افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

کاهش چشمگیر کلاهبرداری اینترنتی با همکاری وزارت ارتباطات و پلیس فتا

  • کد خبر : 150185
کاهش چشمگیر کلاهبرداری اینترنتی با همکاری وزارت ارتباطات و پلیس فتا

به گزارش بازار، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش فرماندهان انتظامی استان ها و مرکز فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) با بیان اینکه امروزه وابستگی بیشتر زندگی مردم به فناوری اطلاعات غیرقابل انکار است، گفت: . ابزار نسبت به گذشته وی گفت: ابزارهای ارتباطی و فناوری اطلاعات در حال توسعه […]

به گزارش بازار، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش فرماندهان انتظامی استان ها و مرکز فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) با بیان اینکه امروزه وابستگی بیشتر زندگی مردم به فناوری اطلاعات غیرقابل انکار است، گفت: . ابزار نسبت به گذشته وی گفت: ابزارهای ارتباطی و فناوری اطلاعات در حال توسعه است و سرعت پیشرفت در این زمینه بسیار بالاست.

وی افزود: امروزه فناوری هایی مانند هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و داده های بزرگ در حال تبدیل شدن به ابزارهای عمومی هستند که زمان بلوغ آنها به زمان های بسیار کوتاه تری، سال ها و ماه ها رسیده است.

زارع پور ادامه داد: این سرعت اتفاقات باعث می شود هم کار ما به عنوان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مجری توسعه زیرساخت های ارتباطی کشور و هم فعالیت آن به عنوان پلیس فتا و مدافع حقوق مردم در این زمینه باشد. سخت تر.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: به هر حال مردم با تحولات جدید در حوزه فضای مجازی همراه می شوند و در فضاهای جدیدی که ایجاد می شود حضور خواهند داشت بنابراین به عنوان دولت وظیفه داریم زیرساخت های لازم را فراهم کنیم. و حفاظت از حقوق مردم در حفاظت از فضاهای فناوری جدید.

وی با بیان اینکه کار هر دو مجموعه بسیار سخت است و همکاری مشترک می تواند برای مردم برکت و ثمر داشته باشد، ادامه داد: در چارچوب همکاری مشترک باید زیرساخت ها، نیازها، چارچوب ها و لوازم امنیتی را در مسیر توسعه در نظر بگیریم. . به طوری که متولیان امنیت در فضای مجازی در دفاع از حقوق مردم و برخورد و کشف متخلفان موفق و مؤثر بوده و در نهایت مردم برای فعالیت در فضای مجازی اطمینان بیشتری داشته باشند.

زارع پور خاطرنشان کرد: سال گذشته به دنبال همکاری مشترک پلیس فتا و وزارت ارتباطات در زمینه مبارزه با کلاهبرداری سایبری یا فیشینگ، شاهد کاهش چشمگیر جرایم در این زمینه بودیم.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: درست است که وزارت ارتباطات توسعه را دنبال می کند، اما قطعا تلاش می کنیم در مسیر توسعه به نیازهای امنیتی و دفاعی توجه کنیم تا مردم آسیب کمتری ببینند و از فناوری های نوین بهره ببرند. در عین حال، روند مبارزه با جرایم رایانه ای و سایبری نیز باید تسهیل شود.

وزیر ارتباطات گزارشی از برخی دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم ارائه کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=150185

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.