افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
7

9 روش عملی و مفید برای داشتن خواب راحت

  • کد خبر : 15031
9 روش عملی و مفید برای داشتن خواب راحت

رعایت بهداشت خواب و زندگی منظم و کافی برای سلامت کلی فرد است. خیلی از ما هنگام خواب با مشکلات زیادی می‌شویم که روی. شروع یک عالی با خوابی آرام در شب ممکن است خواهد بود و افراد به دنبال ترفندهایی برای داشتن خوابی آرام راحت هستند. در این مطلب از اسمارتک نیوز قصد داریم […]

رعایت بهداشت خواب و زندگی منظم و کافی برای سلامت کلی فرد است. خیلی از ما هنگام خواب با مشکلات زیادی می‌شویم که روی. شروع یک عالی با خوابی آرام در شب ممکن است خواهد بود و افراد به دنبال ترفندهایی برای داشتن خوابی آرام راحت هستند.

در این مطلب از اسمارتک نیوز قصد داریم 9 راهکار برای خواب بهتر را با بررسی انجام دهیم. اگر می‌خواهید شب‌های آرام و روزهای پرشوری داشته باشید، از این نکات استفاده کنید هر فرد خواب مناسب و کافی می‌تواند روز بهتری برای خود بسازد زیرا انرژی دارد و با توجه به کیفیت زمان و زمان خود را افزایش می‌دهد. با ما همراه باشید.

1- ریتم خواب خود را حفظ کنید

خواب راحت 1

ریتم شبانه روزی خواب، شما را وادار می کند که هر روز در یک ساعت معین و به میزان مشخ. در واقع که شما سعی می کنید از چرخه خود پیروی کنید، بدن به آن عادت کرده و یک طبیعی ثابت خواهد داشت. با این کار کیفیت خواب شما بهتر خواهد شد. بهتر است در روزهای آخر هفته که معمولاً می‌دهید بهتر باشد خواب خود را حفظ کنید.

2- برای خود تشریفات قبل از خواب ایجاد کنید

خواب راحت2

تشریفات خواب ممکن است شامل یک حمام یا نوشیدن یک فنجان شیر باشد.همچنین می‌توان یک میان وعده سبک کنید. از موسیقی آرام بخش نیز غافل نشوید زیرا می‌توان آهنگ خواب را برای شما تداعی کند. ریلکس یا مدیتیشن نیز از کارهایی است که می‌توان قبل از خواب انجام داد. با استفاده از این تشریفات بدن شما به طور طبیعی آمادگی لازم برای یک خواب راحت رحد به با.

3- وسایلی که حواس پرتی برای شما ایجاد می کند را از اتاق خواب خود خارج کنید

خواب راحت3

برای اطمینان از اینکه خواب آرامی دارد، مانند تلویزیون و کامپیوتر را از خواب خود بردارید. دور نگه داشتن این وسایل باعث می‌شود تا فرصت کافی برای آرامش قبل از خواب را بدهند. همچنین یک خواب قبل از تلفن همراه خود خاموش کرده و با ذهنی آرام‌تر استقبال خواب مراجعه کنید.

4- استفاده از دستگاه‌هایی با الکترونیکی را در زمان خواب محدود کنید

خواب راحت 4

دستگاه‌های الکترونیکی موبایل و تبلتی ساطع می‌توانند باعث ایجاد اختلال در عادت‌های خواب افراد شوند. بهتر است در اتاق خواب خود از این دستگاه ها استفاده کنید. و با دستگاهی که همیشه تولید می‌کند در خواب باعث استرس و خشونت در افراد می‌شود.

5- اتاق خواب خود را خنک نگه دارید

خواب راحت4

برای داشتن یک خواب بهتر است از محیط را کمی پایین‌تر حد معمول داشته باشید. بدن در این حالت به حالت بیداری سرد می‌شود و نیاز کمتری به گرما دارد. نگه داشتن اتاق خواب در حدود 65 اسمارتک نیوز فارنهایت (حدود 18 اسمارتک نیوز سلسیوس) به کمک می‌کند تا به خواب عمیق‌تری فرو رود. همچنین اتاق کلافگی باعث گرمای هوا می‌دهد و باعث می‌شود کمتر احساس گرما و تشنگی داشته باشید و از خواب بیدار نشوید.

6- قبل از خواب از مصرف چای و قهوه خودداری کنید

خواب راحت ۵

حتماً شنیده‌ها که چای و قهوه می‌توانند به بیدار ماندن بیشتر کمک کنند. نوشیدن قهوه در هنگام عصر باعث تقویت می‌شود اما اگر این نوشیدنی‌ها حدود 4 ساعت قبل از ساعت خود بنوشید، نمی‌توانید بخوابید. این نوشیدنی‌ها خاطر داشتن کافئین و تئین مشکل در زمان خواب است و آن قبل از خواب هرگز نباید نمی‌شود.

7- چرت روزانه خود را محدود کنید

خواب راحت ۶

خواب‌های کوتاه در طول روز اگر از معینی بگذرد باعث خواب‌زدگی در شب می‌شود. اگر در طول روز احساس خواب می کنید می توانید یک چرت کوتاه روزانه بزنید. یک ساعت زنگ دار را تنظیم کنید تا چرت شما کوتاه و کارآمد باشد. حدود 20 دقیقه خواب در طول روز که معمولاً بعد از وعده کارایی شما را می‌دهد و از طرفی از خواب شبانه شبانه نیز.

8- صداهای مختل کننده و نور را کم کنید

خواب راحت ۸

اگر صدای اطراف شما را از خواب می‌گیرند، سعی کنید از دستگاه‌های صدا استفاده کنید. همچنین نور را در اتاق خواب خود به حداقل برسانید. برای جلوگیری از تابش نور نیز می توانید از ماسک خواب بهره مند شوید. با این عوامل مختل کننده خواب شما به می‌یابد و به خواب عمیق‌تری فرو رفت.

9- برای حل مشکلات خواب خود با پزشک مشورت کنید

خواب راحت9

نارکولپسی و سندروم پای بیقرار روی الگوی خواب شما تاثیر می‌گذارند. علاوه بر این بر این اضطراب و عوارض نیز باعث افزایش بی‌خوابی‌های شبانه می‌گردند. بهتر است برای داشتن یک خواب سالم و راحت با پزشک خود مشورت کنید. وی می‌تواند راهکارهای مفیدی برای حل مشکلات خواب شما پیش رویتان قرار دهد.

امیدواریم با این نکات بتوانید بهتر بخوابید و روزهایی را تجربه کنید و بیشتر اسپری کنید. اگر شما راهکاری برای بهبود کیفیت خواب دارید، حتماً در نظرات آن را با ما و خوانندگان اسمارتک نیوز در میان بگذارید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=15031

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.