افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
3

آیا رنگ مو در بارداری خطرناک است؟ (بهترین زمان برای رنگ کردن موها)

  • کد خبر : 148989
آیا رنگ مو در بارداری خطرناک است؟  (بهترین زمان برای رنگ کردن موها)

پوشیدن رنگ مو این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است و مادران و زنان باردار از آن مستثنی نیستند. بسیاری از زنان باردار به دلیل خطراتی که رنگ مو برای جنین ممکن است داشته باشد، در استفاده از رنگ مو در دوران بارداری مردد هستند. رنگ مو اما آیا زنان واقعا مجاز به استفاده از […]

پوشیدن رنگ مو این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است و مادران و زنان باردار از آن مستثنی نیستند. بسیاری از زنان باردار به دلیل خطراتی که رنگ مو برای جنین ممکن است داشته باشد، در استفاده از رنگ مو در دوران بارداری مردد هستند. رنگ مو اما آیا زنان واقعا مجاز به استفاده از رنگ مو در دوران بارداری هستند یا خیر؟ آیا مواد شیمیایی موجود در این رنگ ها برای جنین خطرناک است یا می توان بدون نگرانی از آنها استفاده کرد؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ می دهیم.

آیا رنگ مو در بارداری مضر است؟

در پاسخ به این سوال، شایان ذکر است که اکثر تحقیقات نشان می دهد که استفاده از رنگ مو در دوران بارداری بی خطر است. اگرچه مواد شیمیایی موجود در رنگ موی دائمی و نیمه دائمی می تواند باعث آسیب شود، اما این آسیب ها و عوارض جانبی منفی تنها در دوزهای بسیار بالا رخ می دهد که هنگام استفاده از رنگ مو طبق دستورالعمل، فقط در معرض مقادیر بسیار کمی از این مواد شیمیایی قرار بگیرید.

به عبارت دیگر، بیشتر رنگ‌های مو حاوی مواد شیمیایی هستند و این مواد شیمیایی در دوزهای بالا خطرناک هستند، اما پوست سر شما رنگ مو را جذب نمی‌کند، به خصوص اگر پوست سر سالمی داشته باشید. برخی از خانم ها به جای رنگ کردن موهای خود از اسپری رنگ مو استفاده می کنند که در مقاله به مضرات آن پرداخته شده است.اسپری برای رنگ کردن مو در دوران بارداری.“ما بررسی کرده ایم.

راه بهتر رنگ کردن مو در دوران بارداری

برای بهترین و مطمئن ترین نتیجه هنگام استفاده از رنگ مو در دوران بارداری، روش های زیر را امتحان کنید:

ابتدا رنگ کنید تست مو

قبل از استفاده از رنگ مو در دوران بارداری یا هر زمان دیگری، باید بررسی کنید که آیا پوست شما به رنگ مو واکنش منفی نشان می دهد یا خیر. چه در خانه و چه در سالن، باید این تست پوستی را انجام دهید. برای این کار ابتدا مقدار کمی از رنگ مو را به ناحیه آرنج بزنید و حداقل دو روز صبر کنید، سپس پوست خود را از نظر هرگونه تغییر مانند قرمزی یا تحریک بررسی کنید.

آموزش رنگ کردن مو در دوران بارداری
آموزش رنگ کردن مو در دوران بارداری

حتی اگر از رنگ موی معمولی و معمولی استفاده می کنید، باز هم آزمایش پوست ضروری است. بارداری و تغییر در میزان هورمون ها در بدن می تواند رفتار پوست را تغییر دهد.

رنگ برای تا حد امکان آن را روی پوست سر خود نگه دارید.

هر چه رنگ مو بیشتر روی پوست سر بماند، جذب مواد شیمیایی خطرناک و پتانسیل ایجاد اثرات منفی بیشتر می شود. پس برای جلوگیری از این مشکل طبق دستورالعمل رنگ مو عمل کنید و تا حد امکان رنگ را روی پوست سر نگه دارید.

پس از استفاده از رنگ، پوست سر خود را بشویید.

گفتیم که میزان جذب مواد رنگ مو با مدت زمان ماندگاری آن بر روی پوست سر ارتباط مستقیم دارد. برای جلوگیری از جذب بیش از حد مواد شیمیایی رنگ مو و تحریک پوست سر، حتما پس از اتمام کار، سر خود را با مواد شوینده مناسب به خوبی بشویید.

5 توصیه به رنگ کردن مو در دوران بارداری

گفتیم که به طور کلی و در اکثر موارد استفاده از رنگ مو در دوران بارداری هیچ خطری برای جنین ندارد اما در شرایط خاص و به دلایل خاصی ممکن است هنگام استفاده از رنگ مو برای مادر و جنین مشکلاتی پیش بیاید. رنگ مو در دوران بارداری . برای به حداقل رساندن این مشکلات و استفاده ایمن از رنگ مو، بهتر است به نکات زیر توجه کنید.

تا سه ماهه دوم بارداری صبر کنید.

سه ماهه اول بارداری یک دوره حیاتی برای رشد و تکامل سریع جنین است. در سه ماهه اول، اندام های اصلی از جمله مغز و نخاع تشکیل می شوند. برخی از مطالعات نشان داده اند که مواد شیمیایی رنگ مو در این دوره مضر هستند. اگر می توانید استفاده از رنگ مو در دوران بارداری را تا سه ماهه دوم قطع کنید.

از رنگ ملایم استفاده کنید

اگر قصد استفاده از رنگ مو در دوران بارداری را دارید؛ به خاطر داشته باشید که نوع رنگی که استفاده می کنید نیز مهم است. از آرایشگر خود در مورد جایگزین ها و رنگ های ملایم تر، مانند رنگ های پایه بدون آمونیاک بپرسید. از استفاده از رنگ های دائمی که حاوی بیشترین مواد شیمیایی هستند خودداری کنید. در عوض، رنگ‌های نیمه دائمی یا موقتی را انتخاب کنید که خطر کمتری دارند و می‌توانند با خیال راحت‌تر در دوره‌های حساسی مانند بارداری استفاده شوند.

از تهویه مناسب غافل نشوید

یکی از ویژگی های اکثر بارداری ها تقویت شدید حواس است و بویایی نیز از این قاعده مستثنی نیست! بیشتر رنگ موها نیز دارای بوی قوی هستند. با رنگ کردن موهای خود در یک منطقه با تهویه مناسب از حالت تهوع یا سردرد جلوگیری کنید. حالت دهنده مناسب نیز راه خوبی برای کاهش قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مضر رنگ مو است.

رنگ کردن مو در دوران بارداریرنگ کردن مو در دوران بارداری
رنگ کردن مو در دوران بارداری

هنگامی که زمان شروع استفاده از رنگ مو در دوران بارداری فرا می رسد، باید اقدامات احتیاطی بیشتری را رعایت کنید. اگر در سالن زیبایی هستید، در مکانی با تهویه مناسب بنشینید و اگر در خانه از رنگ مو استفاده می کنید، بهتر است این کار را در فضای باز انجام دهید یا درها و پنجره ها را باز کنید تا هوای تازه وارد خانه شود.

توجه: ممکن است کمی عجیب به نظر برسد که می توانید در دوران بارداری تناسب اندام داشته باشید، مقاله کاهش وزن و تناسب اندام در دوران بارداری از دست نده

از جایگزین های طبیعی استفاده کنید

جایگزین های طبیعی مختلفی مانند حنا برای رنگ کردن مو وجود دارد. این جایگزین ها به طور کلی برای زنان باردار بی خطر در نظر گرفته می شوند، اما ممکن است نتایج مشابهی با رنگ های شیمیایی نداشته باشند.

با پزشک خود مشورت کنید

در نهایت اگر بیماری پوستی یا شرایط خاصی دارید که استفاده از رنگ مو در دوران بارداری را پیچیده و مبهم می کند، با پزشک خود مشورت کنید. متخصصان پزشکی می توانند به شما کمک کنند تا تصمیم بگیرید که آیا استفاده از رنگ مو در دوران بارداری برای شما و کودکتان بی خطر است یا خیر.

آیا رنگ کردن موها در دوران شیردهی بی خطر است؟

اگرچه تحقیقات در مورد اثرات رنگ کردن مو در دوران شیردهی محدود است، اما دانشمندان معتقدند رنگ کردن موهای خود در دوران شیردهی بی خطر است و خوشبختانه تاکنون هیچ مدرکی وجود ندارد که ثابت کند اگر دستورالعمل ها را دنبال کنید. از رنگ مو استفاده کنید، مواد مضر موجود در رنگ ها وارد شیر شما می شود. در واقع، مقادیر بسیار کمی از مواد شیمیایی مورد استفاده در رنگ مو وارد جریان خون می شود، بنابراین بعید است که این مقدار کم بتواند اثر مضری روی شیر داشته باشد.

آخرین کلمه

اگر باردار هستید، استفاده از رنگ مو در دوران بارداری خطری برای جنین شما ندارد و می توانید با خیال راحت موهای خود را رنگ کنید. البته اگر بیماری یا مشکل خاصی ندارید و موهای خود را طبق دستورالعمل استاندارد رنگ می کنید. در نهایت برای رفع هرگونه نگرانی در مورد استفاده از رنگ مو در دوران بارداری، توصیه های ذکر شده در این مقاله را رعایت کنید و یا در صورت داشتن شرایط خاص، مشورت با پزشک متخصص را فراموش نکنید.

به این پست امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=148989

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.