افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

تکمیل 20 پروژه بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی در قزاقستان تا سال 2027

  • کد خبر : 149813

به گزارش خبرنگار بازار؛ دفتر نخست وزیری قزاقستان از تصویب و ابلاغ طرح جامع توسعه پروژه های نفت، گاز و پتروشیمی در این کشور خبر داد. بر اساس اطلاعات منتشر شده در روزنامه آستانه تایمز، علیخان اسماعیل اف، نخست وزیر قزاقستان، طرح جامع توسعه پروژه های بزرگ نفتی و پتروشیمی در این کشور برای سال […]

به گزارش خبرنگار بازار؛ دفتر نخست وزیری قزاقستان از تصویب و ابلاغ طرح جامع توسعه پروژه های نفت، گاز و پتروشیمی در این کشور خبر داد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در روزنامه آستانه تایمز، علیخان اسماعیل اف، نخست وزیر قزاقستان، طرح جامع توسعه پروژه های بزرگ نفتی و پتروشیمی در این کشور برای سال های 2023 تا 2027 را امضا کرده است که هدف اصلی آن تامین نیازهای بازار داخلی کشور که در حال توسعه اعلام شده است، به ویژه در صنایع وابسته.

در چارچوب این طرح جامع، قرار است تا پایان سال 2027، 20 پروژه نفت، گاز و پتروشیمی به ارزش 37.3 میلیارد دلار در قزاقستان به بهره برداری برسد. گفته می شود بیشتر پروژه های مذکور در میادین نفتی تنگیز، کاراچغانک و کاشاگان واقع شده اند.

دولت قزاقستان قصد دارد تا سال 2027 تولید نفت خود را به 105.5 میلیون تن در سال افزایش دهد و همچنین تولید گاز این کشور را به بیش از 82 میلیون تن در سال برساند. قزاقستان همچنین سه پروژه بزرگ را برای توسعه بازار پتروشیمی خود در دوره فوق تعریف کرده است.

به عنوان مثال، آستانه تنها در چارچوب پروژه توسعه پالایشگاه «شیمکنت» قصد دارد ظرفیت تولید این پالایشگاه را از 6 میلیون تن در سال 2023 به بیش از 12 میلیون تن در سال 2029 افزایش دهد. با توجه به اهداف دولت قزاقستان، این کشور باید ظرفیت تولید خود را در بخش فرآورده های نفتی بیش از 18 میلیون تن افزایش دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=149813

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.