افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

کنایه ضرغامی به بستن صفحه پیرمرد!

  • کد خبر : 149077
کنایه ضرغامی به بستن صفحه پیرمرد!

آفتاب نیوز: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مراسم هفته پژوهش که صبح یکشنبه 28 آذرماه در موزه ملی برگزار شد، عملکرد یک ساله پژوهشگاه را ارزشمند دانست و گفت: پژوهش، دانش و بصری است، تابش – تشعشع. مردم را از نگرانی ها، ترس ها و نگرانی های بی اساس نجات می دهد […]

آفتاب نیوز:

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مراسم هفته پژوهش که صبح یکشنبه 28 آذرماه در موزه ملی برگزار شد، عملکرد یک ساله پژوهشگاه را ارزشمند دانست و گفت: پژوهش، دانش و بصری است، تابش – تشعشع. مردم را از نگرانی ها، ترس ها و نگرانی های بی اساس نجات می دهد و به نوبه خود نگرانی های شادی را به آنها نشان می دهد. مشکل جوامع به خصوص در ایران این است که چیزهایی که اصلاً جای نگرانی ندارند و مهم نیستند به عنوان دغدغه اصلی تحمیل می شوند و وانمود می کنند که دغدغه اصلی ما همین است و اگر حل نشود تبدیل می شویم. فقیر. و در مقابل، نگرانی های مهم به حاشیه رانده خواهد شد.

ضرغامی ادامه داد: ویژگی یک محقق شجاعت است. ترسو محقق نیست. تحقیقات اساساً هیچ خط قرمزی ندارد. او می تواند وارد هر چیزی شود و با صدای بلند صحبت کند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: خیلی وقت ها دغدغه های جدی داریم، چون چیزها برای ما پوشیده شده است و نمی فهمیم و خوشحالیم، اما اگر محقق ما را روشن کند و ما را روشن کند، متوجه می شویم. ” «قطعاتی وجود دارد، ما می خواهیم وارد شوید، مثل کوروش که یکی از اقدامات پژوهشکده بود و من تا به حال اینقدر واضح ندیده بودم، شما در جلسه کوروش با افراط و تفریط علمی مواجه شدید، پژوهش کابوس افراط و تفریط است، معامله با افراط کار آسانی نیست، افراط گرایی قدرتمند است، ارتش و سکو دارد، منافع و قدرت دارد و مبارزه با آن آسان نیست، اما پژوهشکده می تواند مانند کوروش وارد عرصه های مستقیم خود شود.

وی افزود: گاهی از چیرو به ما انتقاد می کنند که چرا از چیرو نام می برید؟ وقتی از قرآن و ذوالقرنین نقل کردم، ابتدا مقاومت کردند، اما از شما خواستم که بگویید ذوالقرنین کیست، فقط نگاه کنید. فیلم هالیوود اسکندر این ذوالقرنین ماست؟ ما از این قبیل افکار داریم و کسانی که کوروش را خدا می دانند، مثلاً عده ای دوره چهارم تا هفتم آبان را جشن می گیرند که تولد (محمدرضا) شاه و کوروش را می دانند، ما کاری نداریم. با این اوصاف چه مناسبتی هفتم آبان بود، اما اینکه دقیقا چه زمانی هفتم آبان نشست علمی کوروش بسیار قابل توجه است.

ضرغامی در ادامه به واکنش ها به شادی اشاره کرد و اظهار داشت: داریوش می گوید «به نام خدایی که شادی را آفرید» در حالی که کارکرد دین آرامش و شادی است اما چیزهایی که گاهی معرفی می کنند دین نیست. یکی از آثار دین، انبساط معنوی، شادی و نشاط است. امروز می خواهیم شادی را بر اساس ویژگی های اسلامی تعریف کنیم. اگر یکی یا پیرمردی در بازاری شادی کند و فولکلور بخواند و دو شعر محلی بخواند، اگر در ایام ایام الله و ۲۲ بهمن باشد، می گوییم آفرین! در راستای انقلاب اسلامی خوشحال است و ما او را تشویق می کنیم، اما اگر در آن لحظه حضور نداشت، به نظر ما همین خوشحالی نشان می دهد. ببینید، معیارهای ما چندگانه است.

(در روزهای اخیر ویدئوهایی از آواز و رقص محلی یک مرد سالخورده در بازار رشت معروف به صادق بوغی بسیار پرطرفدار شده و پس از بستن صفحه اینستاگرامش به یک برنامه حاشیه ای تبدیل شده است.)

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: کارهای زیادی در این زمینه داریم. سیستم مشکل ما متنوع است. این پژوهشکده کارهای زیادی در زمینه ناملموس، صنایع دستی و گردشگری دارد. میراث فرهنگی ما در یک پیشینه فرهنگی چند هزار ساله غوطه ور است. از شما می خواهم از جاده هایی که نرفته و طی نشده وارد شوید.

ضرغامی افزود: پژوهشکده دارای بخش های مختلفی است که به عنوان مثال گروه زبان، خوشنویسی و کتیبه ها را می توان نام برد. زبان فقط یک خط باستانی نیست. ببینید این زبان چه می گوید. خواندن زبان به تنهایی کافی نیست.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=149077

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.