجرمانه، و استرس همگی می‌توانند باعث دیدن آشفته و کابوس شوند. آیا می‌دانید که غذاها و میان وعده‌هایی که می‌کنید می‌توانند بر کیفیت شما اثر بگذارند؟

غذاهایی که می‌کنیم می‌توانند تأثیر مستقیمی بر الگوی و کنترل رویایی‌هایی داشته باشند که می‌بینیم. اگر عادت به خواب از میان وعده‌های مختلف قبل باشد، خوب است که زیر را در مورد ده غذایی می‌توان بر کیفیت خواب شما تأثیرگذار بود، توجه به قرار گرفتن:

10- سسهای تند

این 10 غذا باعث می‌شوند خواب ببینند!

احتمالاً شنیده‌ای که غذاها و سس‌های تند باعث خواب می‌شود، ببینیم و یا ممکن است خود شما نیز آن را بپذیرید. با توجه به پژوهش‌هایی که اخیراً صورت گرفته است، این باور به اثبات رسیده است.

پژوهشی که در نشریه Frontiers in Psychology به چاپ رسیده است می‌دهد افرادی را که مصرف می‌کنند نمی‌توانند راحت کنند و هم چنین رویای آشفته و استرس‌زایی را در خواب تجربه تجربه کنند. غذاهای تند می دهند بدن را تغییر می دهند که باعث تغییر در اطلاعات خواب می شود.

همچنین پژوهشی در دانشگاه استرالیا نشان داد که سس تند الگوی خواب را به هم می‌زند. در آزمایشی که همراه با غذای سس تند انجام شد و خردل شد تا مواد غذایی ثبت شوند را در اثر خوردن این غذاها ایجاد می‌کنند.

. با بالاهای بدن به دلیل مصرف سس فعالیت مغزی دچار مشکلات می‌شود کابوس‌ها راه خود را به خواب‌های باز می‌کنند.

9- کیک و بیسکویت

این 10 غذا باعث می‌شوند خواب ببینند!

از کودکی همیشه به ما گفته شده است که مصرف شکر و شیرینی‌جات قبل از خواب است. می‌دانیم که مصرف شکر باعث افزایش وزن می‌شود، بیماری‌های معالجه‌ای که می‌تواند باعث افزایش وزن شود. اما آیا مصرف شکر قبل از خواب می‌تواند باعث دیدن کابوس شود؟

در تحقیقی که در نشریه Frontiers in Psychology به چاپ رسیده، 31 درصد آن‌ها در آزمایشی بعد از خوردن کیک و بیسکویت خواب‌های عجیب و غریب و غریب را گزارش کردند.

این غذاهای شکر می‌توانند اطلاعات مغزی را در خواب ببینند که می‌رود. بنابراین سعی کنید حداقل شش ساعت قبل از خواب از مصرف شیرینی و شکر پرهیز کنید.

8- پنیر

این 10 غذا باعث می‌شوند خواب ببینند!

وقتی از غذاهایی به میان می‌آید که باعث ایجاد مشکل در خواب دیدن کابوس می‌شود، پنیر درصد را به خود اختصاص می‌دهد. در همان که در بالاتر از آن اشاره، مصرف لبنیات ارتباط زیادی با آمدن کیفیت خواب داشت. تقریباً 44 درصد از مشتریان گزارش کردند که بعد از پنیر و لبنیات خواب‌هایی که از حالت طبیعی خارج بوده است.

در سال 2005، یک پژوهش بریتانیایی نسبت به مصرف پنیر با کابوس‌های شبانه ربا ثاث. این تحقیق هدف شفاف سازی در رابطه با این که مصرف پنیر باعث ایجاد شبانه می شود، طراحی شد.

در این از نوع پنیر برای تحقیقات مورد استفاده قرار گرفت و برخی از آنها نشان دادند که این باور درست است. از سوی دیگر، برخی از پنیرها باعث ایجاد خواب‌های خیلی عجیب و غریب می‌شوند و در عین حال واضح هستند.

7- سس سالاد

این 10 غذا باعث می‌شوند خواب ببینند!

یکی دیگر از غذاهایی که باعث دیدن خواب‌های آشفته، سس سالاد و سایر سس‌های شیرین می‌شود. این گونه و دسرها حاوی شکر هستند که باعث بیدار نگه داشتن شما طول شب یا حتی بر هم زدن می شوند. قبل از تهیه سس به سالاد خود در هنگام، جدول مواد غذایی روی بطری نوشته شده است تا بتوانید شکری را که برایتان کمین کرده است را تشخیص دهید.

در پژوهشی که در نشریه Frontiers in Psychology به چاپ رسیده است، چاشنی‌های شیرین یا سس‌های شیرین مسبب مسبب ایجاد خواب‌ها در برخی از شرکت‌کنندگان بوده است. شکر اضافی‌های نامناسب موجود در سس‌های سالاد به شدت کیفیت خواب شما با ایجاد خواب‌های بد یا بیدار در طول شب تحت تأثیر قرار می‌دهند. دوری کردن از این شکر اضافی باعث می‌شود که از هیولاهای خواب شبانه‌تان در امان بمان.

6- پاستا

این 10 غذا باعث می‌شوند خواب ببینند!

کربوهیدرات‌ها یکی از ضروری‌ترین بخش‌های یک رژیم غذایی مناسب، چون بدن آن‌ها را گلوکز می‌کند، که از اشکال شکر است، و آن‌ها را به مصرف می‌رسانند و به عنوان سوخت مصرف می‌کنند. با این کربوهیدرات‌ها برای بدن انسان، قبل از خوابیدن از خوردن آن‌ها پرهیز کنید. همان‌طور که شکر الگوهای خواب را بهم، پس جای تعجب نیست که همین کار را با بکنند.

شرکت‌کنندگان بعدی گزارش کردند که بعد از خوردن و پاستا خواب آشفته‌ای را کرده‌اند و گروه کوچکی از دیدن رویای‌های عجیب و غریب را را می‌کنند. پژوهش‌ها نشان می‌دهند که مصرف پاستا قبل از خواب نسبت به سایر غذاها باعث می‌شود که در خواب، به غیر از لبنیات و سس‌های سس‌ها نیز بخوابند.

به طور کلی مشکلی با صرف این غذای خوشمزه ایتالیایی وجود ندارد. اما بهتر است که این غذا را زودتر مصرف کنید تا از خواب‌های آشفته و کابوس در امان باشید.

5- چیپس سیب زمینی

این 10 غذا باعث می‌شوند خواب ببینند!

غذاهای چرب چیهای سیب زمینی برای سلامتی مضرند به: حاوی تعداد زیادی هستند، دلیل‌هایی که می‌توانند به سلامتی و تغذیه‌ای کمک کنند و غذاهایی را که به آن‌ها می‌دهند، در کنار آن‌ها هستند. در تحقیقی محققان دریافتند که خوردن غذاهایی مانند می‌شود که افراد خواب کیفیت پایینی را تجربه کنند و به خوبی احساس کنند. نتایج تحقیق آن‌ها نشان داد که کیفیت خواب به نوع و مقدار غذایی که مصرف می‌کند.

در تحقیقی که در نشریه Frontiers in Psychology به چاپ رسیده است که حدود 12.5 درصد از خواب‌ها به دلیل خوردن غذاهای چرب مانند چیپس‌ها اتفاق می‌افتد. میان وعده‌های هم می‌تواند باعث شود که هم خوردن شما، و در طول شب برای شما مشکل ایجاد کند. بدنتان در زمانی که در خواب هستید، سعی می‌کنید غذاهایی را که خودتان وارد کرده‌اید، بخورید و از آن‌ها قبل از خواب چه غذاهایی بخورید.

تغییری که در میان مصرف می‌کنید به میان وعده‌های قبل از خواب می‌تواند به کاهش کمک کند. اما کنار گذاشتن همه اسنک‌ها تنها تضمین شده برای تجربه خواب خوب است.

4- نوشابه

این 10 غذا باعث می‌شوند خواب ببینند!

در عمل، نوشیدنی‌های گازدار غذا نمی‌شوند. اما آن چیزی که می‌نوشید به اندازه همان غذایی است که می‌خورید. نوشیدنی‌های کافئیندار فرآیند خواب را بسیار خواهد کرد.

نوشابه ها به متعددی برای بدن مضر هستند. برای مثال، ممکن است باعث افزایش وزن شود، و افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قش.

نوشابه‌ها برای بدن ایجاد می‌کنند، همچنین دلیل وجود زیاد شکر کافئین می‌تواند باعث دیدن کابوس‌ها شود. کافئین به مستقیم حتی در خواب نیز را حرکت می‌کند، که دیدن رویای ناخوشایند در خواب خواهد بود.

بعد از نوشابه مغز جستجو می‌کند آرامش خود را به دلیل تأثیر کافئین بازیابد با آن مقابله کند، که سبک شدن خواب و دیدن رویای‌های آشفته و عجیب و غریب و غریب. پرهیز از کافئین به مدت چهار تا قبل از خواب می‌تواند هشتد دیدن بد را کاهش دهد. اگر به کافئین حساس هستید حتی الامکان تا 12 ساعت قبل از خواب از مصرف آن پرهیز کنید.

3- شکلات

این 10 غذا باعث می‌شوند خواب ببینند!

با توجه به این که در گزارش جدید دانشمند به خوردن شکلات منجر به خواب ریتم و تجربه کابوس‌های خشونت‌آمیز می‌شود. شکلات‌ها حاوی کافئین هستند که باعث تجربه رویای برای شکلات دوستان می‌گردند. تحقیقات نشان داده است که مردان نسبت به زنان بیشتر تحت تأثیر مصرف شکلات قرا هستند. در برخی از افراد مصرف کننده شکلات ایجاد می شود که حتی در خواب فریاد هم می زنند.

شکلات است که می‌تواند تأثیرات روانشناختی متعددی را بگذارد که باعث شود خواب‌های بیشتر شود. حتی خواب نیز که آن تلخی قبل از آن است که می‌تواند باعث ایجاد مشکل در خواب و دیدن کابوس‌های شبانه شود.

این تجربه‌های هم چنین حاوی تئوبرومین هستند که ماده قلیایی است و ضربان آن را می‌دهد و باعث می‌شود زمان را در شب بیدار بمانید. این غذای خوشمزه و مفید است، سعی کنید آن را به یک وعده عصرانه امتحان کنید.

2- سرخ کردنی ها

این 10 غذا باعث می‌شوند خواب ببینند!

خیلی از باورها که غذاهای سرخ شده را دارند، اما سخت است، بسیار خوب آن‌ها را انکار کرد. اگر به غذایی که می‌خورید دقت کنید در آن‌ها ماده ای پیدا می‌شود که سرخ باشد. به عنوان مثال در اکثر غذاها از پیاز سرخ شده استفاده می شود. به فرهنگ غذاهای ایرانی کمتر غذایی پیدا می شود که پایه ای از سرخ کردنی ها ندارد.

با تنوع بسیار زیاد سرخ کردنی‌هایی که در حال حاضر دارند، هنوز سیب زمینی سرخ از محبوب‌ترین‌هاست. برخی دوست آن را با کچاپ، فلفل و پنیر، و هم آن را به صورت ساده و نمک بخورند.

به هر، در مصرفیات مشخص شد که غذاهای چرب مانند سیب زمینی مصرف کرده بودند، با کابوس شبانه‌دارند. برای بدن هضم مواد غذایی با کربوهیدرات بالا چرب بسیار سنگین و طولانی که باعث می‌شود فرد خواب سبکی داشته باشد و نتواند خواب عمیق و با کیفیت را تجربه کند. مصرف سیب تنوری حل بهتری است میزان کاهش میزان کاهش و خواب با کیفیت بهتر را تجربه کنید.

1- بستنی

این 10 غذا باعث می‌شوند خواب ببینند!

یکی از خوردنی‌هایی که می‌تواند تأثیری بر کیفیت خواب داشته باشد بس است. بستنی با و زیاد درست می‌شود و قبل از خواب مصرف می‌شود برای سوزاندن آن زمان نمی‌تواند داشته باشد. خوردن بستنی از خواب بدن را برای می‌کند که این امر پیام‌های را به مغز می‌رساند و باعث کابوس‌های شبانه هنگام خواب می‌شود.

خوردن چند بستنی قبل از خواب و به هنگام تلویزیون در نگاه اول بی‌ضرر نظر می‌رسد، اما آنچه را که فکر می‌کنم به بدن خود برسانید، بیشتر خواهد شد. مصرف بستنی از خواب نه تنها احتمال دیدن شبانه را می‌تواند باعث افزایش وزن شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=15067

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.