افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

رئیس سابق فدراسیون بسکتبال درگذشت – خبرگزاری به علاوه اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 149401
رئیس سابق فدراسیون بسکتبال درگذشت – خبرگزاری به علاوه اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، محمود مشحون که از سال ۸۱ تا ۹۶ ریاست فدراسیون بسکتبال را برعهده داشت، در سن ۸۲ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت. مشحون پرافتخارترین رئیس فدراسیون بسکتبال بود، تیم ملی بسکتبال ایران برای اولین بار در دوران ریاست وی قهرمان آسیا شد و سهمیه المپیک پکن را به دست آورد. […]

به گزارش خبرنگار مهر، محمود مشحون که از سال ۸۱ تا ۹۶ ریاست فدراسیون بسکتبال را برعهده داشت، در سن ۸۲ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.

مشحون پرافتخارترین رئیس فدراسیون بسکتبال بود، تیم ملی بسکتبال ایران برای اولین بار در دوران ریاست وی قهرمان آسیا شد و سهمیه المپیک پکن را به دست آورد.

نسل طلایی بسکتبال در دوران ریاست مرحوم محمود مشحون با حضور بزرگانی چون حامد حدادی، صمد نیکخواه بهرامی، مهدی کامرانی و حامد آفاق شکل گرفت.

آخرین حضور محمود مشحون در جامعه ورزش مربوط به دیدار اول آذر جامعه ورزش با مقام معظم رهبری است. او قسمتی از در آن جلسه افرادی حضور داشتند.

فدراسیون بسکتبال دیدارهای هفته پنجم لیگ برتر جاری را با عنوان بزرگداشت محمود مشحون برگزار کرد.

مرحوم مشحون قبل از ورود به عرصه مدیریت ورزشی سال ها در تیم ملی بسکتبال حضور داشت. او همچنین ریاست فدراسیون هندبال را در کارنامه خود دارد اما قابل توجه ترین کارنامه او مربوط به بسکتبال است.

مرحوم مشحون در سال 1356 دبیر فدراسیون بسکتبال شد و در سال 1357 رئیس موقت شورای فدراسیون ایران و عضویت شورای عالی ورزش مدارس ایران شد.

وی در سال 1358 به عنوان رئیس فدراسیون بسکتبال ایران انتخاب شد و سپس به ورزش هندبال پرداخت اما در سال 1368 مجدداً رئیس فدراسیون بسکتبال ایران شد و در همان سال به عضویت کمیته برنامه ریزی و برنامه تربیت بدنی درآمد. سازمان، عضو کمیته شورای برون مرزی و عضو کمیته اجرایی کمیته ملی المپیک.

وی در سال ۱۳۷۲ نایب رئیس کنفدراسیون بسکتبال آسیا و نایب رئیس فنی و اداری فدراسیون ها با حفظ سمت فدراسیون بسکتبال شد.

در سال 1381 به عنوان رئیس فدراسیون بسکتبال ایران انتخاب شد و در سال 1396 به دلیل قانون منع فعالیت بازنشستگان از ریاست این فدراسیون استعفا داد.

گروه ورزشی خبرگزاری مهر درگذشت این مدیر ورزشی را به جامعه بزرگ ورزش به ویژه بسکتبال تسلیت می گوید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=149401

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.