افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
4

«متفورمین» پرمصرف ترین داروی کشور است. حرکت به سمت تولید انسولین های طولانی اثر

  • کد خبر : 149051
«متفورمین» پرمصرف ترین داروی کشور است.  حرکت به سمت تولید انسولین های طولانی اثر

به گزارش بازار، سید حیدر محمدی در مراسم تولید اولین نسل جدید انسولین در کشور اظهار کرد: بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی در مورد دیابت، حدود 90 درصد از جمعیت دیابتی جهان برای این بیماری از داروهای خوراکی و حدود 10 نفر استفاده می کنند. درصد از انسولین تزریقی استفاده کنید. وی با بیان […]

به گزارش بازار، سید حیدر محمدی در مراسم تولید اولین نسل جدید انسولین در کشور اظهار کرد: بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی در مورد دیابت، حدود 90 درصد از جمعیت دیابتی جهان برای این بیماری از داروهای خوراکی و حدود 10 نفر استفاده می کنند. درصد از انسولین تزریقی استفاده کنید.

وی با بیان اینکه دیابت یکی از پرهزینه ترین بیماری های مزمن در جهان از جمله ایران است، گفت: اکثر کشورهای پیشرفته و دولت ها هزینه های زیادی را برای درمان دیابت صرف می کنند. بنابراین بخشی از هزینه ها به پیشگیری، در حوزه سلامت و بخشی دیگر برای درمان اختصاص می یابد. البته امروزه دنیا بیشتر به سمت پیشگیری از این بیماری پیش می رود.

معاون وزیر بهداشت، کمپین ملی سلامت در ایران و غربالگری دو بیماری فشار خون و دیابت را که توسط معاونت بهداشتی وزارت بهداشت در حال انجام است، مهم دانست و افزود: کمپینی در کشور وجود دارد. . شناسایی افراد مبتلا به دیابت و فشار خون یا افراد در معرض خطر ابتلا به این بیماری مداوم که اقدامی برای پیشگیری و درمان به موقع این بیماری ها است.

وی افزود: متفورین در سال گذشته بیشترین تولید و مصرف را در داروسازی کشور داشته است. بنابراین متفورمین از نظر تولید پرمصرف ترین دارو است.

محمدی با بیان اینکه 10 درصد بازار داروهای دیابت در کشور مربوط به قلم انسولین است، گفت: استفاده از قلم انسولین نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده است. بنابراین در سال‌های قبل از انسولین‌های ویال و معمولی در کشور بیشتر استفاده می‌شد، اما بعدها به تدریج مصرف به سمت انسولین‌های قلمی سوق پیدا کرد و امروزه انسولین‌های ویال‌ای ممکن است دیگر سهم چندانی در بازار نداشته باشند و سهم بازار آنها بیش از سه نباشد. یا چهار درصد و این موضوع اثربخشی انسولین های قلمی و آنالوگ و سهولت استفاده از آنها را نشان می دهد.

رئیس سازمان غذا و دارو اضافه کرد: دنیا به سمت تولید انسولین های طولانی اثر می رود و امروز یکی از قلم های بلند اثر در کشورمان تولید شد. همینطور انسولین های هفتگی انقلابی در زمینه درمان دیابت است و در کشور ما تولیدکنندگان مانند قرص های انسولین به سمت تولید آن پیش رفته اند. بنابراین مراحل تحقیقاتی آن ادامه دارد و ظاهراً در مسیر مطالعات ارزیابی قرار دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=149051

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.