افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
1

تحلیلگر عراقی: آمریکا با وتوی آتش بس، به مبارزات حماس مشروعیت بین المللی داد.

  • کد خبر : 149180
تحلیلگر عراقی: آمریکا با وتوی آتش بس، به مبارزات حماس مشروعیت بین المللی داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، الهاشمی در ابتدای این گفتگو به اختلافات بین بایدن و نتانیاهو اشاره کرد و گفت: دولت آمریکا به دلیل تندروی کابینه وی به دنبال برکناری نخست وزیر اسرائیل بود و از این امر آگاه بود. بحرانی در خاورمیانه ایجاد می کند که ایالات متحده باید آن را کنترل […]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، الهاشمی در ابتدای این گفتگو به اختلافات بین بایدن و نتانیاهو اشاره کرد و گفت: دولت آمریکا به دلیل تندروی کابینه وی به دنبال برکناری نخست وزیر اسرائیل بود و از این امر آگاه بود. بحرانی در خاورمیانه ایجاد می کند که ایالات متحده باید آن را کنترل کند، که در شرایط کاهش نفوذ چین و افزایش موقعیت در غرب آسیا دشوار است.

وی در خصوص دخالت بیش از حد آمریکا در حمایت از اسرائیل، تصریح کرد: واشنگتن می داند با ضعفی که پس از عملیات طوفان الاقصی نشان داد، موجودیت اسرائیل از عرصه سیاسی منطقه محو خواهد شد. در این صورت، آمریکا ستون مهمی را در خاورمیانه از دست خواهد داد و نفوذ ایران، چین و روسیه به ناچار در منطقه گسترش خواهد یافت و بسیاری از مراکز انرژی و آبراه ها خارج از کنترل غرب خواهند بود.

این تحلیلگر برجسته عراقی در خصوص آخرین رای جنجالی آمریکا به رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: وتوی واشنگتن بر آتش بس در شورای امنیت نشان داد که آمریکا حتی در میان دوستانش که به این توافق رای مثبت داده اند به یک پرونده عجیب تبدیل شده است. پیش نویس قطعنامه

الهاشمی از جنبه مثبت این اقدام عجیب آمریکا برای موضع محور مقاومت خبر داد و این وتوی آمریکا در قبال غزه را عامل مشروعیت بخشیدن به موضع جناح های فلسطینی و پیروزی اراده ملی آنها دانست. وی تاکید کرد که این وتو چهره جهانی به تلاش‌های مبارزان حماس داد و هویت وحشیانه سیاست آمریکا را آشکار کرد.

وی در بخشی دیگر از این گفتگو به تحلیل مواضع کاخ سفید در داخل آمریکا پرداخت و خاطرنشان کرد: بسیاری از نویسندگان آمریکایی اسرائیل را عامل فروپاشی آمریکا می دانند و می گویند ما اسرائیل را در شرایطی ایجاد کرده ایم که روزی از بین می رود و ظهور می کند. موقعیت های دیگر: زمانی فرا می رسد که “اسرائیل قادر به مقابله با آنها نخواهد بود.” در نهایت منافع آمریکا با موجودیت اسرائیل در تضاد خواهد بود و مجبور به ترک آن خواهد شد.

صبح روز شنبه، ایالات متحده آمریکا پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای برقراری آتش بس فوری در غزه را وتو کرد. در حالی که 13 عضو دیگر شورا به این قطعنامه رای مثبت دادند، بریتانیای کبیر نیز رای ممتنع داد.

با وجود مخالفت جهانی با این اقدام آمریکا، گیلاد اردان، نماینده رژیم صهیونیستی در پیامی در شبکه اجتماعی X از دولت جو بایدن به دلیل “حمایت قاطعانه از اسرائیل” تشکر کرد و قطعنامه مذکور را “تحریف” توصیف کرد.

انتهای پیام/.




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=149180

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.