افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
3

اعتراف نشریه آمریکایی به ناتوانی شرکای آمریکایی و عرب در کنترل ارتش یمن – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 150423
اعتراف نشریه آمریکایی به ناتوانی شرکای آمریکایی و عرب در کنترل ارتش یمن – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه آمریکایی «ستاره اند استرایپ» متخصص در امور نظامی روز دوشنبه با اشاره به اینکه دولت بایدن تحت فشار گسترده عمومی برای توقف جنگ غزه است، اذعان کرد که آمریکا به نظر می رسد آمریکا باشد. عدم قدرت بازدارندگی: جلوگیری از حملات نیروهای مسلح یمن (انصارالله) ضد اسرائیل است و به […]

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه آمریکایی «ستاره اند استرایپ» متخصص در امور نظامی روز دوشنبه با اشاره به اینکه دولت بایدن تحت فشار گسترده عمومی برای توقف جنگ غزه است، اذعان کرد که آمریکا به نظر می رسد آمریکا باشد. عدم قدرت بازدارندگی: جلوگیری از حملات نیروهای مسلح یمن (انصارالله) ضد اسرائیل است و به دنبال شرکای منطقه ای برای مقابله با صنعا در دریای سرخ است.

این نشریه آمریکایی متخصص در امور نظامی با تردید در قدرت نظامی آمریکا و متحدان عرب منطقه ای آن برای مهار نیروهای مسلح یمن نوشت: اقدام نظامی یا اقدام تنبیهی برای قرار دادن جنبش انصارالله در فهرست کشورهای حامی تروریسم می تواند. شرایط و تلاش های سازمان ملل متحد را پیچیده می کند “برای تحت الشعاع قرار دادن و شکست سازمان ملل و سایر فعالان در مذاکرات صلح بین صنعا و ریاض.”

این گزارش می افزاید: تداوم حمله جنبش انصارالله به اراضی اشغالی نشان دهنده حقیقت خشم ملت های منطقه غرب آسیا در پاسخ به تجاوزات اسرائیل به مردم غزه است چرا که بمباران هوایی ارتش اسرائیل منجر به «گسترش گسترده» شد. ویرانی غزه و کشتار بیش از 18000 غیرنظامی فلسطینی از جمله زنان و کودکان پایان یافته است.

پیش از این ارتش یمن شنبه گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرد که توقف حملات به صهیونیست ها و کشتی های عازم سرزمین های اشغالی منوط به ارسال کمک های بشردوستانه به غزه و توقف جنایت رژیم صهیونیستی در حمایت از قدرتمندان نوار غزه و رژیم صهیونیستی است. مقاومت فلسطین افزود: کشتی هایی که هیچ رابطه ای با اسرائیل ندارند یا به آنجا سفر نمی کنند اجازه عبور خواهند داشت.

در گزارش این نشریه آمریکایی آمده است: وابستگی ایالات متحده به عربستان سعودی بیهوده است زیرا آنها ناامیدترین طرف در نبرد تهاجمی علیه جنبش انصارالله هستند زیرا می خواهند خود را از جنگی که به اعتبار بین المللی و جاه طلبی آنها آسیب رسانده رها کنند. “اهداف منطقه ای”، زیرا به هیچ یک از نتایج مورد نظر از جمله نابودی یا حتی تضعیف قدرت نظامی و سیاسی صنعا دست نیافته اند.

الجزیره روز دوشنبه در مطلبی مشابه گزارش داد که ارتش یمن به کشتی دیگری که عازم سرزمین های اشغالی بود اجازه عبور از دریای سرخ را نداد.

بر این اساس نیروهای مسلح یمن این کشتی را مجبور کرده اند برای رسیدن به سرزمین های اشغالی از دریای سرخ عبور نکند.

پیشتر گیدئون جولبار، مدیر کل بندر ایلات در سرزمین های اشغالی اعلام کرده بود که تهدیدات یمنی برای جلوگیری از خروج کشتی ها از سرزمین های اشغالی منجر به از دست رفتن 80 تا 85 درصد سود این بندر شده است.

در این گزارش به نقل از جولبار، تهدیدات یمنی از اواسط ماه گذشته باعث شده این بندر آسیب جدی ببیند.

پیشتر محمد البخیتی، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن اعلام کرده بود که نیروهای مسلح یمن مصمم هستند تا از به حرکت درآوردن رژیم صهیونیستی جلوگیری کنند.

یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: نیروهای مسلح یمن تحت هر شرایطی تصمیم مسدودسازی محموله های رژیم (صهیونیستی) را اجرا خواهند کرد. ایالات متحده و انگلیس به جای تشکیل ائتلاف نظامی، باید به رژیم غاصب مورد حمایت خود دستور دهند که غذا، دارو و سوخت وارد غزه شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=150423

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.