افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
10

طرز تهیه نان پفکی و تازه

  • کد خبر : 15055
طرز تهیه نان پفکی و تازه

طرز تهیه نان پفکی و تازه   تهیه پفکی و تازه: طرز تهیه که شما عزیزان می بینید در قدیم مردم در خانه نان درست می کنند. با گذشت زمان پیشرفت تکنولوژی و احداث نانوایی ها، مردم نان را از بیرون میخرند. اما هستند خانه داری که هر تصمیم به درستی نان می گیرند.با اسمارتک […]

طرز تهیه نان پفکی و تازه

 

تهیه پفکی و تازه: طرز تهیه که شما عزیزان می بینید در قدیم مردم در خانه نان درست می کنند. با گذشت زمان پیشرفت تکنولوژی و احداث نانوایی ها، مردم نان را از بیرون میخرند. اما هستند خانه داری که هر تصمیم به درستی نان می گیرند.با اسمارتک نیوز در این جذاب همراه باشید.

 

نان پفکی تازه یا نان پیتا یک نان بسیار خوشمزه می باشد و طرز تهیه آن نیز راحت است . پیتا را می توانید با انواع خوراک ها، مخصوص کوفته گوشت بره میل کنید. اگر داشتید یک نان خوشمزه، راحت اشتها برانگیز توی خونه پخت می تونید روی نان پیتا حساب ویژه باز کنید.

مواد لازم برای نان پفکی و تازه:

  • آرد سفید 450 گرم
  • مخمر خشک 1 قاشق چایخوری
  • نمک 1 قاشق چایخوری
  • شیر کم چرب 150 میلی لیتر
  • روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری
  • کنجد 1 قاشق غذاخوری (برای تزیین)
  • سیاه دانه 1 قاشق غذاخوری (برای تزیین)
  • آب گرم 150 میلی لیتر

 

۱- برای تهیه نان پفکی تازه ابتدا آرد سفید را داخل یک ظرف الکنید. دو یا سه مرتبه این کار را انجام دهید چون باعث می شود آرد سبک شود. سپس مواد خشک دیگر یعنی نمک و مرمر را به آن اضافه کنید.

3- وقتی خمیر آماده شده روی آن را بپوشانید و 10 دقیقه داخل محیط آشپزخانه قرار گیرد.

۴- پس از گذشت این زمان روی میز کار آرد بپاشید و به دست های خود نیز آرد بزنید. خمیر را از ظرف بیرون بیاورید. پف خمیر را بگیرید و ۵ دقیقه دیگر ورز دهید تا نرم شود. هر چه خمیر را بیشتر ورز دهید چسبندگی آن کمتر شود. وقتی خمیر کاملا نرم و یکنواخت شد، ورز دادن را انجام دهید.

۵- کمی روغن کاسه بریزید و خمیر را به اضافه کنید و چند مرتبه تا همه جای آن به روغن آغشته شود. دوباره سر را با سلفون بپوشانید و یک ساعت دیگر در جای گرم تا حجم خمیر دو برابر شود.

۶- پس از گذشت یک ساعت خمیر نان پفکی آماده است. قبل از اینکه بخواهید خمیر را پهن کنید، فر را با دمای 230 درجه سانتی گراد روشن کمرناد. روی سینی فر مقداری آرد بپاشید. با استفاده از یک چاقوی بزرگ خمیر را به هشت قسمت مساوی تقسیم کنید. دیگر خمیر را ورز ندهید تا حباب های هوای داخل خمیر از بین نرود.

۷- روی میز کمی آرد بپاشید، یک تیکه از را روی آن گذاشته با وردنه به شکل بیضی قطر قطر ۳ میلی متر باز کنید تا دراز شود. سپس آن را به سینی فر انتقال دهید. با برس کمی شیر روی خمیر بمالید سپس کنجد و سیاه دانه روی آن بپاشید.

۸- در این مرحله خمیر آماده است که داخل فر برود و دیگر نیازی به ور آمدن ندارد. سینی را داخل فر تا نان ها پخته می شوند. تقریباً حدود 6 دقیقه زمان لازم است تا نان ها پف کرده و پخته شوند.

نکات کلیدی در مورد تهیه نان پفکی تازه:

– هنگام ورز دادن خمیر نان پیتا سعی کنید خیلی خشک نباشید چون کیفیت نان پایین می د.

– مخلوط آب و شیر در این خمیر بافت نان را بسیار نرم و لطیف می کند.

– اگر می توانید خمیر را قبل آماده کنید، اجازه دهید در طول شب خمیر داخل یخچال یر دیر د در این حالت نیز خمیر به همان میزان، اما آرامتر ور آمده و طعم بهتری خواهد داشت.

– تزیینی روی نان مواد کاملا دلخواه است و می توانید آنها را حذف کنید.

– برای عمل آمدن خمیر نان پفکی تازه به اشتباه آن را در داغ مثل روی بخاری یا رادیاتور قرار داد.

The post طرز تهیه نان پفکی و تازه appeared first on اسمارتک نیوز.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=15055

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.