افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

مدارس غیردولتی بر اساس کیفیت طبقه بندی می شوند.

  • کد خبر : 149734
مدارس غیردولتی بر اساس کیفیت طبقه بندی می شوند.

به گزارش بازار، نمایندگان در جلسه علنی امروز (دوشنبه 30 آذرماه) شورای اسلامی در جریان بررسی دومین گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری درباره اصلاح موادی از قانون تشکیل و اداره مدارس. و مراکز آموزشی غیردولتی با ماده 5 این طرح با 162 رأی موافق، 10 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 221 […]

به گزارش بازار، نمایندگان در جلسه علنی امروز (دوشنبه 30 آذرماه) شورای اسلامی در جریان بررسی دومین گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری درباره اصلاح موادی از قانون تشکیل و اداره مدارس. و مراکز آموزشی غیردولتی با ماده 5 این طرح با 162 رأی موافق، 10 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 221 نماینده حاضر در جلسه تصویب شد.

ماده 5 این طرح مقرر می دارد: در بند ج ماده 5 قانون عبارت «مراکز آموزشی غیردولتی در سطح ملی و استانی» با عبارت «مراکز غیردولتی» و یک بند به عنوان یک بند جایگزین می شود. حرف د) شرح داده می شود و موارد زیر به ماده 5 اضافه می شود:

د- در اجرای راهبرد 19/3 فصل هفتم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش. تدوین مدل نظام‌مند رتبه‌بندی سالانه مدارس و مراکز آموزشی و آموزشی غیردولتی به منظور شفاف‌سازی عملکرد و ارتقای کیفیت و تقویت انگیزه‌های صلاحیت منطقی و علمی در بین آنها بر اساس شاخص‌های کیفیت آموزشی و آموزشی برنامه درسی، نیروی انتظامی و فضا و تجهیزات و تصویب آن در شورای عالی آموزش و پرورش.

همچنین نمایندگان مجلس ماده 6 این قانون را که مربوط به اداره مراکز و مدارس غیردولتی با هدایت یا مؤسس افرادی است که دارای سمت هستند و در نهایت با درخواست کمیسیون آموزش، تحقیقات و پژوهش، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. و کمیسیون فناوری و با تصویب رئیس مجلس این بند مجددا بررسی و به کمیسیون آموزش ارجاع شد.

بر اساس ماده 6 این طرح؛ ماده 6- در ماده (8) قانون:

الف- یک بند به شرح زیر به عنوان بند «X» اضافه می شود:

ک – داشتن حداقل پنج سال سابقه فعالیت آموزشی، پژوهشی یا فرهنگی (برای تاسیس متقاضی یا اکثریت مطلق اعضای متقاضی)

ب- تبصره ای به شرح زیر به عنوان تبصره (4) اضافه می شود:

تبصره ۴- اشخاص موضوع ماده (۳) قانون مدیریت دارایی‌های مقامات، مقامات و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۹۳/۸/۱۳۹۳ مجمع تشخیص مصلحت نظام و کلیه مدیران و معاونین (ستاد، استانها، شهرها، مناطق و نواحی) اشخاص حقوقی موضوع. ماده (5) قانون مدیریت خدمات عمومی مصوب 1397/8/7 و بستگان درجه یک آنها نمی توانند مؤسس یا مدیر مدرسه یا مرکز آموزشی غیردولتی موضوع ماده (2) این قانون باشند. وزارت آموزش و پرورش موظف است حداکثر ظرف مدت شش ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون، اعطای مجوز را برای کلیه مدارس یا مراکز آموزشی غیردولتی موجود بررسی و مطابق با مفاد این ماده اصلاح کند. متخلفان از این وظیفه به یک تا سه سال انفصال موقت از خدمات دولتی و عمومی با واریز معادل شهریه دریافتی از فعالیت مدارس یا مراکز مذکور به حساب درآمد عمومی در خزانه داری کشور محکوم خواهند شد. کشور و بسته به مورد با توجه به وضعیت شغلی شما. اعطای مجوز از سوی وزارت آموزش و پرورش بدون رعایت شرایط مذکور در این بند تصرف غیرقانونی در اموال دولتی و عمومی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=149734

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.