افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
3

تمام گاف های اسرائیل/ قرار دادن پزشک و روزنامه نگار به جای رزمنده حماس!

  • کد خبر : 149685
تمام گاف های اسرائیل/ قرار دادن پزشک و روزنامه نگار به جای رزمنده حماس!

همشهری با این مقدمه نوشت: با وجود ادعای صهیونیست ها برای کنترل شمال غزه و ادامه جنگ در جنوب، نیروهای قسام وابسته به حماس همچنان با حملات موشکی و موشکی خود به شهرهای اشغالی حمله می کنند. این در حالی است که دستگاه تبلیغاتی رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ غزه با تهیه تصاویر و گزارش […]

همشهری با این مقدمه نوشت: با وجود ادعای صهیونیست ها برای کنترل شمال غزه و ادامه جنگ در جنوب، نیروهای قسام وابسته به حماس همچنان با حملات موشکی و موشکی خود به شهرهای اشغالی حمله می کنند.

این در حالی است که دستگاه تبلیغاتی رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ غزه با تهیه تصاویر و گزارش هایی به نفع خود سعی در توجیه جنگ و تهاجم غیرانسانی غزه داشته است. گزارش هایی که به زودی نادرست و نادرست بودن آنها ثابت شد.

جنگ با در و دیوار.

ارتش رژیم صهیونیستی برای اینکه نبرد غزه را هدف جلوه دهد، اخیراً تصاویری از تیراندازی نیروهای خود در محله های ویران شده غزه به نمایش گذاشته است، اما در این تصاویر هیچ هدفی در مقابل نیروهای اشغالگر دیده نمی شود و بسیاری از کاربران پس از مشاهده این مطلب گفته اند. فیلم نبرد ارتش اسرائیل با در و دیوار خانه های خالی و نیمه ویران شمال غزه! ارتش رژیم صهیونیستی به این ترتیب سعی کرد به تقلید از حماس و نمایش فیلمی از یک درگیری خیابانی بپردازد که به یک رسوایی مضاعف تبدیل شد.

صحنه سازی ناشیانه

در جریان نبرد غزه، دستگاه تبلیغاتی رژیم صهیونیستی تمام تلاش خود را برای ایجاد صحنه انجام داده است. یکی از این صحنه‌پردازی‌ها که سر و صدای زیادی به پا کرد، صحنه اسیر شدن پیرمردی با اسلحه در دست است که خسته و بدون لباس حرکت می‌کند. ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار این تصاویر سعی کرده است نشان دهد که نیروهای نظامی را به اسارت گرفته است، اما از آنجایی که این اسیران قبلا مورد بازرسی قرار گرفته و حتی لباس هایشان را نیز برده اند، تردید وجود دارد که سلاح در دست اسیری بدون اسیر باشد. لباس چیکار میکنی؟ بررسی دقیق‌تر نشان می‌دهد که اساساً این سلاح خالی است و فیلم‌ها نشان می‌دهند که اسلحه پیرمرد یک بار در دست راست و یک بار در دست چپ در فاصله بسیار کمی قبل از تحویل به نیروهای اشغالگر قرار گرفته است.

قرار دادن پزشکان و خبرنگاران به جای جنگجویان حماس

هفته گذشته ارتش رژیم صهیونیستی با دستگیری ده ها مرد فلسطینی در بیت لاهیا و خلع ید آنها مدعی شد که این افراد از اعضای حماس و شبه نظامیان هستند، اما کذب این ادعا به سرعت فاش شد و مشخص شد که در میان افراد دستگیر شده آنها دریافتند که یک پزشک، روزنامه نگاران و حتی شهروندان عادی در غزه زندگی می کنند. روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت در گزارشی تایید کرد که عکس هایی که ارتش اسرائیل از فلسطینیان برهنه در شمال نوار غزه منتشر کرده است، مربوط به غیرنظامیان است. روزنامه عبری زبان هاآرتص همچنین تاکید کرد که ارتش اسرائیل به این نتیجه رسیده است که ارسال غیر نظامیان برهنه و برهنه فلسطینی در بیت لاهیا در شمال نوار غزه اقدامی غیرضروری و توهین آمیز است.

پرستار اتوکشی شده در میدان جنگ!

در 11 نوامبر، حدود یک ماه پیش، حساب عربی وزارت خارجه اسرائیل ویدئویی را منتشر کرد که در آن مدعی شد پرستاری در بیمارستان شفا از ساکنان غزه می‌خواهد به توصیه‌های ارتش اسرائیل عمل کنند. نکته قابل توجه در این ویدئو این بود که لباس پرستاری که ادعا می کرد اهل بیمارستان است کاملا سفید و بدون لکه و کثیفی بود. بله، تصاویر منتشر شده از بیمارستان شفا، پرستاران را با لباس های خون آلود به دلیل تعداد مصدومان بیمار نشان می داد. مشکل دیگر این بود که پرستاری که انگلیسی را بدون لهجه عربی صحبت می کرد، ادعای ارتش اسرائیل مبنی بر حضور مرکز فرماندهی حماس در بیمارستان را تایید کرد. این فیلم خیلی زود به دلیل لهجه انگلیسی این پرستار مورد تمسخر کاربران عرب زبان قرار گرفت و توسط وزارت امور خارجه اسرائیل حذف شد. مارک اوون جونز، استادیار مطالعات خاورمیانه و کارشناس رسانه های دیجیتال، درباره این فیلم می گوید: «کل ماجرا شبیه تئاتر دبیرستانی بود. از لهجه ناقص آن پرستار گرفته تا تأیید ارتش اسرائیل و کت سفید بی‌نظیر و تمیزی که به نظر می‌رسید تازه از لباس‌شویی بیرون آمده باشد.»

صهیونیستی که اسرائیل را رژیم صهیونیستی خواند!

مقامات و شخصیت های نظامی رژیم صهیونیستی نیز اشتباهات زیادی مرتکب شده اند. حنانیا نفتالی، یکی از اعضای ارتش رژیم صهیونیستی که فارسی را روان صحبت می کند و بسیاری او را متکلم به زبان فارسی اسرائیل می دانند، ماه گذشته در یکی از توییت های خود از عبارت “ارتش اسرائیل” استفاده کرد و نوشت: آفرین! ارتش بنای یادبود یاسر عرفات را در طولکرم فلسطین تخریب کرد.برخی از کاربران به شوخی به نفتالی گفته اند که او باید یک عبارت اشغالگری را به رژیم اضافه می کرد!

نقشه های خیالی

بزرگترین اشتباه ارتش اسرائیل در ادعای بیمارستان شفا در غزه رخ داد. ارتش رژیم صهیونیستی در جریان حمله زمینی به غزه، نقشه دقیق تونل ها به همراه تصاویر مجازی سه بعدی اتاق ها را منتشر کرد و مدعی شد که این تصاویر کارتونی مربوط به مقر اصلی فرماندهی حماس در بیمارستان شفای در لوپ است. روز بعد، سربازان اسرائیلی کل منطقه بیمارستان شفا را محاصره کردند، اما هیچ نشانی از اتاق بزرگ فرماندهی حماس یا شبکه بزرگ تونل های زیر بیمارستان وجود نداشت. بدتر از آن، زمانی که ارتش اسرائیل هیچ نشانی از تونل یا اتاق فرماندهی زیرزمینی حماس پیدا نکرد، ادعا کرد که چون حماس می‌دانست ما داریم می‌آییم، مقر خود را منتقل کرده است، اما این ادعای اسرائیل توسط کاربرانی که از سخنگوی ارتش اسرائیل پرسیده بودند نیز مورد تمسخر قرار گرفت. : “آیا می توان تونل های زیرزمینی را جابجا کرد؟” حساب کاربری ارتش رژیم صهیونیستی همچنین ویدئویی را که ادعا می‌کرد حاوی اطلاعاتی درباره استفاده زیرزمینی حماس از این بیمارستان به عنوان پایگاه تسلیحاتی و فرماندهی است، حذف کرد.

بطری کودک و تقویم دیواری!

گزارش دیگری که خطای ارتش رژیم صهیونیستی را فاش کرد، گزارشی بود که در آن «دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به برخی اشیاء مشترک در بیمارستان شفا مدعی شد که این اشیاء شواهدی بر وجود هسته های تروریستی در بیمارستان شفا است. بیمارستان شفا. . قسمت خنده دار این گزارش زمانی بود که هاگری به شیشه شیر بچه اشاره کرد و بهانه ای برای آن پیدا نکرد و فقط گفت: این یک شیشه شیر است. هاگری همچنین به تقویم دیواری اشاره کرد و گفت: «این لیست نگهبانی است که هر تروریست نوبت خود را در آن نوشته است»، اما کاربران عرب زبان نوشتند که این کاغذ دیواری یک تقویم معمولی است و ارتش اسرائیل در پاسخ گفت که این یک تقویم است. خطای ترجمه وجود داشت.

نظرات اشتباه

اشتباهات متعدد ارتش اسرائیل در انتشار گزارش هایی که نادرست بودن آنها ثابت شده است، منجر به افول جایگاه اسرائیل در افکار عمومی شهروندان غربی و آمریکایی شده است. بر اساس نظرسنجی منتشر شده توسط مجله آمریکایی “Nation”، تنها 32 درصد آمریکایی ها از اسرائیل حمایت می کنند. تعداد حامیان جنگ غزه در ماه گذشته 41 درصد بود. همین نظرسنجی نشان می دهد که 68 درصد از آتش بس در غزه حمایت می کنند.

حسین ایبیش، کارشناس اندیشکده مطالعات کشورهای عربی در واشنگتن می گوید: «تبلیغات اسرائیل همیشه مضحک و کودکانه بوده است، اما در جریان جنگ کنونی غزه، این تبلیغات به طرز وحشتناکی تمسخر آمیز بود و اسرائیل را به بدنامی جهانی رساند. در این شرایط بازگرداندن اعتبار اسرائیل در میان مردم آمریکا و اروپا بسیار دشوار است.

عدنان ابوعامر، کارشناس سیاسی گفت: “جنگ غزه توانایی های معمول اسرائیل در زمینه تبلیغات را تغییر داده است. اسرائیلی ها اذعان دارند که مقاومت برتری زیادی در ظرفیت رسانه ها برای گفتمان و اظهارات رهبران آن نشان داده است. در مدیریت جنگ روانی و اینکه مزیت جنگ روانی در غزه در دست مقاومت فلسطین است.

عمر سیویم، روزنامه نگار نیز گفت: تبلیغات اسرائیل مملو از مغالطه ها و پارادوکس های آشکار است؛ به عنوان مثال، سازمان بهداشت جهانی ادعای اسرائیل مبنی بر اینکه دستور تخلیه بیمارستان الاهلی را قبل از بمباران داده است را رد کرد. باعث شکست تبلیغات اسرائیل این است که اسرائیل سعی دارد داستانی از زندگی روزمره در غزه ارائه دهد که با آنچه ما از غزه می بینیم متفاوت است.

311311

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=149685

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.